Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
objektiv til Canon 350D
Fra : Jan Aude

Dato : 21-03-06 20:16

Hej gruppe

håber I kan hjælpe med nogle forslag til gode objektiver til Canon
350D.
Jeg skal tage nogle billeder af modeltog. ofte også i fart og helst
uden blitz. Jeg vil samtidigt gerne kunne tage billederne meget tæt
på. helt ned til 20 cm fra target.

Har I nogle gode forslag.
prisen må være ca. 3000 kr.

vh Jan

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 21-03-06 20:26

> [...]
> Jeg skal tage nogle billeder af modeltog. ofte også i fart og helst
> uden blitz. Jeg vil samtidigt gerne kunne tage billederne meget tæt

Canon EFs 60mm macro

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-03-06 21:15

"Jan Aude (slet DLLRN)" skriver:

> Jeg skal tage nogle billeder af modeltog. ofte også i fart og helst
> uden blitz. Jeg vil samtidigt gerne kunne tage billederne meget tæt
> på. helt ned til 20 cm fra target.

Hov, hvor ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Jan Aude

Dato : 21-03-06 21:28

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:
>"Jan Aude (slet DLLRN)" skriver:

>Hov, hvor ?

Bl.a. af vores moduler i klubben i Århus. Der hvor Søren også
er

Hilsen Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-03-06 22:30

"Jan Aude (slet 482TH)" skriver:

> Bl.a. af vores moduler i klubben i Århus. Der hvor Søren også
> er

Okay.

Ellers er der et mindre anlæg lidt nord for Århus du gerne må øve dig
på, hvis jeg kan få adgang til billederne.

Du kan nok tage nogle med lidt mere dybde end de der uNderlige små tog i
modulerer med....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Jan Aude

Dato : 21-03-06 22:42

> [...]
>
>Ellers er der et mindre anlæg lidt
>nord for Århus du gerne må øve dig
>på, hvis jeg kan få adgang til billederne.

Ok - det kan vi godt finde ud af. Så kan jeg tage Søren med...
han har sikkert nogle flere spørgsmål til dig.

vh Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-03-06 22:45

"Jan Aude (slet A91ZS)" skriver:

> Ok - det kan vi godt finde ud af.

Du mailer bare, min adresse er vidst til at finde diverse steder...

> Så kan jeg tage Søren med...
> han har sikkert nogle flere spørgsmål til dig.

Sikkert

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Lars Clausen

Dato : 21-03-06 21:37

Jan Aude wrote:
> [...]
> Jeg skal tage nogle billeder af modeltog. ofte også i fart og helst
> uden blitz. Jeg vil samtidigt gerne kunne tage billederne meget tæt

Er det ikke lige meget hvor langt du er fra, når bare du får motivet
til at fylde nok? F.eks. kan både Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM og
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM lave 1:1 billeder, men du kan være
længere væk med 100mm'eren.

100mm'eren får mange roser, og i mine øjne er den at foretrække
p.g.a. dens længere arbejdsafstand for næsten samme penge. Det er
dog ikke til at få en dedikeret macro linse med meget mindre end
f/2.8.

-Lars

Fra : Per

Dato : 22-03-06 13:15

"Jan Aude (slet DLLRN)" <aude@DLLRNpc.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg skal tage nogle billeder af modeltog. ofte også i fart og helst
> uden blitz. Jeg vil samtidigt gerne kunne tage billederne meget tæt

Jeg købte igår Tamron 28-75 f/2.8 til 2250kr hos posthustorvets foto i skive
http://www.posthustorvets-foto.dk/
Den kan har også macro fokusering og kanon billedkvalitet. Samtidig har du
jo muligheden for lidt mere vidvinkel så du kan tage andet end kun
nærbilleder. Læs brugermeninger om objektivet:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=246&sort=7&cat=43&page=1