Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikons manglende evne til service
Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-03-06 12:49

Efter at have ventet i +6 uger på min BGLOD-reparation* (efter en klar
melding fra Nikon Danmark v. Peter Kirring om at reparationen kun tager 2
uger + en uge til registrering og forsendelse) lyder meldingen nu: Man har
ingen reservedele på værkstedet i Estland.
Det interessante er, at disse problemer åbenbart er specielt danske, så vidt
jeg har kunnet konstatere har man ikke de ventetider i hverken Tyskland og
USA. Det virker som om Nikon Danmark har valgt at udsætte danske kunder for
en behandling, der sikkert ikke var gået på de to nævnte markeder.

Jeg har derfor overvejet at rejse en klage med påkrav om ophævelse af
handlen. Ikke fordi jeg tror jeg kan få skejserne retur (det ville ellers
være lækkert her knap to år efter ), men fordi jeg synes at det er
urimeligt at Nikon DK skal slippe ustraffet fra en så elendig service og
oven i købet løgnagtige meldinger overfor kunder. Så jeg er mere end villig
til at smide 150 bobs ud på en klage til forbrugerklagenævnet.
Jeg ville blot høre, om nogen herinde har mere indsigt i dette end
undertegnede og derfor sidder inde med en viden, der enten kunne hjælpe mig
eller få mig til at opgive projektet.

*) BGLOD er en fejl, producenten har erkendt var en medfødt fejl i de første
D70-kameraer, der blev produceret, og som derfor må anses for at være
erkendt ifht. betingelserne for reklamation inden for 2 år.

XFUT dk.forbruger

vh
Jan

--