MS Windows
briani 27239
mærkelig genstart
Fra : Brian Olesen

Dato : 09-05-06 16:47

Hejsa
Kender I mon til dette her vildt irriterende problem?

Min maskine har det med at genstarte uden videre.
Det sker typisk, når jeg er inde på hjemmesider, der er lidt halv-komplekse,
som f.eks. thansen og lignende.

Er der nogle kendte problemer med f.eks. Flash player 8, for det sker
hyppigere på sider med flash end dem,der ikke bruger flash.

Der lyder et lille klik i højttalerne og så rebooter den bare.

Nogle gode forslag? Nogle måder at teste noget på? Evt testprogs?

Mvh. Brian

Fra : Thomas

Dato : 09-05-06 17:15

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Kender I mon til dette her vildt irriterende problem?
>
> Min maskine har det med at genstarte uden videre.

Min gjorde det en overgang - og jeg fandt efter noget tid ud af,
at det var fordi min processor blev for varm...
Mellem processoren og blæseren var der en slags metal-klods,
med en masse riller i - disse riller var helt fyldt med støv.
Jeg tog klodsen af, blæste den fri for støv, og satte den tilbage igen.
Så genstartede min computer ikke af sig selv mere...

Mvh. Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-06 18:23

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEMail.dk> writes:

> Jeg tog klodsen af, blæste den fri for støv, og satte den tilbage igen.
> Så genstartede min computer ikke af sig selv mere...

Hvis din computer står på gulvet, burde du måske overveje støvsugning
(af gulvet) som forebyggende middel...
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-05-06 21:21

On 09 May 2006 19:22:56 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hvis din computer står på gulvet, burde du måske overveje støvsugning
> (af gulvet) som forebyggende middel...

Godt råd! Men ikke helt godt nok :-0 Sæt computeren op på en kasse eller
noget andet. 10-20 cm over gulvet det hjælper godt til, plus rengøring af
gulv og computer!

Selvom man vasker gulvet hver dag så suger computeren støvet til sig som en
magnet! "Jeg har set det hos en astmapatient" Specielt slemt hvis
indsugningen er tæt på gulvet. Lige meget hvor godt man gør rent så suger
såden en computer støvet til sig!

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : John

Dato : 10-05-06 15:36

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse

> Sæt computeren op på en kasse eller
> noget andet. 10-20 cm over gulvet det hjælper godt til

- har købt et fikst rulle-stel hos Aldi, hæver pc'en 9 cm

> Lige meget hvor godt man gør rent så suger
> en computer støvet til sig!

Jep, og det kan være bøvlet at rense blæsere og køleribber. Kører
i øjeblikket et forsøg, hvor alle pc luft-indtag er dækket med
gaze, fastgjort med tape indvendig i computeren.

Håber så, det meste snavs sætter sig i gazen, der nemt kan
udskiftes, og ikke i blæserne.. :)

Mvh John

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-06 19:46

"John" <nogen@pladderballe.ok> writes:

> Jep, og det kan være bøvlet at rense blæsere og køleribber. Kører i
> øjeblikket et forsøg, hvor alle pc luft-indtag er dækket med gaze,
> fastgjort med tape indvendig i computeren.

De fleste støvsugerposeæsker jeg har set, har også et mikrofilter til
støvsugeren selv. Mon ikke det er sådan et du skal bruge? Gaze kan
vel trævle.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : John

Dato : 10-05-06 20:29

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en
meddelelse

> De fleste støvsugerposeæsker jeg har set, har også et
> mikrofilter til
> støvsugeren selv. Mon ikke det er sådan et du skal bruge?

Jo, det er sikkert endnu bedre! Men la' os nu se, hvad gazen evt
kan udrette :)

> Gaze kan vel trævle.

Ikke noget problem, tapen hindrer det.

Mvh John

Fra : John

Dato : 09-05-06 19:46

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEMail.dk> skrev i en meddelelse

> Min gjorde det en overgang - og jeg fandt efter noget tid ud
> af,
> at det var fordi min processor blev for varm...

Check det evt med dette lille fikse, gratis program:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4988

Mvh John

Fra : John

Dato : 09-05-06 20:04

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Min maskine har det med at genstarte uden videre.

Windows forsøger at reparere 'noget'. Slå automatisk genstart fra
i Denne Computer. Så burde du ku' få en fejlmeddelelse i stedet.

> Er der nogle kendte problemer med f.eks. Flash player 8

Jeps, sikkerheds-huller i ældre versioner. Seneste version,
(eller ny beta 9):
http://www.adobe.com/products/flashplayer/

(De vil sikkert også forsøge at prakke dig Yahoo Toolbar på, men
under installationen får du mulighed for at sige nejtak)

Check evt også Shockwave player:
http://www.adobe.com/shockwave/download/

Mvh John