Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
gøre digi billeder mindre
Fra : P. Frosch

Dato : 23-03-06 13:46

--
Hej gruppe

jeg mangler et program som kan forminske billeder
eller gøre så de ikke fylder så meget, men skal kunne
tage en hen mappe af gangen. enkle billeder er ikke
noget problem men det tager 100år

hvad har i af muligheder

Hilsen P. Frosch
Slet stavefejl i mail adr.

Fra : Lars Månsson

Dato : 23-03-06 15:34

"P. Frosch" <gomez@stavefejlmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller gøre så de ikke fylder så meget, men skal kunne
> tage en hen mappe af gangen. enkle billeder er ikke

http://www.irfanview.com/

Hilsen
-Lars-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-03-06 16:22

> [...]
> eller gøre så de ikke fylder så meget, men skal kunne
> tage en hen mappe af gangen. enkle billeder er ikke

Måske Image Resizer fra Microsoft var noget kan findes her
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx lidt
nede på siden. der højreklikker du bare på en fil og vælger en størrelse.
Der er bare ikke så mange muligheder/indstillinger.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Just Me

Dato : 24-03-06 08:12

pas på med at gøre dem for små hvis du skal have fremkaldt dem hos en
fotohandler endag ..

mvh morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-06 08:28

Just Me skriver:

> pas på med at gøre dem for små hvis du skal have fremkaldt dem hos en
> fotohandler endag ..

Lader man dem ikke altid ligge i "råbillede" for derefter at vælge dem
ud, man vil arbejde med og evt gøre mindre ???

Det gør jeg da

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 14:41

> jeg mangler et program som kan forminske billeder
> eller gøre så de ikke fylder så meget, men skal kunne
> tage en hen mappe af gangen. enkle billeder er ikke
> noget problem men det tager 100år

Picasa2 er gratis og kan anbefales til dette. Søg på picasa i google.

Programmets "Export to folder" funktion giver mulighed for at vælge
størrelse og JPG kvaltitet på de eksportede billeder.