SMS når man modtager email?
Fra : MF

Dato : 04-06-06 17:16

Hej NG

For et par år siden (6-7) var det meget normalt, at modtage en sms hver gang
man fik en email. Men det stoppede jo lige pludselig...
Det har jeg så savnet lige siden. Er det muligt at få denne service igen? Er
der en udbyder der tilbyder dette? Evt noget man skal betale ekstra for?

Mvh. Martin

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-06-06 18:01

MF skrev:
> [...]
> der en udbyder der tilbyder dette? Evt noget man skal betale ekstra for?

TDC Mobil har en service kaldet "besked-robot"(.dk) til netop det formål.

Den bruger jeg flittigt, desværre er den nogen gange lidt ustabil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 18:28

MF skriver:

> For et par år siden (6-7) var det meget normalt, at modtage en sms hver gang
> man fik en email. Men det stoppede jo lige pludselig...

Næh, servicen skulle der bare til at betales for....

> Det har jeg så savnet lige siden. Er det muligt at få denne service igen? Er
> der en udbyder der tilbyder dette? Evt noget man skal betale ekstra for?

TDC tilbyder det for deres egne kunder (mod behørig betaling
selvfølgelig). Desuden kan man købe sig til tjenesten "ude i byen" så du
betaler x antal kroner for det. Hvis du vil vide mere, kan jeg evt grave
noget info frem, jeg har en kammerat der er ved at skrive noget software
til nogle tyskere, der ønsker "mail til SMS" funktion.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : MF

Dato : 04-06-06 18:44

Hej

Jeg har ikke abo hos TDC, men hos Tele2. Og om et par uger skifter jeg til
Sydvest Energi der har gravet Lyslederkabler ned i hele byen.
Så hvis jeg skal have denne service, skal den nok købes "udenbys". Derfor
hører jeg da gerne hvad du ellers kan grave frem :) En super detalje ville
jo være, hvis man kunne slå funktionen på off når man var hjemme.

/Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 19:08

MF skriver:

> [...]
> hører jeg da gerne hvad du ellers kan grave frem :) En super detalje ville
> jo være, hvis man kunne slå funktionen på off når man var hjemme.

Det er et proff abbonnement der købes hos et firma der lever af den
slags.

Ellers kommer der da et par hints her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=mail+til+sms

Du kan også sætte et mobilmodem på din PC og lade den sende SMS videre
helt gratis (næsten).

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-06-06 20:12

Klaus D. Mikkelsen skrev den 04-06-2006 19:28:
> MF skriver:
>
> Næh, servicen skulle der bare til at betales for....

> TDC tilbyder det for deres egne kunder (mod behørig betaling
> selvfølgelig).

TDC Mobil's besked-robot er gratis.

--
Morten Christensen

Fra : SMS4All

Dato : 04-06-06 20:04

MF skrev om e-mail til SMS

> [...]
> der en udbyder der tilbyder dette? Evt noget man skal betale ekstra for?

Der er et par eksempler på at man kan forwarde e-mails til udbydere
der så tilbyder at sende dem som sms beskeder.

F.eks. email2sms.dk eller
http://www.suresms.com/products/suresmshosted/

Fra : Paw P Larsen

Dato : 04-06-06 20:27

MF wrote:
> [...]
> der en udbyder der tilbyder dette? Evt noget man skal betale ekstra for?

Telia har xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk til deres uden at det koster
ekstra.

Fra : Bruno

Dato : 04-06-06 21:39

Paw P Larsen wrote:
> Telia har xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk til deres uden at det koster ekstra.

Præcis. Der kan dog somme tider være forsinkelser, jeg oplevet enkelte
gange hvor de var over et døgn bagude. For det meste så når jeg dog at
få sms'en inden e-mailen er fremme, men mit mailprogram checker også kun
for hver 5-10 min.

Mvh

Bruno

Fra : Fjollefrans

Dato : 05-06-06 14:43

> [...]
> Det har jeg så savnet lige siden. Er det muligt at få denne service igen?
> Er der en udbyder der tilbyder dette? Evt noget man skal betale ekstra

overvej en mobiltelefon med emailklient

- FF

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 09-06-06 22:39

On Sun, 4 Jun 2006 18:15:50 +0200, "MF" <Filuma@tele2adsl.DanmarK>
wrote:

>For et par år siden (6-7) var det meget normalt, at modtage en sms hver gang
>man fik en email. Men det stoppede jo lige pludselig...
>Det har jeg så savnet lige siden. Er det muligt at få denne service igen?

Til ethvert mobilnummer er knyttet en e-mailadresse efter formen
telefonnummer@noget_leverandørafhæmgigt.

En gang kunne man på TDCs hjemmeside se en liste over hvad der skal
stå efter snabelaet for de forskellige selskaber, men det kan jeg ikke
finde mere.

Telias er som følger
telefonnummer@sms.telia.dk

Så vidt så godt.
Mange mailabonnementer giver mulighed for at videresende mails.
Man kan så sætte tjenesten til at videresende til mobilens
e-mailadresse..
(Husk at kopi af mailen skal blive på serveren)

Jeg har benyttet mig af dette indtil spammængden blev for voldsom.
Hos TDC hvor jeg har min mailkonto videresender før de spamfiltrerer,
så min mobil rystede næsten konstant i min lomme.

Der er ingen grund til at bruge bekostelige løsninger.
Problemet er at få opklaret hvordan mailadressen ser ud.

mvh kmo

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-06-06 22:46

> Til ethvert mobilnummer er knyttet en e-mailadresse efter formen
> telefonnummer@noget_leverandørafhæmgigt.

Ikke længere

> En gang kunne man på TDCs hjemmeside se en liste over hvad der skal
> stå efter snabelaet for de forskellige selskaber, men det kan jeg ikke
> finde mere.

Logisk, det blev afskaffet for "mange" år siden..

> Telias er som følger
> telefonnummer@sms.telia.dk

-pånær hos Telia ;)

--