Se forskel på store/små bogstaver i et pas~
Fra : Magnus

Dato : 04-06-06 10:55

varUser=request.form("username")
varPW=request.form("password")
.... FROM Users WHERE username='" & varUser & " AND password=" & varPW & ""

Jeg har lavet et bruger login hvor jeg med denne linie kontrollere om
brugernavn og password findes i databasen.

Men den godkender password "abcdefg" selv om det skal være"aBcDeFg" hvordan
får jeg til også at skelne mellem store og små bogstaver i password?

/Magnus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-06-06 11:42

Magnus wrote:

> Men den godkender password "abcdefg" selv om det skal være"aBcDeFg"
> hvordan får jeg til også at skelne mellem store og små bogstaver i
> password?
http://www.asp101.com/tips/index.asp?id=72

- Peter

Fra : Niels Henriksen

Dato : 05-06-06 00:19

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men den godkender password "abcdefg" selv om det skal være"aBcDeFg"
> hvordan får jeg til også at skelne mellem store og små bogstaver i

En "nem" måde er at MD5'e dit password. Det betyder at "abcdefg" og
"aBcDeFg" altid vil være forskellige

http://www.asp-faq.dk/article/?id=52

Hvis du MD5'er dit password, så slipper du også for at have det liggende som
klar tekst i din database. Endnu et skridt mod sikkerhed.

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk