Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billedkatalogisering
Fra : Ole Larsen

Dato : 22-03-06 14:34

Der er jo flere af de gængse prgrm der kan katalogisere på
forskellig måde.
Det jeg kunne tænke mig er muligheden for at vedhæfte et billede
en tekstfil (helst)der forbindes med det pågældende billede og kun kan
fjernes ved en aktiv indsats.
Og at man kan sortere billederne efter nogle nøgneord i filen. Kunne man
endvidere udskrive katalog evt. med kontaktark efter sortering, ville
det være rigtigt fint.

Gode bud ? Eller forventer jeg for meget.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : Brian S

Dato : 23-03-06 19:34

Uden at jeg gider selv at efterprøve det - kan Photoshop -> File ->
File info - ikke det?
I hvert fald kan Photoshop lave dit kontaktark under "Automate".
Din katalogisering kan "Bridge" tage sig af.

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-03-06 20:11

Brian S skrev:
> Uden at jeg gider selv at efterprøve det - kan Photoshop -> File ->
> File info - ikke det?
> I hvert fald kan Photoshop lave dit kontaktark under "Automate".
> Din katalogisering kan "Bridge" tage sig af.

Det er muligt, at den noget simplificerede mulighed i PS kan
opfylde de fleste af mine ønsker. Men jeg har ikke fundet mulighed for
at skrive fritekst og sortere på den og lave kontaktark incl.
tekstfilerne. Det ser ud som om Fotostation kan, men det er det eneste
prgrm jeg har fundet, der måske kan

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-03-06 21:01

Ole Larsen wrote:

> [...]
> Og at man kan sortere billederne efter nogle nøgneord i filen. Kunne man
> endvidere udskrive katalog evt. med kontaktark efter sortering, ville

FotoStation fra Norge kan meget, også dette.

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-03-06 21:17

Bo Bjerre skrev:

> FotoStation fra Norge kan meget, også dette.
>
> Bo //

Ja, det ser ud til at det kan, så nu får vi se.