MS Windows
briani 27239
Genskab af date / Umuligt?
Fra : henrik

Dato : 21-05-06 17:54

Hej

Ved at simple programmer som WinUndelete & Queteck
Kan genskabe date som er slettet fra en PC.

Jeg er i den situation, at jeg skal levere en Pc tilbage til arbejdet, som
også har været min personlige PC, jeg kan vælge at betale 10.000 for pc'en
og så beholde den, men dette har jeg ikke lyst til.
I den tid hvor jeg har haft PC en har jeg nogle oplysninger / ecxel ark som
min arbjdsplase helst ikke skal have fat i.
Jeg kan ikke formatere computeren, da jeg ikke er i besidelse af de
programmer som siden skal instaleres på denne igen.
Er der et program som gør det muligt at "sløre" disse filer, så de ikke kan
genskabes?

mvh
Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-06 18:00

"henrik" <d@k.dk> wrote:

>Er der et program som gør det muligt at "sløre" disse filer, så de ikke kan
>genskabes?

Prøv: http://www.heidi.ie/eraser/

<mlr>

Fra : John

Dato : 21-05-06 18:07

"henrik" <d@k.dk> skrev i en meddelelse

> Er der et program som gør det muligt at "sløre" disse filer, så
> de ikke kan genskabes?

Jeps:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4221

Der er egentlig 3 programmer:

1) Eraser: Sletter (overskriver) ubrugt diskplads
2) Eraser Verify: Sletter (overskriver) specificerede filer
3) Nuke Boot Disk: Fremstiller en floppy, der derefter kan bruges
til at slette (overskrive) _hele_ harddisken

I dit tilfælde: Brug Eraser (eller måske blot Eraser Verify).

Mvh John

Fra : henrik

Dato : 21-05-06 19:51

> [...]
> slette (overskrive) _hele_ harddisken
>
> I dit tilfælde: Brug Eraser (eller måske blot Eraser Verify).

Det ser nemt ud, takker

/Henrik

Fra : John

Dato : 21-05-06 21:04

"henrik" <d@k.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser nemt ud

Hehe, det _er_ ganske nemt! Fint lille værktøj, selvom interfacet
kan forekomme lidt kringlet de første gange :)

> takker

Velbekomme! Mvh John

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-05-06 18:11

"henrik" <d@k.dk> writes:

> Er der et program som gør det muligt at "sløre" disse filer, så de ikke kan
> genskabes?

Er det nemmeste ikke at slette det du ikke vil have, og så fylde
disken helt op med et eller andet så alle fysiske bytes faktisk er
blevet genskrevet med en ny værdi?

Fjern herefter, og defragmenter - så skulle det vist være der.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Henning

Dato : 21-05-06 21:24

>Jeg kan ikke formatere computeren, da jeg ikke er i besidelse af de
>programmer som siden skal instaleres på denne igen.

Det er jeg overbevist om at dit firma er - maskinen reinstalleres
formodentlig i det øjeblik du afleverer den.