MS Windows
briani 27239
MSI afhængig af IE ?
Fra : TJ

Dato : 15-05-06 10:29

Jeg har med succes afinstalleret IE på min Windows 2000.
Dette ved hjælp af dette:

   http://www.vorck.com/ie-cleanup.html

Men nu opdager jeg at MSI installers tilsyneladende har nogle problemer.

De kan godt starte, men selve "kopieringen" af filer sker ikke.
F.eks. med Adobe's MSI-installers får jeg bare at vide at
"Program has ended before expected" eller noget i den stil.

Så derfor - afhænger MSI-funktion af IE og tilh. komponenter ?

Findes der andre kompatible installers ?

Jeg har prøvet at installere MSInstaller igen, men uden held.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-05-06 11:36

TJ skrev:

> Så derfor - afhænger MSI-funktion af IE og tilh. komponenter ?

Ja, IE er en integreret del af w2k og XP, så er den defekt, må du
geninstallere igen. Den er også forbindelse mellem f.eks. stifinder og
nettet, ligesom IE er GUI til flere andre komponenter.

Claus

Fra : jda

Dato : 15-05-06 13:06

Mon, 15 May 2006 09:29:19 GMT skrev TJ i dk.edb.system.ms-windows :

> [...]
>
> Findes der andre kompatible installers ?
>
> Jeg har prøvet at installere MSInstaller igen, men uden held.

Jeg tror ikke at msiexec.exe som sådan har noget med IE at gøre, men det er
nok værre at du også har fjernet alt Windows scripting og Windows update.
Det er nok der du har smadret den. Jeg ville kigge på en systemgendannelse
hvis jeg var dig.
--
Jakob
Få en gratis koncertoplevelse til Depeche Mode 7. juni

Fra : TDJ

Dato : 15-05-06 20:55

jda <wh@tever.not> wrote in news:q38bhsw1z33q$.dlg@news.sunsite.dk:

> [...]
> det er nok værre at du også har fjernet alt Windows scripting og
> Windows update. Det er nok der du har smadret den. Jeg ville kigge på

Kan du evt hjælpe med denne ?

Jeg fandt ud af at alle MSI-installere har en lang række options.
Prøv at køre installeren med parameter "/verbose". Den viser
mulighederne.

Nå, men med en verbose logfil får jeg:
-----------
Action ended 21:44:18: DisplayXHTMLEula. Return value 3.
DEBUG: Error 2896: Executing action DisplayXHTMLEula failed.
Internal Error 2896. DisplayXHTMLEula
-----------

Jeg mangler altså noget til at vise XHTML med.. hvor kan dette
evt findes ?

Nogen som kan hjælpe ?

Mvh Torben

Fra : Fjollefrans

Dato : 15-05-06 21:46

> [...]
> Internal Error 2896. DisplayXHTMLEula
> -----------
>

> Jeg mangler altså noget til at vise XHTML med.. hvor kan dette

det vil jeg tro alle nyrere browsere kan, men uden at vide det, kunne jeg
forstille mig at MSI installeren gerne vil bruge en instans af IE til det.
F.eks. Adobe Reader kræver "Microsoft Internet Explorer 5.5 (or higher),
Netscape 7.1 (or 8.0), Firefox 1.0, or Mozilla 1.7" hvis ikke det virker når
en af dem ikke er tilstede, så tror jeg du er ude i at skulle geninstallere
IE.

- FF

Fra : jda

Dato : 15-05-06 22:08

15 May 2006 19:55:17 GMT skrev TDJ i dk.edb.system.ms-windows :

> [...]
> Internal Error 2896. DisplayXHTMLEula
>

> Jeg mangler altså noget til at vise XHTML med.. hvor kan dette

Der står også i det du linkede til at du har disbled Windows html
subsystem. Du bliver nødt til at foretage en repair/geninstallation af IE.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1E1550CB-5E5D-48F5-B02B-20B602228DE6
Men der sker heller ikke noget ved at have den liggende, man kan bare
installere sin favoritbrowser og bruge den i stedet.