MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win98/XP
Fra : RK

Dato : 12-05-06 12:28

Jeg har en ældre Dell Dimension Pentium III med win98, som jeg gerne vil
have på internettet (ADSL). Vil det være bedst at installere winxp og
undlade at køre win98. Og hvis jeg installerer winXP kan jeg så gøre det
uden at afinstallere alle programmer ???

Fra : L.E.P.

Dato : 12-05-06 12:50

Fri, 12 May 2006 13:28:11 +0200, skrev "RK" <R@J> :

>Jeg har en ældre Dell Dimension Pentium III med win98, som jeg gerne vil
>have på internettet (ADSL). Vil det være bedst at installere winxp og
>undlade at køre win98.

Win 98 kører fint med ADSL, så hvis det er din eneste begrundelse for
at installere XP, ville jeg lade være.

> Og hvis jeg installerer winXP kan jeg så gøre det
>uden at afinstallere alle programmer ???

Nej.

Hilsen Lars

Fra : RK

Dato : 12-05-06 15:34

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
newst862ljf2p0su77sntr56r1kq77i7kmrh@4ax.com...

> Win 98 kører fint med ADSL, så hvis det er din eneste begrundelse for
> at installere XP, ville jeg lade være.

Men supporterer Microsoft stadig win98 med andre ord der opdateringer så
98 er rimelig sikker mod angreb?

Fra : jda

Dato : 12-05-06 17:48

Fri, 12 May 2006 16:34:04 +0200, sagde RK i dk.edb.system.ms-windows :

> "L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> newst862ljf2p0su77sntr56r1kq77i7kmrh@4ax.com...

> Men supporterer Microsoft stadig win98 med andre ord der opdateringer så
> 98 er rimelig sikker mod angreb?

Microsoft stopper supporten på alt før Windows 2000 med udgangen af juni
måned. Husk også at se efter hvad din antivirus gør. Det er ikke alle
firmaer der bliver ved med at udvikle til de gamle systemer
--
Jakob
Få en gratis koncertoplevelse til Depeche Mode 7. juni

Fra : Lyrik

Dato : 12-05-06 20:15

"RK" <R@J> skrev i en meddelelse
> [...]
> undlade at køre win98. Og hvis jeg installerer winXP kan jeg så gøre det
> uden at afinstallere alle programmer ???
+++++++++++++++++++++++++++
Du skal først undersøge om din hardware er tilstrækkelig til XP.
Den KRÆVER 128 mega RAM.
Har du ram nok så kan du installere xp som operativsystem nummer 2 med
valgfri boot i 98 og XP. Så bevarer du dine programmer.
Men-en slap bærbar jeg bare installerede Win ME på var vi nødt til at
reinstallere 98 på da den gik i knæ under ME.
XP havde den slet ikke kunnet køre.
Alternativt kunne du køre Win 2000 i dual boot med 98. Næsten samme fordele
som XP. Den kan køre på en slap maskine.

Hilsen
Jens

Hilsen
Jens

Fra : Ivar

Dato : 12-05-06 21:26

RK skrev:

> Jeg har en ældre Dell Dimension Pentium III med win98, som jeg gerne vil have
> på internettet (ADSL). Vil det være bedst at installere winxp og undlade at
> køre win98.

Nej, behold din win98. XP på en gammel maskine kan give problemer
så hvorfor søge dem. Du skal skifte til XP, hvis du der er nogle
programmer, du gerne vil køre, der kræver det. Vent til du skifter PC!

At der ikke er support på win98 mere, er for de fleste ligegyldigt
da det er de færreste, der har opdateret dem de sidste mange år.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/