MS Windows
briani 27239
Win XP Pro > DirectX
Fra : Autocadster

Dato : 26-05-06 15:30

Har lige hentet nyeste DirectX hos MS da den jeg fik med til et spil ikke
ville installere, men denne vil heller ikke lade sig installere

Nogen der har en løsning ?

Error log ser sådan ud:

--------------------
[05/26/06 16:27:02] module: dxupdate(Feb 3 2006), file: dxupdate.cpp, line:
2044, function: ExecuteInf

Failed API: SetupInstallFromInfSection()
Error: (0xfffffdda)

Unable to install
C:\WINDOWS\system32\DirectX\DX8F.tmp\d3dx9_24_x86.inf:[x86_Install]. The
file may be damaged.

--------------------
[05/26/06 16:27:02] module: dxupdate(Feb 3 2006), file: dxupdate.cpp, line:
5773, function: DirectXUpdateInstallPlugIn

ExecuteInf() failed.

--------------------
[05/26/06 16:27:02] module: dsetup32(Feb 3 2006), file: dxupdate.cpp, line:
280, function: CSetup::InstallPlugIn

DirectXUpdateInstallPlugIn() failed.

--------------------
[05/26/06 16:27:02] module: dsetup32(Feb 3 2006), file: setup.cpp, line:
1701, function: CSetup::SetupForDirectX

InstallPlugIn() failed.

--
Autocadster

Fra : John

Dato : 26-05-06 16:00

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har lige hentet nyeste DirectX hos MS da den jeg fik med til et
> spil ikke ville installere, men denne vil heller ikke lade sig
> installere

Træls..:(

> Nogen der har en løsning ?

Tip:

http://support.microsoft.com/kb/191598/da

Mvh John

Fra : John

Dato : 26-05-06 16:21

> Tip:
>
> http://support.microsoft.com/kb/191598/da

Ups..artiklen er vist kun for win 95/98...

Prøv evt at benytte system gendannelse til en dato før du pillede
ved directX. Derefter burde du kunne opdatere directX.

Mvh John

Fra : Autocadster

Dato : 26-05-06 18:37

John tastede sig til følgende indlæg
News:44771cd1$0$902$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Prøv evt at benytte system gendannelse til en dato før du pillede
> ved directX. Derefter burde du kunne opdatere directX.

Niks...
--
Autocadster

Fra : John

Dato : 26-05-06 21:04

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Niks...

Dybt suk! :(

Noget er åbenbart gået uhjælpeligt i kage. Sletning og derefter
geninstallation af directX kan måske løse problemet. Andre slås
også med directX: http://www.google.com/search?q=fjern+directx

Brug evt denne sides søgefelt for flere slette-værktøjer (det
grønne felt, ikke google), søg på directx: http://majorgeeks.com/

Håber noget af dette kan bringe dig på vej.

Mvh John

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 26-05-06 23:17

Autocadster skrev:
> Har lige hentet nyeste DirectX hos MS da den jeg fik med til et spil
> ikke ville installere, men denne vil heller ikke lade sig installere
>
> Nogen der har en løsning ?
>
> Error log ser sådan ud:
[snip en masse jeg ikke fatter]

En metode jeg bruger fra gang til gang når et program laver bøvl er:
Slette programmet
Tjekke om den nu også har slettet alt(dvs. finde den mappe hvor programmet
var installeret før, og slette resterne hvis der er noget)
Rense registeringsdatabasen[1]
Genstarte computeren
og derefter prøve at geninstallere...det plejer gerne at løse en del
problemer

Jeg bøvlede engang et spil som bare ikke ville virke, efter noget drilleri
fra DirectX. Der slettede jeg spillet og kørte ovenstående rutine, og så
virkede det upåklageligt. Håber det kommer til at virke for dig.

[1] http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...