hvad gør jeg ??
Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 04-06-06 11:32

Hej gruppe

Jeg er fodervært for nogle vildkatte(de fleste er neutraliseret og øremærket
med mig som ansvarlig ) iaftes kom der en tam grå hunkat med øremærke og
ville spise med....Jeg fik hurtigt fat i min mand og vi fik skrevet mærket
ned, men kunne ikke finde hende i kattereg. Jeg ringede så ud til Falck
idag, og de hjalp med en udvidet søgning....jeg fik tlf.nr og adresss. Glad
ringede jeg så til ejer men det viser sig at katten har været væk siden
april 2005.. de har fået en ny kat, og vidste ikke om de ville have hende
igen.....HVA FAEN GØR JEG ?? stakkels kat...

Jeg er igennem årene stødt på dette med at finde øremærket katte, men det
plejer også at ende med meget lykkelig genforening.

hilsen Majbritt

Fra : fam. Ager

Dato : 04-06-06 11:43

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> april 2005.. de har fået en ny kat, og vidste ikke om de ville have hende
> igen.....HVA FAEN GØR JEG ?? stakkels kat...

det var dog en idiotisk holdning at have..de fortjener så heller ikke at få
hende igen..tsk tsk..
de er da ansvarlige for hende, når de står som ejere, uanset om den så har
været væk i en uge eller 10 år... mage til instilling...
prøv at hør hvad dyrlægen siger til sådan noget, eller et internat,
principielt skal de vel selv (ejerne) sørge for at hun bliver afhentet,
eller afhændet, når hun endelig er fundet.
sikke et dilemma for dig..

mvh. marie

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 04-06-06 11:57

Hej Igen

Jeg har kontaktet Kattens værn og venter på tilbagemelding...det er jo
søndag så .....))
jeg har også ringet til en dyrlæge-vagt, her sagde de at det var ejers
ansvar hvad de end besluttede sig for.

hilsen Majbritt

Fra : fam. Ager

Dato : 04-06-06 16:21

> [...]
> søndag så .....))
> jeg har også ringet til en dyrlæge-vagt, her sagde de at det var ejers

jeg kan da ikke tro, at den bare uden videre kan omplaceres uden ejers
accept, når denne nu er fundet.... men fint nok, hvis den kan komme ud til
nogen der vil have den, for det lyder jo ikke til, at ejerne er vilde med
genforeningen.. håber det lykkedes for hende.

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 08-06-06 15:15

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in

> det var dog en idiotisk holdning at have..de fortjener så heller
> ikke at få hende igen..tsk tsk..

Flot...... Kender du deres baggrund for ikke at ville ha' katten igen?
Jeg ville gøre alt hvad der stod i min magt for at få min kat igen, men
jeg vil ikke dømme andre for ikke at ville. Det er kun de mennesker som
kender deres bevæggrunde!

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : fam. Ager

Dato : 08-06-06 15:46

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ville gøre alt hvad der stod i min magt for at få min kat igen, men
> jeg vil ikke dømme andre for ikke at ville. Det er kun de mennesker som

-----------

jeg er såmænd komplet ligeglad med hvad deres grunde måtte være for ikke at
ville have den igen, det er deres kat, dem der står registreret som ejere,
altså deres ansvar.
at de så alligevel har fundet en løsning, og påtaget sig ansvaret i anden
omgang, er så bare fint!.
men at lægge ud med at sige, jeg vil ikke have den igen!, den duer bare
ikke.

mvh. marie

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 08-06-06 15:57

HELT ENIG........

Fra : Leyna

Dato : 04-06-06 12:00

On Sun, 4 Jun 2006 12:32:18 +0200, "Majbritt Hågensen"
<maajer@oncable.dk> wrote:

> [...]
>april 2005.. de har fået en ny kat, og vidste ikke om de ville have hende
>igen.....HVA FAEN GØR JEG ?? stakkels kat...

Enten beholder du hende (og underretter ejerene om dette), eller du
omplacerer hende. Jeg har selv mistet en kat ved at den rendte væk, og
selvom jeg da meget, meget gerne ville ha' ham igen, så er der jo nok
en grund til at han forsvandt. Han passede ikke ind i flokken, og
trivedes ikke hos mig - eller rettere, han trivedes ikke med de andre
katte. Har han fundet et sted hvor han trives, så er jeg da lykkelig
for det. Hellere at han bor et sted hvor han kan li' at være end at
jeg skal tvinge mit ejerskab igennem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 04-06-06 12:39

Hej Leyna

Jeg vil personligt mene at din indstilling er dybt forkastelig......du aner
jo i virkeligheden ikke hvad der er sket med din kat....den kan jo også være
gået en grum skæbne imøde med sult og sygdom ( det er nok det sandsynlige )
vildkatte i området lader nemlig ikke en "ny tilkommen" komme ind i
flokken...og da slet ikke spise i deres domæne....at satse på din kat selv
har fundet et nyt hjem er vist "luftkasteller"....men nemmere for dig at gå
rundt og tro at det nok er gåer din kat sådan.....ØV for katten....

hilsen Majbritt

Fra : Leyna

Dato : 05-06-06 10:03

On Sun, 4 Jun 2006 13:39:19 +0200, "Majbritt Hågensen"
<maajer@oncable.dk> wrote:

>Jeg vil personligt mene at din indstilling er dybt forkastelig......du aner
>jo i virkeligheden ikke hvad der er sket med din kat....

Nej, det aner jeg i virkeligheden ikke, og hvis din personlige mening
er at det er forksteligt at ønske sig at den har fundet et andet ( og
bedre, for katten) hjem, så kan jeg jo nok ikke gøre så meget ved det.

Eneste måde at være sikker på hvad der sker med mine katte, ville være
at spærre dem inde, og lige præcis i omtalte tilfælde hjalp det heller
ikke, da han brød en låst kattelem op. Ja, han ødelagde låsemekanismen
for at komme ud. Han ville IKKE bo hos mig.

Katten var tidligere vildkat, så jeg er ikke så bange for at han er
død af sult. Hans sundhedstilstand da han stak af var i orden, men jeg
har da ikke en ærlig chance for at følge hans tilstand når han er
stukket af, så jeg ved ikke helt hvad du mener jeg burde have gjort.

Vi ledte længe efter ham, men ingen havde set eller hørt noget til
ham. Hvad mener du så man mere kan gøre?

Min indstilling er stadig, at jeg ønsker det bedste for dyrene, og det
bedste for netop denne kat ville da være at han har fundet et andet
sted at flytte ind...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 05-06-06 16:21

Hej leyna

Jeg mener stadigvæk du er helt "gal på den" men som jeg jeg nævnte før er
det jo min personlige holdning....Var din kar øremærket da den forsvandt ?

hilsen Majbritt

Fra : Leyna

Dato : 05-06-06 19:46

On Mon, 5 Jun 2006 17:20:37 +0200, "Majbritt Hågensen"
<maajer@oncable.dk> wrote:

>Hej leyna
>
>Jeg mener stadigvæk du er helt "gal på den" men som jeg jeg nævnte før er
>det jo min personlige holdning....Var din kar øremærket da den forsvandt ?

Han var netop blevet både øremærket og neutraliseret.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 06-06-06 21:22

Hej Gruppe

Familien som ejer katten hentede hende ( hun hedder iøvrigt Mille, og er
knapt to år ) iaftes.....))) hun havde været væk i 14 måneder...
en voksen søn ville gerne have hende, Jeg havde tilbudt igennem en person
herinde fra, at få hende omplaceret til en anden familie.Men nej..de ville
seliv have hende...gudskelov...

Jeg talte med kattens Værn, og det er EJER som er ansvarlig med alt hvad der
sig hører... (afhentning, omplacerein,aflivning m.m.)

Hilsen fra Majbritt

Fra : Kate

Dato : 08-06-06 15:13

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg mener stadigvæk du er helt "gal på den" men som jeg jeg nævnte
> før er det jo min personlige holdning....Var din kar øremærket da

Tja, så er jeg også helt gal på den, for jeg ønsker også det bedste for
mine katte!

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 08-06-06 15:55

Åhhh for f..... jeg gider ikke forklare mig mere, men vi tar den endnu
engang : HVIS NOGLE MENER DET ER DET BEDSTE FOR DERES KAT AT DEN LØBER VÆK
OG OVERLADE DEN TIL EGEN SKÆBNE; UANSET OM DEN PASSER SAMMEM MED ENS ANDRE
KATTE ELLER ANDET; ER JEG DYBT UENIG..................

Hilsen Majbritt

Fra : Leyna

Dato : 08-06-06 22:39

On Thu, 8 Jun 2006 16:54:33 +0200, "Majbritt Hågensen"
<maajer@oncable.dk> wrote:

> [...]
>OG OVERLADE DEN TIL EGEN SKÆBNE; UANSET OM DEN PASSER SAMMEM MED ENS ANDRE
>KATTE ELLER ANDET; ER JEG DYBT UENIG..................

Det er der vist heller ikke nogen der har udtalt sig om.
Og så behøver du ikke at råbe. Vi kan godt "høre dig" selvom du bruger
små bogstaver.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Camilla S.

Dato : 06-06-06 19:09

> [...]
> nogen der vil have den, for det lyder jo ikke til, at ejerne er vilde med
> genforeningen.. håber det lykkedes for hende.

Hej
Faktisk er det sådan at familien som står registreret som ejer af
katten, får en bøde af det internat/værn der skal forestå
omplacering. Jeg mener at bøden er 500 kr.

Mvh.

Camilla
http://chicabee.dk