MS Windows
briani 27239
Licens
Fra : Filip

Dato : 15-05-06 18:13

Hvis man har en bærbar pc som er gået istykker, hvor garantien er forfaldet,
kan man så benytte sin Windows XP liscens på ens nye pc? Problemet er at der
er blevet leveret en recover cd med den oprindelige pc, men denne virker
vist ikke på den nye, da det er en anden hardware konfig. Hvad skal man så
gøre, kan man ringe til Microsoft og få tilsendt en ny cd som ikke er
hardware bestemt?

Filip

Fra : Max

Dato : 15-05-06 18:46

Hej Filip

> Problemet er at der er blevet leveret en recover cd med den

MS siger at den slags licenser dør med maskinen.

Mvh Max

Fra : Snuden

Dato : 15-05-06 20:54

On Mon, 15 May 2006 19:12:45 +0200, "Filip" <annonym@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>vist ikke på den nye, da det er en anden hardware konfig. Hvad skal man så
>gøre, kan man ringe til Microsoft og få tilsendt en ny cd som ikke er

Det kommer an på licens-typen. Din er formentlig en OEM-licens, og de
udløber i princippet når PC'en dør, eller hvis
hardware-konfigurationen ændres betydeligt.

Fulgte der ikke en licens med den nye du har købt?
--
Snuden

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-06 20:58

Filip wrote:
> Problemet er at der er blevet leveret en recover cd
> med den oprindelige pc, men denne virker vist ikke på den nye,
> da det er en anden hardware konfig.

Var der Windows på den nye ved køb?
Hvis ja, så er der også en licens ellers må den ikke sælges,
hvilken model og mærke har du købt?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Filip

Dato : 16-05-06 09:02

> Var der Windows på den nye ved køb?
> Hvis ja, så er der også en licens ellers må den ikke sælges, hvilken model
> og mærke har du købt?

Den nye er en stationær som oprindelig var født med win 98. Denne er så
blevet opgraderet for 5 år siden til XP, men denne licens har jeg ikke fået
med, da maskinen kom fra et firma, som vist havde en fælles licens. Nu har
jeg en WinXP maskine, som trænger volsomt til en formatering. Jeg havde
håbet på at kunne bruge den gamle licens fra den bærbare. Men det siger I jo
at jeg ikke kan. ØV. Hvad koster en sådan licens (den billigste)?

Filip

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-05-06 11:26

Filip wrote:
> den bærbare. Men det siger I jo at jeg ikke kan. ØV. Hvad koster en
> sådan licens (den billigste)? Filip

Der ingen der siger at du ikke KAN - det er så bare ikke helt efter
reglerne, hvis det skulle virke

Men en ny koster 607 kr:

Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 10:58

Hello
hvis du har en anden maskine du kan installer win xp på så prøv det og se om
din licens ikke virker før du går ud køber en ny xp

Fra : Filip

Dato : 16-05-06 16:31

> hvis du har en anden maskine du kan installer win xp på så prøv det og se
> om din licens ikke virker før du går ud køber en ny xp

Også selvom det er en reetableringscd?

Filip

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 16-05-06 18:37

> Også selvom det er en reetableringscd?
>
> Filip
Din recoveryCD vil sikkert hurtigt fortælle dig at den ikke virker.
Hvis din anden PC er samme mærke og nogenlunde magen til den gamle
har du en lille chance for at den vil virke.
Hvis du har en WIN98 CD kan du købe en XP Home opgradering
til 4-500 Kr.
mvh Bjarne