MS Windows
briani 27239
Hvor gemmer XP adgangskoderne
Fra : A.N.

Dato : 10-05-06 19:51

Hej Gruppe

Jeg skal geninstallere XP pro på en ny harddisk, men så er alle password og
adgangskoder
væk.
Hvor kan jeg finde dem på min gamle XP, de må vel kunne kopieres over?

Axel

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-06 20:16

"A.N." <axelnospam@mail.dk> writes:

> [...]
> adgangskoder
> væk.
> Hvor kan jeg finde dem på min gamle XP, de må vel kunne kopieres over?

På en engelsk XP er der en "Files and Settings Transfer Wizard" - mon
ikke det er noget i den stil du skal bruge?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 10-05-06 20:21

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse news:yu2y7x9elnd.fsf@luhmann.netc.dk...
> [...]

Hvad er det for password og adgangskoder du mener ?
Du laver da bare nye brugerprofiler hvis det er dem du
hentyder til.
Er det mail gemmer du bare dine kontooplysninger som en fil.

Fra : A.N.

Dato : 10-05-06 21:43

Det er hvis du f.eks. gemmer en ny tilmelding hvor du har oprettet et navn
og password, så kommer windows Xp og spørger vil du gemme koder.
Så de må ligge et sted?
axel

Fra : Henning

Dato : 11-05-06 10:22

On Wed, 10 May 2006 20:51:13 +0200, "A.N." <axelnospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>adgangskoder
>væk.
>Hvor kan jeg finde dem på min gamle XP, de må vel kunne kopieres over?

Find programmet "Protected Storage PassView" og gem alle brugernavne
og passwords i et worddokument
Kan hentes på http://www.nirsoft.net/utils/pspv.html - husk at slå din
virusscanner fra først, det betragtes ikke som "regulært" software.

Fra : shoxshadow@gmail.com

Dato : 11-05-06 23:17

I Windows XP bliver de lokale passwords gem i:

Windows->system32->config->sam (filen)

Men om man bare kan kopier filen over til en anden computer sådan
uden vider,og så få det til at virke aner jeg ikke, men hey prøv..

eller så prøv at kopier hele config mappen over til den nye hdd.

Det skal dog siges at der er en pænt stor chance for at den ny
installation af windows går i smader...