e.c 1150
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 03-06-06 21:13

Jeg er ved at lave en ny side og er rent ind i et dumt problem.
I mit CSS har jeg defineret <P> med en border-bottom. Men den opfører
sig ikke helt som jeg ønsker i IE. Borderen bliver for lang!
se her: www.ma-web.dk
Det ser fint ud i Firefox og Opera......så hvad gør jeg?

:) Morten
www.lille-web.dk

Fra : Tidemann

Dato : 03-06-06 22:28

Morten P. Andersen wrote:
> [...]
> se her: www.ma-web.dk
> Det ser fint ud i Firefox og Opera......så hvad gør jeg?

Skift padding-left og padding-right ud,
med margin-left og margin-right, i body.

--
Venlig hilsen Marianne
design af:

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 04-06-06 08:41

Tidemann skrev:

> Skift padding-left og padding-right ud,
> med margin-left og margin-right, i body.

Tak skal du ha´ - det virker. Burde padding ikke også virke? Er det en
fejl i IE eller er det fordi man som du skriver skal bruge margin i
dette tilfælde.
:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : Tidemann

Dato : 04-06-06 10:42

Morten P. Andersen wrote:

> [...]
en
> fejl i IE eller er det fordi man som du skriver skal bruge margin i

Hmm, jeg er ikke helt skrap til at forklare dette, så bær over med mig

Læs her
http://www.ragdollys-cat-link.dk/mariannes/lille-web.htm

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 04-06-06 11:09

Tidemann skrev:

> Hmm, jeg er ikke helt skrap til at forklare dette, så bær over med mig
>
> Læs her
> http://www.ragdollys-cat-link.dk/mariannes/lille-web.htm

Tak for svaret og din tålmodighed. Det er virkeligt sødt af dig.

:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : Tidemann

Dato : 04-06-06 11:22

Morten P. Andersen wrote:

> Tak for svaret og din tålmodighed. Det er virkeligt sødt af dig.

Velbekomme )

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-06 22:29

Morten P. Andersen skrev:

> Jeg er ved at lave en ny side og er rent ind i et dumt
> problem. I mit CSS har jeg defineret <P> med en border-bottom.
> Men den opfører sig ikke helt som jeg ønsker i IE. Borderen
> bliver for lang! se her: www.ma-web.dk

Start med at validere siden.

<http://www.html-faq.dk/1005.asp>
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 04-06-06 08:38

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Start med at validere siden.

Tak for et svar som absolut ikke kan bruges til noget!

Morten

Fra : Kristian Thy

Dato : 04-06-06 08:47

Quoth Morten P. Andersen:

> Tak for et svar som absolut ikke kan bruges til noget!

Ville du have hjælp eller ej?

*plonk*

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 04-06-06 09:02

> Ville du have hjælp eller ej?
>
> *plonk*
>
> \\kristian
ja hjælp

Fra : Dennis Munding

Dato : 04-06-06 14:35

Hej Morten!
"Morten P. Andersen" <morten@lille-web.dk> skrev i en meddelelse
> ja hjælp

Jeg ved godt, at Jens Gyldenkærne Clausen var lidt kort for hovedet med sit
svar, men han har ret i, at det er meget nemmere at hjælpe dig, hvis din
side validerer...
At validere sine sider er derfor hjælp til selvhjælp - du havde måske ikke
behøvet at spørge om hjælp herinde, hvis din side validerede, da du i nogle
tilfælde vil eliminere evt. fejl ved en validering.

Men nu ved du til en anden gang, at du - for at være sikker på at få hjælp -
blot skal validere siden inden du spørger herinde...

Jeg er overbevist om, at Jens ikke mente noget ondt med det...

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 04-06-06 14:51

Dennis Munding skrev:

> Jeg er overbevist om, at Jens ikke mente noget ondt med det...
>

> Med venlig hilsen

Ja, ja jeg ved det godt...det er egentlig også OK.
Det sjove var at jeg havde glemt et <body> i koden - resten var valid.
Firefox opdagede ikke den fejl (grønt rette-tegn nederste venstre
hjørne). Min forglemmelse havde dog intet med problemet at gøre.

:)
Morten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-06-06 00:24

Morten P. Andersen wrote:

> Firefox opdagede ikke den fejl (grønt rette-tegn nederste venstre
> hjørne). Min forglemmelse havde dog intet med problemet at gøre.

At Tidy i FF ikke opdager fejl er ikke det samme som at der ikke er nogen.
Tidy fanger meget og er en stor hjælp, jeg ikke selv vil undvære.

Men en egentlig validering hos enten http://validator.w3.org/ eller
http://www.htmlhelp.com/tools/validator/ er under alle omstændigheder et
must.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-06-06 00:42

"Morten P. Andersen" <morten@lille-web.dk> writes:

> [...]
> valid. Firefox opdagede ikke den fejl (grønt rette-tegn nederste
> venstre hjørne). Min forglemmelse havde dog intet med problemet at

body-tagget kan faktisk udelades ifølge HTML-standarden, så Firefox
kan have ret: siden kan være valid uden et body-tag (både start og
slut endda).

Som kuriositet er det korteste valide HTML 4.01-dokument følgende:
---
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<title></title>
---

/L