Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rawshooters jpeg konvertering?
Fra : Bo Hellum

Dato : 20-03-06 22:03

Hej alle

Jeg har altid været ok tilfreds med Rawshooters jpg konvertering, men skal
da lige love for der er sket et eller andet. Billederne bliver mørke og
triste og uskarpe.

På billedet nederst kan I se hvordan det ser ud i Rawshooter og øverst er
konverteringen. I kan se indstillingerne til højre.

Er der andre der har erfaret det?

http://www.hellums.dk/2003.jpg

Hygge

Bo

Fra : Kjeld

Dato : 21-03-06 00:08

Det er barnet den er gal med:
/Kjeld

Fra : Bo Hellum

Dato : 21-03-06 08:53

"Kjeld" <kjeldkjaer@dbmail.dk> wrote in message
> Det er barnet den er gal med:
> /Kjeld

Tak for dit svar, det hjalp

Fra : michael bs

Dato : 21-03-06 10:03

"Bo Hellum" <nh7h@nighthawks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På billedet nederst kan I se hvordan det ser ud i Rawshooter og øverst er
> konverteringen. I kan se indstillingerne til højre.

Jeg forstår ikke helt hvad problemet er? Hvidbalancen er ændret lidt men
mørke, triste og uskarpe?? ikke på min monitor!

mvh Michael

Fra : Bo Hellum

Dato : 21-03-06 10:14

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote in
message news:441fc161$0$27522$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Bo Hellum" <nh7h@nighthawks.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke helt hvad problemet er? Hvidbalancen er ændret lidt men
> mørke, triste og uskarpe?? ikke på min monitor!
>
> mvh Michael

Mit problem er at de billeder jeg ser i rawshooter ikke ser så skarpe og
lyse ud når de konverteres til jpg. Det synes jeg fremgår tydeligt. Kig på
hendes kinder og hår bl.a. Der er da stor forskel på det nederste og øverste
billede...

Bo

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-03-06 10:19

On 2006-03-21, Bo Hellum <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> hendes kinder og hår bl.a. Der er da stor forskel på det nederste og øverste

Problemet er ikke blot at du i et øverste billede bruger "Windows
Billed- og faxfremviser" til at se billedet med? Det kan jo måske være
at det gør billederne blødere når det skal skalere dem, og at det ikke
forstår sig på den farveprofil du har gemt billedet i?

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-03-06 10:22

Bo Hellum skrev:

> [...]
> hendes kinder og hår bl.a. Der er da stor forskel på det nederste og øverste

Der er forskel i levels/farve, men det må ligge i indstillinger, evt.
farverum - er det det samme i kamera og i rs
Forskel i skarphed ser jeg ikke

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : Kjeld

Dato : 21-03-06 10:21

Du bruger jo Windows Viewer til at vurdere dit jpg billede og rawshooter til
dit raw billede. Windows Viewer er elendig, så prøv at kigge på samme
billede med eks. Picasa2.

Fra : Bo Hellum

Dato : 21-03-06 10:33

Oki doki, det prøver jeg . Takker og ha en go dag alle.

Bo

Fra : Esben

Dato : 21-03-06 11:08

> [...]
>
> På billedet nederst kan I se hvordan det ser ud i Rawshooter og øverst er
> konverteringen. I kan se indstillingerne til højre.

Har du installeret en speciel icc-profil under Egenskaber for skærm /
Avanceret / Farvestyring i Windows?

--
Esben