Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
manual canon 350 d
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 17-03-06 13:31

er der ikke nogen der har en på dansk

--
mvh kim

Fra : Thomas H.

Dato : 17-03-06 14:01

"Kim Rasmussen" <kim@fjern dette_fastrups.dk> skrev i en meddelelse
news:441aab4d$0$38684$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> er der ikke nogen der har en på dansk

Jo det har jeg.. i papir endda..

MVH
Thomas H.

Fra : Åge

Dato : 17-03-06 14:38

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:441ab300$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Rasmussen" <kim@fjern dette_fastrups.dk> skrev i en meddelelse
> news:441aab4d$0$38684$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > er der ikke nogen der har en på dansk
>
> Jo det har jeg.. i papir endda..
>
> MVH
> Thomas H.

Det har Canon Danmark også. Så mange at de sælger af dem.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 17-03-06 14:56

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det har Canon Danmark også. Så mange at de sælger af dem.

Hvis man viser det originale danske købsbevis på et Nikon D70 (og vel også
andre Nikon-produkter) kan man kvit og frit få en ny manual hvis man har
mistet den gamle.
Gør noget lignende sig mon gældende for Canon?
--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-03-06 15:57

Kim Rasmussen wrote:
> er der ikke nogen der har en på dansk

Jeps - det har alle, der har købt deres kamera i Danmark af en forhandler,
der har købt det gennem Canon Danmark

Hvis du har sparet pengene og købt det på anden måde, så må du pænt betale
for den.

Da hanndel ikke må foregå her i gruppen, så er det bedste råd her nok at du
besøger din lokale fotohandler og beder ham skaffe en fra Canon Danmark.

Hvis du vil købe en her på usenet, så skal du over i en markedsgruppe f.x.

Jan

Fra : JYH

Dato : 17-03-06 16:17

Kim Rasmussen wrote:
> er der ikke nogen der har en på dansk

Hvis du kan nøjes med en engelsk manual,
kan den downloades i pdf-format
fra Canons hjemmeside.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-03-06 16:57

JYH wrote:
> Hvis du kan nøjes med en engelsk manual,
> kan den downloades i pdf-format
> fra Canons hjemmeside.

Jeps - f.x. her fra Canon Canada:

http://www.canon.ca/english/index-customersupport.asp?pid=338

Bemærk at det hedder Canon Rebel XT "over there" - men det er samme kamera

Jan

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 17-03-06 18:34

jeg spør lige igen er der en der har en manual på dansk som mankan LÅNE ,det
har ikke noget med salg at gøre ja jeg kan købe en manual til 400 dask er
det rimligt,det sýnes jeg ikke bare fordi man har købt i tyskland skal man
vel ikke stilles dårligere eller hva
mvh kim

Fra : Thomas H.

Dato : 17-03-06 19:00

> [...]
> dask er det rimligt,det sýnes jeg ikke bare fordi man har købt i tyskland
> skal man vel ikke stilles dårligere eller hva

Jo, det skal man netop, den merpris kameraet koster i DK, er bl.a prisen for
at få den danske manual med.. Det koster mange penge at få sådan en manual
oversat til dansk.

MVH
Thomas H.

Fra : Bo Andersen

Dato : 17-03-06 23:33

> Jo, det skal man netop, den merpris kameraet koster i DK, er bl.a prisen
> for at få den danske manual med.. Det koster mange penge at få sådan en
> [...]

Hmmm, kameraet skal vel ikke være dyere end den tyske bare pga.
den er på dansk.
Du skriver som om det er en merudgift at oversætte til dansk end tysk
eller fransk for den sags skyld.
En bog på 300 sider A5 med 5000 i oplag koster vel dkr.15-20 at trykke ?!
Faktum er at producenten (Canon) skal oversætte til lokalsprog for at måtte
sælge
sine produkter i f.eks. danmark.
Ergo skal de betale oversættelsen uanset hvad.....
Som en service kunne man så downloade dem på lokalsprog, ligesom andre
virksomheder
tilbyder, Danfoss, Grundfos, ABB, Honeywell osv.....
Men nej vi er bare blevet vænnet til at bare lidt service koster ekstra, og

er det pludeselig ikke service længere men en ny vare man tilkøber.
-Bo Andersen-

Fra : HKJ

Dato : 18-03-06 07:10

Bo Andersen wrote:
> Hmmm, kameraet skal vel ikke være dyere end den tyske bare pga.
> den er på dansk.
> Du skriver som om det er en merudgift at oversætte til dansk end tysk
> eller fransk for den sags skyld.

Hvilket det også er og den udgift skal fordeles på antal solgte kamera,
hvilket gør det væsentlig dyrere (per kamera) at lave en dansk manual.

Hvem tror du betaler for oversættelsen?
Canon Japan eller Canon DK?

Fra : Bo Andersen

Dato : 18-03-06 13:50

> Hvilket det også er og den udgift skal fordeles på antal solgte kamera,
> hvilket gør det væsentlig dyrere (per kamera) at lave en dansk manual.
>
> Hvem tror du betaler for oversættelsen?
> Canon Japan eller Canon DK?

Det kan nok ikke anfægtes. Og det er sikkert Canon_DK
der betaler gildet.
Men som (du har cuttet væk) så er det service jeg savner til et
kamera til 5-6 kkr. man kan ikke downloade sådan en, gratis.
Det skal man betale for, og så er servicen væk....
Summa sumarum: Man kan ikke downloade en DK_manual,
den koster ekstra, og Canon_DK vil ikke yde den service så
man kan downloade den gratis.
-Venligst, Bo Andersen-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-06 14:13

Bo Andersen skrev:

>Men som (du har cuttet væk) så er det service jeg savner til et
>kamera til 5-6 kkr. man kan ikke downloade sådan en, gratis.
>Det skal man betale for, og så er servicen væk....

Tjah - da jeg for efterhånden mange år siden arbejdede i
fotoforretninger, så tog vi også imod garantireparationer, selvom
udstyret var købt hos en anden forhandler.

Disse blev så sendt (som regel med post) til det autoriserede
værkested, men da vi ikke syntes det var rimeligt, at vi skulle
betale for forsendelsen opkrævede vi portoudgiften hos kunden,
men ellers ikke noget gebyr/fortjeneste herudover.

Det var der også jævnligt nogle kunder, der brokkede sig over,
men når vi ikke havde tjent noget på handelen, så syntes jeg
ærlig talt, at det var ganske rimeligt.

Tilsvarende må du brokke dig til Canon Japan over, at de ikke
leverer en dansk brugsanvisning med uanset, hvor man køber
udstyret.

Den danske afdeling tjener jo ikke noget og står alene med
udgiften til den danske oversættelse, hvor det måske burde være
Canon Japan, der leverede den.

Så kan man diskutere om prisen er rimelig.
Til en pris på 400 kr. må der vlre en form for »strafafgift«
iberegnet, det halve havde været mere rimeligt.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : erik

Dato : 18-03-06 15:17

On Sat, 18 Mar 2006 14:13:24 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Så kan man diskutere om prisen er rimelig.
>Til en pris på 400 kr. må der vlre en form for »strafafgift«
>iberegnet, det halve havde været mere rimeligt.

Foto branchen's DVD regions styring.

Fra : HKJ

Dato : 18-03-06 15:38

Bo Andersen wrote:

> [...]
> kamera til 5-6 kkr. man kan ikke downloade sådan en, gratis.
> Det skal man betale for, og så er servicen væk....

Hvorfor skulle de yde service til nogle der ikke er kunder?
Husk på at Canon, som alle andre firmaer, er på markedet for at tjene
penge. Det hjælper du dem ikke med, så hvorfor skulle de hjælpe dig med
noget?

> Summa sumarum: Man kan ikke downloade en DK_manual,
> den koster ekstra, og Canon_DK vil ikke yde den service så
> man kan downloade den gratis.

Jeg forstår dem udemærket, de har underskud nok i forvejen.

Fra : Henning

Dato : 18-03-06 21:15

> [...]
>
> Jo, det skal man netop, den merpris kameraet koster i DK, er bl.a prisen
> for at få den danske manual med.. Det koster mange penge at få sådan en

Er der nogen der har en ide om hvor mange penge en sådan oversættelse
koster?

mvh Henning

Fra : Åge

Dato : 19-03-06 08:24

"Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har en ide om hvor mange penge en sådan oversættelse
> koster?

Den koster 4 kr. pr. ord. Trykningen koster ca. 7 kr./manual (ved 5000
eksemplarer)...

Fra : Brian Lund

Dato : 19-03-06 20:44

> Den koster 4 kr. pr. ord. Trykningen koster ca. 7 kr./manual (ved 5000
> eksemplarer)...

Så kunne jeg godt klare oversættelsen eng>dk for dem! ;)

Brian

Fra : Åge

Dato : 19-03-06 22:13

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Så kunne jeg godt klare oversættelsen eng>dk for dem! ;)

Sikkert.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-03-06 15:57

"Åge"

> "Henning"
> tyskland

> Den koster 4 kr. pr. ord. Trykningen koster ca. 7 kr./manual (ved 5000
> eksemplarer)...

Det må kunne gøres billigere, for sådan en simpel 2 farvet tryksag,
halv pris vil jeg gætte, og hvor mange manualer får de lavet pr år,
mon ikke de kn forhandle en fornuftig pris - det der lyder vildt.. -max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-03-06 19:10

Kim Rasmussen skrev i 441af22c$0$38622$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
dette:
> [...]
> til 400 dask er det rimligt,det sýnes jeg ikke bare fordi man har
> købt i tyskland skal man vel ikke stilles dårligere eller hva

Det er du da heller ikke blevet.
Tænk, alle de stakler, der har købt i dk, må undvære din flotte tyske
manual.
Og således er de sådan set meget dårligere stillet end dig!

vh
Jan
--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 17-03-06 19:25

hos alle andre kan man altså hente en manual over nettet,

Fra : Andreas M.

Dato : 18-03-06 15:53

Kim Rasmussen wrote:
> hos alle andre kan man altså hente en manual over nettet,

Så ring da til Canon og fortæl dem det, så ligger de dem sikkert online
med det samme ;)

Tror Canon kan være ret ligeglade med hvad de andre gør lige pt. Canon
gør det på deres måde, og sålænge de stadig ligger nr. 1 hvad angår
kameraer, så kan det jo ikke være helt galt det de gør.

Synes også det er helt fint at den koster det den gør, jeg ville da føle
mig taget i r*ven, hvis jeg som dansk betalende kunde, også skulle
betale for at du kunne få en oversættelse af manualen gratis...

--
Andreas M.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 17-03-06 19:20

On Fri, 17 Mar 2006 18:33:36 +0100, "Kim Rasmussen" <kim@fjern
dette_fastrups.dk> wrote:

> [...]
>det rimligt,det sýnes jeg ikke bare fordi man har købt i tyskland skal man

Ja det må du spørge din tyske butik om - men kan du nøjes med en
svensk eller finsk, så må du da gerne få dem af mig - min danske
beholder jeg for mig selv.
Svensk er da nogenlunde til at fatte !
Mogens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-03-06 19:37

Kim Rasmussen wrote:
> til 400 dask er det rimligt,det sýnes jeg ikke bare fordi man har
> købt i tyskland skal man vel ikke stilles dårligere eller hva
> mvh kim

Canon Danmark står selv for oversættelse og trykning af den danske manual -
og bruger temmelig mange penge på oversættelse og trykning - hvorfor skulle
de forære dig en manual, som du ikke har købt gennem dem ?

Jan

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 17-03-06 19:53

det er simpelthen det værste vrøvl jeg længe har hørt.........jeg har
forhelvede da købt et CANON om det er i dk elle et andet sted kommert jo ud
på et,garantien dækker jo osse i dk
kim

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-03-06 19:57

Kim Rasmussen skrev:
> det er simpelthen det værste vrøvl jeg længe har hørt.........jeg har
> forhelvede da købt et CANON om det er i dk elle et andet sted kommert jo ud
> [...]

Nej, det er rigtig - køber du i et land, kan du ikke forvente at et
andet lands importør skal finansiere en manual til dig. Du kan muligvis
finde en Engelsk på nettet.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 17-03-06 20:25

nej det er sgu ej
har da en engelsk manual og en spansk og italiensk og en tysk
hvorfor smider de så dem i det er da for dumt hvis det er som du siger at
det enkelte lands canon afdeling selv skal betale. VRØVL OG NONSENS ,detb
er da underligt at man kan få danske manualer til alt undtagen
canon............................
mvh kim

Fra : HKJ

Dato : 17-03-06 20:32

Kim Rasmussen wrote:
> [...]
> det enkelte lands canon afdeling selv skal betale. VRØVL OG NONSENS ,detb
> er da underligt at man kan få danske manualer til alt undtagen

Der er måske en sammenhæng med hvor stort et sprogområde er?

Der sælges ikke særlig meget i Danmark, sammenlignet med de sprog du nævner.

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-03-06 21:07

Kim Rasmussen skrev:
> [...]
> det enkelte lands canon afdeling selv skal betale. VRØVL OG NONSENS ,detb
> er da underligt at man kan få danske manualer til alt undtagen

Passer ikke - min Nikon (købt i DK) kom med en Engeslk

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-06 00:13

> [...]
> det enkelte lands canon afdeling selv skal betale. VRØVL OG NONSENS
> ,detb er da underligt at man kan få danske manualer til alt undtagen

Du ved så åbenbart langt mere om det, end mange andre her i gruppen, hvorfor
så fortsætte diskutionen..

Prøv og ring til Canon, og hør hvorfor der ikke følger en DANSK manual med
til dit TYSK indkøbte kamera.. Så er jeg ret sikker på du får samme
forklaring som du har fået flere gange her i gruppen.

MVH
Thomas H.

Fra : erik

Dato : 18-03-06 15:19

> [...]
>til dit TYSK indkøbte kamera.. Så er jeg ret sikker på du får samme
>forklaring som du har fået flere gange her i gruppen.

Men hvorfor følger der så 3 manuals på andre sprog med?

Fra : HKJ

Dato : 18-03-06 15:39

erik wrote:
> Men hvorfor følger der så 3 manuals på andre sprog med?

Min ikke Canon Japan betaler for at lave manualer på hovedsprogene, da
de kan bruges i mange lande?

Fra : JA

Dato : 17-03-06 20:07

Kære Kim

Brug dog 400.- kr af den besparelse du har fået ved at købe i Tyskland og
glæd dig over du samlet set har sparet penge på dit nye legetøj.

Hilsen
Jens

Fra : Arne J. Nielsen

Dato : 18-03-06 19:31

Canon har helt klart kalkuleret Deres omkostninger ind i salgsprisen på
kameraet, med hensyn til oversættelse af manualer, det er ikke betinget af
om nogle køber dem i løssalg til en ublu høj pris.

At Canon er "størst" behøver ikke betyde at De er bedst, men bare at de er
gode til at markedsføre sig, jeg tror ikke at det vil blive til forbrugerens
fordel hvis Canon får mere markedsandel og monopol ligende tilstande, så
hæver De bare priserne endnu mere.

I må meget undskylde, men jeg syntes at Jeres solidaritet herinde er højere
til Canon end til hinanden, hvis jeg havde en dansk manual som en anden
kunne have glæde af sendte jeg da gerne en kopi, vi ønsker da alle at spare
hvor vi spare kan

Hjælp dog hinanden og ikke de griske producenter, som kun er ude på at få os
alle til at slippe Vores sure tjænte spareskillinger.

Arne J. Nielsen

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-03-06 19:48

Arne J. Nielsen skrev:

> [...]
>
> Hjælp dog hinanden og ikke de griske producenter, som kun er ude på at få os
> alle til at slippe Vores sure tjænte spareskillinger.

De manualer jeg har og har set, kan ikke kopieres uden at blive ødelagt
i ryggen, så deeet.......

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-06 22:41

> De manualer jeg har og har set, kan ikke kopieres uden at blive ødelagt i
> ryggen, så deeet.......

Men det ville Arne jo med glæde gøre, skriver han.. :)

MVH
Thomas H.

Fra : Åge

Dato : 19-03-06 08:23

"Arne J. Nielsen" <a.j.nielsen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til Canon end til hinanden, hvis jeg havde en dansk manual som en anden
> kunne have glæde af sendte jeg da gerne en kopi, vi ønsker da alle at

Hvis du læste manualen, ville du vide, at det ikke er tilladt.

Fra : Martin

Dato : 19-03-06 09:59

"Åge" <Klogesen@åge.dk> wrote in message
Hvis du læste manualen, ville du vide, at det ikke er tilladt.

Uhada....
Mvh Martin

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-03-06 16:07

On Sun, 19 Mar 2006 09:59:14 +0100, "Martin"
<nomail@orangenet.dk> wrote:

>"Åge" <Klogesen@åge.dk> wrote in message
> Hvis du læste manualen, ville du vide, at det ikke er tilladt.
>
>Uhada....
>Mvh Martin

Er det ikke den han ikke kan læse
mvh Ebbe

Fra : skibber

Dato : 20-03-06 10:58

On 17-03-2006 13:31:17, "Kim Rasmussen" wrote:
>er der ikke nogen der har en på dansk

Hmm det forstår jeg ikke de manuals der fulgte med
i kassen da jeg købte min var på Dansk/Svensk/Finsk
3 stk i lommeformat.

Den danske kan også downloades i pdf men med watermark
så jeg har købt en print udgave hos canon i a5 format
pris 100.00 kr

Skibber

Fra : Martin

Dato : 20-03-06 18:59

"skibber" <skibber@notmail.com> wrote in message
> Den danske kan også downloades i pdf ...

Hvor?
Mvh Martin

Fra : skibber

Dato : 21-03-06 12:12

On 20-03-2006 18:59:11, "Martin" wrote:

>"skibber" <skibber@notmail.com> wrote in message
>
>Hvor?
>Mvh Martin

Kan ikke lige finde siden men har en liggende i pdf
mangler bare en mail adresse ?

--
E-mail Replay please remove nomail
Skibber

Fra : skibber

Dato : 21-03-06 14:17

On 21-03-2006 12:12:23, "skibber" wrote:

>Kan ikke lige finde siden men har en liggende i pdf
>mangler bare en mail adresse ?

Ps.

http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadDetailAct&fcategoryid=325&modelid=11154

kik under downloads

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 21-03-06 16:42

skibber skrev i Message-ID:
<441ffcd5$0$52055$ec3e2dad@news.usenetmonster.com>:

> kik under downloads

Det er muligt jeg er blind, men kan du ikke lige forklare hvor på siden.
Jeg kan i alt fald ikke finde den (har også en 20D, men da jeg havde
350D kunne jeg heller ikke finde en DK manual - ikke at det var et
problem)!

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : skibber

Dato : 21-03-06 19:13

On 21-03-2006 16:41:39, Peter Fjelsten wrote:
> [...]
>Jeg kan i alt fald ikke finde den (har også en 20D, men da jeg havde
>350D kunne jeg heller ikke finde en DK manual - ikke at det var et

Product / Software Manuals
Please e use the "Product / Software Manuals" link to access electronic
instruction booklets for your

Denne er til 350D engelsk var det ikke det du skulle bruge ?

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 21-03-06 22:22

skibber skrev i Message-ID:
<44204236$0$52065$ec3e2dad@news.usenetmonster.com>:

> Denne er til 350D engelsk var det ikke det du skulle bruge ?

Du sagde den danske var tilgængelig. Anyway, jeg har solgt mit 350D, så
jeg leder ikke.

Fra : Martin

Dato : 21-03-06 16:42

> Kan ikke lige finde siden men har en liggende i pdf
> mangler bare en mail adresse ?

Ja tak - kan kun finde den engelske, men har du i DK så modtager jeg meget
gerne:
4m(snabelA)city.dk

Mvh Martin

Fra : skibber

Dato : 21-03-06 19:16

On 21-03-2006 16:42:14, "Martin" wrote:

>Ja tak - kan kun finde den engelske, men har du i DK så modtager jeg meget
>gerne:
>4m(snabelA)city.dk
>
>Mvh Martin

Tog lige et kik til den er desværre på engelsk
undskyld Martin.

Fra : Martin

Dato : 21-03-06 20:29

"skibber" <fredibau@nomailspamcopnet.com> wrote in message
> Tog lige et kik til den er desværre på engelsk
> undskyld Martin.

No problem - og tak for forsøget. Engelsk går nu også fint her, meen ville
da gerne alligevel ha en dk...
Mvh Martin

Fra : TommyF

Dato : 22-03-06 17:30

On Tue, 21 Mar 2006 20:29:25 +0100, "Martin" <nomail@orangenet.dk>
wrote:

>"skibber" <fredibau@nomailspamcopnet.com> wrote in message
>
>No problem - og tak for forsøget. Engelsk går nu også fint her, meen ville
>da gerne alligevel ha en dk...
>Mvh Martin

Prøv at sætte en annonce i et svensk blad, der må være mange der har
en dansk udgave, går ud fra at de også har 3 sprog liggende i deres
kasser.
---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-03-06 19:18

skibber wrote:
> Hmm det forstår jeg ikke de manuals der fulgte med
> i kassen da jeg købte min var på Dansk/Svensk/Finsk
> 3 stk i lommeformat.

Ja - det er der hvis du køber den i Danmark af en forhandler, der køber den
gennem Canon Danmark.

Her drejer det sig om der ville spare lidt penge og købte den i Tyskland -
så får man selvføgelig ikke en dansk manual, men må pænt betale for den.

> Den danske kan også downloades i pdf men med watermark
> så jeg har købt en print udgave hos canon i a5 format
> pris 100.00 kr

Det kan du sikkert kun, hvis du har et kamera købt i Danmark ?

Jan