MS Windows
briani 27239
Hibernate problem
Fra : Henrik Sahl

Dato : 12-05-06 19:24

Jeg har i lang tid brugt hibernate-funktionen på windows xp, men lige
pludselig så vil computeren ikke starte op igen. Den kommer fordi den
tidslinie der kører forbi nederst, men så kommer der bare sort skærm og
harddisken står bare og lyser konstant.

Hvis jeg herefter genstarter kan jeg vælge at slette hibernate-klumpen og så
starter den op igen og så virker det fint eller jeg kan prøve at bruge
hibernate-klumpen igen og så er jeg tilbage ved sort skærm igen.

Jeg har forsøgt at slå hibernate fra og til, genstartet normalt adskellige
gange, defragmenterede og kørt scandisk, men intet har haft nogen effekt.

Jeg har installeret en windows patch i løbet af ugen, men en afinstallation
af den har heller ikke hjulpet.

Hvad kan der være galt ?

Mvh
Henrik
http://nui.adsl.dk

Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.com/pro

Fra : jda

Dato : 12-05-06 21:13

Fri, 12 May 2006 20:23:48 +0200, sagde Henrik Sahl i
dk.edb.system.ms-windows :

> [...]
>
> Jeg har installeret en windows patch i løbet af ugen, men en afinstallation

Det kan være lidt svært at svare på uden at vide hvilken patch i
forbindelse med hvilken hardware. Men prøv at lave en systemgendannelse til
før problemet opstod. Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer ->
Systemgendannelse -> vælg 'Gendan computeren som den var på et tidligere
tidspunkt -> find en dato lige før problemet opstod

--
Jakob
Få en gratis koncertoplevelse til Depeche Mode 7. juni

Fra : Henrik Sahl

Dato : 12-05-06 22:05

"jda" <wh@tever.not> wrote in message

> [...]
> Systemgendannelse -> vælg 'Gendan computeren som den var på et tidligere
> tidspunkt -> find en dato lige før problemet opstod

Patchen er afinstalleret så det var ikke den der var skylden og det der
systemgendannelse bruger jeg ikke.

Mvh
Henrik

Fra : jda

Dato : 12-05-06 23:07

Fri, 12 May 2006 23:04:30 +0200 skrev Henrik Sahl i
dk.edb.system.ms-windows :

> "jda" <wh@tever.not> wrote in message

> Patchen er afinstalleret så det var ikke den der var skylden og det der
> systemgendannelse bruger jeg ikke.
>
> Mvh
> Henrik

Selv om en patch eller et program bliver afinstalleret igen er det ikke
altid at det efterlader systemet i samme tilstand som før. Derfor kan
systemgandannelse være en rigtig god ting en gang i mellem. Men hvis du har
slået det fra er det jo ikke en mulighed. Den eneste grund til at slå det
fra på en systempatition er IMHO hvis man er presset for diskplads

Fra : Henrik Sahl

Dato : 12-05-06 22:05