Gasregulator - hvordan skal den virke
Fra : Soren Kuula

Dato : 04-06-06 13:16

Hejsa, jeg har lige et spm som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Det
har ikke noget med camping at gøre - direkte - men jeg tror I campister
kender alt til flaskegasregulatorer?

Vi har en terrassevarmer, som der ikke kommer gas igennem. Flasken er
helt nu, og det lugter af gas fra bunden af regulatoren, når man tager
den af. Hvis jeg tager slangen af regulatoren og åbner den i et øjeblik,
skal der så komme gas ud? (eller sidder der en eller anden genial
anordning, som lukker af hvis der mangler modtryk?) Meget eller lidt
gas? Så vidt jeg kan se rundt omkring er sekundærtrykket rimeligt lavt.

Kort sagt, kan jeg skyde skylden på regulartoren, hvis der ikke kommer
gas ud uden slange?

MVH
Søren

Fra : Per

Dato : 04-06-06 16:41

Ja ... det må være regulatoren ( 30 mBar ?)
Der skal altid komme gas ud af denne, når den tændes/åbnes i toppen ... også
uden modtryk.

Hilsen Per

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-06-06 16:55

"Per" <per-a@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ja ... det må være regulatoren ( 30 mBar ?)
> Der skal altid komme gas ud af denne, når den tændes/åbnes i toppen
> ... også uden modtryk.

En forudsætning er, at den er monteret korrekt på flasken.

mvh
Preben

Fra : Soren Kuula

Dato : 04-06-06 18:53

Per wrote:
> Ja ... det må være regulatoren ( 30 mBar ?)
> Der skal altid komme gas ud af denne, når den tændes/åbnes i toppen ... også
> uden modtryk.

Tak for informativt svar.

MVH
Søren

Fra : Sten Bo

Dato : 04-06-06 23:03

"Soren Kuula" <dongfang@dongfang.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for informativt svar.
>
> MVH
> Søren

Svenskerne anbefaler udskiftning af regulator hvert 10´år idet den
indeholder en tynd gummimenbran.

Der findes vist regulatorer der afbryder ved slangebrud.

Vej flasken hvis du er i tvivl om hvor meget gas der er tilbage.

Flaskevægten uden gas står stemplet på den.

Fra : Sten Bo

Dato : 04-06-06 23:30

> [...]
> alt til flaskegasregulatorer?
>
> Vi har en terrassevarmer, som der ikke kommer gas igennem. Flasken er

???

http://www.sik.dk/global/Presse/Pressemeddelelser/Livsfarlig%20gasregulator%20solgt%20med%20terassevarmer.html

Fra : Soren Kuula

Dato : 05-06-06 09:11

Sten Bo wrote:
> "Soren Kuula" <dongfang@dongfang.dk> skrev i en meddelelse
>
> ???
>
> http://www.sik.dk/global/Presse/Pressemeddelelser/Livsfarlig%20gasregulator%20solgt%20med%20terassevarmer.html

Hej Sten,

Ja, den havde jeg osse googlet ;). Det er ikke den regulator der er på,
men en tysk fætter (som sikkert er ok ellers).

Gasflasken er lige ombyttet, så der burde være masser af gas i den.

Nå, jeg må prøve med en anden regulator og se hvad der sker.

Tak for svar. MVH

Søren

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-06-06 11:09

Soren Kuula wrote:

> Kort sagt, kan jeg skyde skylden på regulartoren, hvis der ikke kommer
> gas ud uden slange?

Ja formodentlig. Er du sikker på at den er monteret korrekt? Der er en
låsering (stor sort og af platic) der skal trykkes ned og give et 'klik' før
regulatoren sidder rigtigt. Rigtigt monteret skal gassen strømme ud når du
åbner for regulatoren (/flammen er synlig på knappen).

Er den mage til den der er nævnt i denne tråd, skal du omgående få den
byttet. Men det er ikke årsagen til dit problem.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 19-06-06 07:29

> [...]
> se rundt omkring er sekundærtrykket rimeligt lavt.
>
> Kort sagt, kan jeg skyde skylden på regulartoren, hvis der ikke kommer gas
Har du fået den til at virke? Jeg har nu fået terassevarmer nr. 3, som jeg
stadigvæk ikke kan få til at virke - der er ny regulator med. Jeg har
skiftet gasflasken, og jeg har adskilt det hele igen og samlet det......

Hvad søren gør man?

Fra : Campingstuff

Dato : 20-06-06 15:06

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej
Jeg har en BP regulator købt sammen med og brugt til en gas grill, det gik
slet ikke - for der sidder en dims et eller andet sted indeni som ganske
rigtig lukker for gassen når det går for stærkt.
Den regulator jeg købte sammen med grillen, er den hvor man skal trykke på
åbne/lukke dimsen for at sætte den på/tage den af.
Jeg havde så en anden regulator også BP som jeg satte på, det er den med
"dreje låsen" ved flasken , det hjalp nu virker grillen.

Vh
Hans Jørgen