Cykelholder til SE K750i
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-06-06 15:35

Nogen idéer til hvor man kan få noget brugbart til at montere min K750i på
min cykel?

Skal bruge den til lidt GPS/geocaching, så det er vigtigt at jeg kan se
skærmen og have øresneglen monteret samtidig.

Fra : Karsten

Dato : 04-06-06 16:58

"Kent Oldhøj" <oldhoj@g-m-a-i-l.com>skrev:

> [...]
>
>Skal bruge den til lidt GPS/geocaching, så det er vigtigt at jeg kan se
>skærmen og have øresneglen monteret samtidig.

hva' med det her setup :) :

http://www.pcworld.dk/art/7591?a=block&i=16

men hold lige øje med hullerne i asfalten, også !

mvh. Karsten

Fra : Dr. Phil

Dato : 03-06-06 19:05

"Kent Oldhøj" <oldhoj@g-m-a-i-l.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal bruge den til lidt GPS/geocaching, så det er vigtigt at jeg kan se
> skærmen og have øresneglen monteret samtidig.

*OFFTOPIC*

Hvordan bruger man en K750i til GPS ??

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 04-06-06 19:46

Dr. Phil skrev:

> *OFFTOPIC*
>
> Hvordan bruger man en K750i til GPS ??

Der står en del om det her, hvis du har mod på at læse lidt:
http://mobildebat.dk/showthread.php?t=75745

Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan Kent vil se
skærmen. Jeg synes ikke der skal ret meget sol til, før den er meget
svær at se på :/

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-06 06:16

Bjarke Ravn-Jonsen <news@mandril.invalid> wrote in news:44832a74$0$2103
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan Kent vil se
> skærmen. Jeg synes ikke der skal ret meget sol til, før den er meget
> svær at se på :/

Navigation foregår primært via en stemme i øresneglen. Men det er nu rart
ind imellem at kunne supplere via skærmen, uden at skulle stoppe op og rode
i en bukselomme.

Fra : Pistolprinsen

Dato : 05-06-06 05:07

> Hvordan bruger man en K750i til GPS ??

Jeg benytter selv WayFinder på K750i, sammen med en BlueTooth Holux GPS.

Genialt system - og ret sejt, at man kan få sin mobil til, med en sød
dame-stemme, at dirigerer vej, så man rammer sin distination helt præcist på
adresse niveau.

Smart nok i en bil, men på en cykel???

PS: Hvorfor er dette off-topic?!?

mvh.,

Pistolprinsen

Fra : Dr. Phil

Dato : 04-06-06 10:58

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Genialt system - og ret sejt, at man kan få sin mobil til, med en sød
> dame-stemme, at dirigerer vej, så man rammer sin distination helt præcist

Fordi tråden handlede om at finde en cykelholder...ikke om hvordan man
bruger sin mobil til GPS....men det lyder sgu smart...hvad er prisen ca. for
BT GPS og software kontra en alm. GPS ??

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 05-06-06 15:23

Dr. Phil skrev:

> Fordi tråden handlede om at finde en cykelholder...ikke om hvordan man
> bruger sin mobil til GPS....men det lyder sgu smart...hvad er prisen ca. for
> BT GPS og software kontra en alm. GPS ??

De findes vist i alle prisklasser:
http://surl.dk/1k7/
Dog jeg har læst en masse godt om Holux'erne, men der kan sagtens være
andre der er lige så gode.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-06 23:20

"Dr. Phil" <123@123.dk> wrote in news:PeTgg.32$Ic1.5@news.get2net.dk:

> hvad er prisen ca. for
> BT GPS og software kontra en alm. GPS ??

Har du den rette telefon, så er du kørende for 80 euro med Nav4All. Det er
deres pris for en Holux BT GPS. Deres software og service er gratis frem
til midten af august måned. Herefter skulle deres service koste et abo på
ikke over 25 euro om året.

Deres software kan frit hentes og afprøves uden at man hat en BT GPS.
Indtast en rute du vil navigere og afspil den i demomode. Det giver et
realistisk billede af hvordan det fungerer på din telefon.

Selv er jeg ret hooked, men vælger nok at lade Nav4All og Wayfinder
supplere hinanden. Der er fordele og ulemper ved begge.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-06 06:13

"Dr. Phil" <123@123.dk> wrote in news:3hFgg.80$6C.28@news.get2net.dk:

> Hvordan bruger man en K750i til GPS ??

Nav4All (gratis men lidt beta agtigt) eller Wayfinder (mere proff men det
koster).

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-06 01:09

> Nogen idéer til hvor man kan få noget brugbart til at montere min
> K750i på min cykel?

Nå, fandt selv noget, endda en løsning der ikke behøver sidde på cyklen
altid:

http://www.m2racer.com/products.php?entry=products&id=13