Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop: export layers to files?
Fra : bj

Dato : 04-06-06 15:26

(Photoshop CS2)

Jeg har en fil med ca. 20 layers, som hver især er billeder, der er
tilpasset en bestemt størrelse. Som øverste lag har jeg et logo, jeg sætter
på billederne. Herefter gemmer jeg hvert lag som en .jpg fil.

Der er en script i Photoshop som hedder "export layers to files". Denne er
helt genial bortset fra jeg ikke kan finde ud at, at mit øverste lag altid
skal 'smeltes' sammen med hvert billede (lag) i jpg filen.

Kan det mon lade sig gøre på en eller anden måde...???

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-06-06 23:23

bj skrev:

> [...]
> billede (lag) i jpg filen.
>
> Kan det mon lade sig gøre på en eller anden måde...???

Jeg tror at det nemmeste ville være at tilføje logoet til hvert
billede efter 'Export Layers to Files'-scriptet er kørt. Det kan
ordnes med en Action.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asboe

Dato : 05-06-06 11:04

Thomas G. Madsen skrev i <e5vtgr.1ss.1@tgm.dyndns.dk>:

>Jeg tror at det nemmeste ville være at tilføje logoet til hvert
>billede efter 'Export Layers to Files'-scriptet er kørt. Det kan
>ordnes med en Action.

Måske kunne det være lettere at bruge 'Layer Comps'
og efterfølgende anvende scriptet 'Layer Comps To Files'
Du skal så lave et Layer comp for hver enkel, hvor du gør hvert
billedlag synligt en for en, sammen med logo-laget!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-06-06 11:47

Asboe skrev:

> Du skal så lave et Layer comp for hver enkel, hvor du gør hvert
> billedlag synligt en for en, sammen med logo-laget!

Det vil kræve en del manuelt arbejde forinden, men det var også en
mulighed ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asboe

Dato : 05-06-06 12:25

Thomas G. Madsen skrev i <e6193j.ts.1@tgm.dyndns.dk>:

>Det vil kræve en del manuelt arbejde forinden, men det var også en
>mulighed ja.

Klart, og det er da smag og behag!

Min erfaring med 'Actions' er at der skal noget manuelt arbejde til,
før 'Action's kan betale sig, eller det at man skal bruge den ofte!

I det her tilfælde, med et billede på 20 lag, skal der 3 klik og
1x'Enter', 20 gange til. Det vil tage mig under et minut.

Egentlig har jeg ikke fundet stor anvendelse for 'Layer Comps', men
lige netop til denne type opgave, synes jeg den har sine muligheder.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-06-06 15:56

"Asboe" <bo@eobsa.net> skrev i en meddelelse
[klip]

> I det her tilfælde, med et billede på 20 lag, skal der 3 klik og
> 1x'Enter', 20 gange til. Det vil tage mig under et minut.

Og det er lige det man plejer at bruge action til

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.