Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flashanlæg igen
Fra : Michael Schrøder

Dato : 23-03-06 10:00

Jeg fulgte med i tråden om studielys, men prisklassen endte højere end jeg
lige vil starte på

Hvis det f.eks. er begynderanlæg som dette
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30101407&menuid=32002&level=1
hvad kan I så anbefale jeg kigger efter ?

/Michael

Fra : Claus Smith

Dato : 23-03-06 11:17

Bruger selv et lille anlæg af samme kaliber og det er fint nok til hobbybrug
f.eks. små portrætter og lettere produktfoto af små enheder.

Mit anlæg er af mærket Dørr, men svare nogenlunde til det, som du refrere
til.

Claus Smith

Fra : den ægte fotomand

Dato : 23-03-06 16:28

> [...]
> f.eks. små portrætter og lettere produktfoto af små enheder.
>
> Mit anlæg er af mærket Dørr, men svare nogenlunde til det, som du refrere

Hvem forhandler det nu?

Per

Fra : Claus Smith

Dato : 24-03-06 17:08

> Hvem forhandler det nu?

Bingo Foto har det en gang imellem på tilbud og Renholt i Køge har dem vist
også.

Claus Smith

Fra : Mogens Hansen

Dato : 23-03-06 17:56

"Michael Schrøder" <kmdmls@schroeder.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30101407&menuid=32002&level=1
> hvad kan I så anbefale jeg kigger efter ?

Uden at jeg har prøvet det, ville jeg kigge på
http://www.obt.dk/hjemme_studie_flash_kit.htm
som er nogenlunde tilsvarende, men med _lidt_ større lysstyrke.

OBT har ofte nogle gode value-for-money ting.

Venlig hilsen

Mognes Hansen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 23-03-06 21:33

> Uden at jeg har prøvet det, ville jeg kigge på
> http://www.obt.dk/hjemme_studie_flash_kit.htm
> som er nogenlunde tilsvarende, men med _lidt_ større lysstyrke.
>
> OBT har ofte nogle gode value-for-money ting.

Det er åbenbart rigtig godt - for de skriver at de ikke kan følge med

Men tak for oplysningen.

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 20:46

> Uden at jeg har prøvet det, ville jeg kigge på
> http://www.obt.dk/hjemme_studie_flash_kit.htm
> som er nogenlunde tilsvarende, men med _lidt_ større lysstyrke.

Er dette kit _klar_ ?

Eller skal der købes mere for at man er kørende.
Der skal vel een eller anden form for ledning fra kamera til flash, eller
hva´

Hilsen Palle
- der lige nu har en 350D med en 430ex flash...

Fra : Hp E. Aalling

Dato : 25-03-06 14:20

"Palle Johansen" skrev i en meddelelse >

> [...]
>
> Eller skal der købes mere for at man er kørende.
> Der skal vel een eller anden form for ledning fra kamera til flash, eller

Modtog dette flash-kit igår og har leget lidt med det idag. Indtil videre
er jeg begrænset til at bruge dem som slave-flash og kan ikke få det til at
virke...
Men det er sikkert mig der overser et eller andet.
Det er meningen at bruge Sync.kablet i stedet men det piner mig sq lidt at
jeg ikke kan se at begge flashes tænder på billeder taget på slave-mode...
Nu venter jeg bare på en adator til hot-shoen så jeg kan plugge dem direkte
til kameraet.

Så hvis der er nogen der har en ide om hvorfor jeg ikke kan se at begge
flash-hoveder ikke lyser op ( altså der er flash-lys i billedet ) , så giv
mig evt. lige et prej om hvad jeg gør forkert !

Set-up : Olympus c 4040 Z, med flash-skinne og FL 40. Prøvet i alle
flash-modes ( på nær redeye reduc. og 2nd curtain ) Men nul lys fra
flash-hoveder der kan nævnes i billedet....

MvH.

Hp

Fra : Thomas Corell

Dato : 25-03-06 14:51

Hp E. Aalling wrote:

> [...]
> flash-modes ( på nær redeye reduc. og 2nd curtain ) Men nul lys fra
> flash-hoveder der kan nævnes i billedet....

Dit kamera fyrer formodentlig en flash af umiddelbart før eksponeringen,
til brug ved AF måling. Dit flash anlæg reagerer på dette, og er dermed
afladet når den egentlige eksponering foretages.

Har/kan du sætte dit kamera på Manuel ?

--
Don't waste space

Fra : Hp E. Aalling

Dato : 25-03-06 16:08

"Thomas Corell" skrev i en meddelelse
> [...]
> til brug ved AF måling. Dit flash anlæg reagerer på dette, og er dermed
> afladet når den egentlige eksponering foretages.

Hej Thomas.

Jo jo, der er manuel-mode på lommeraketten, og FL-40´eren er helt med på
ideen ligeså. Men jeg har selv leget med tanken om at kameraet ikke
eksponere fra flashen ( FL-40´eren ) starter til den slukker igen. Men
tilgengæld gør det et eller andet sted imellem. 4040´eren er jo ikke et Dslr
men et lommekamera, dog pumpet noget op af undertegnet. Så jeg håber da at
en sync.Adaptor til hot-shoe´n får Flash-hovederne til at knalde på det
rigitge tidspunkt !.
Om ikke andet kan jeg nå en tur forbi Durin imorgen, jeg ved da at der er
sync.stik i et 20D. Så kan jeg lige prøve om der evt. skulle dukke det samme
problem op igen med et andet kamera.

Mvh.

Hp

Fra : Gert Hansen

Dato : 24-03-06 07:21

Prøv at klikke ind på www.foto-walser.de - on-line shop i øverste venstre
hjørne. Der er mange forskellige anlæg af forskellig styrke og til
forskellig, men rimelig pris.
--
Gert Hansen
www.mados.dk