Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke batterier til Canon A95
Fra : Jakob

Dato : 17-03-06 15:43

Hej!
Min søster har lige købt et Canon A95 digitalkamera, og jeg vil lige
høre om der er nogen der kan fortælle mig hvilke genopladelige batterier
der vil være passende til det. Hun skal også bruge en oplader og gerne
en der er idiotsikker, dvs. selv finder ud af når batteriet er fuldt, og
med mulighed for afladning, etc.

Jeg ville blive glad hvis der var en der kunne henvise mig til hvad jeg
skal købe, gerne en online-butik hvis det er billigere.

På forhånd tak.
--
Jakob

Fra : s.v.nielsen

Dato : 17-03-06 17:05

Jakob wrote:
> [...]
>
> Jeg ville blive glad hvis der var en der kunne henvise mig til hvad
> jeg skal købe, gerne en online-butik hvis det er billigere.

Du skal bruge Ni-MH elementer (4 styk) i størrelse R6/AA. Kapaciteten
kan være fra 1700mAh og op. Med laderen er det en smags sag om den
skal være hurtig (2 til 3 tmer) eller om man kan klare sig med en der
skal lade i 8 timer

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 17-03-06 18:02

Til mit A95 bruger jeg Ni-Mh 2300 der er rigeligt med strøm - her forleden
til en fødselsdag tog jeg tæt på 200 billeder - alle med flash før
batterierne var "døde" og skulle lades op igen - jeg har altid et extra sæt
med ,fuldt opladede.....
køb en hurtig lader - den slår selv fra når de er fuldt opladede.

Her er rigeligt med udbud i webshoppen: http://batterier.dk/