MS Windows
briani 27239
Glemte adgangskoder
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-05-06 16:37

Som bekendt kan man få Windows til i forskellige sammenhænge at huske
ens adgangskode, så man er fri for selv at huske den - og sådan at den
automatisk ryger ind som sorte prikker, når man har skrevet sit
brugernavn.

Men hvis man et givet sted én gang har sagt nej til at Windows skal
huske koden, kan man så fortryde og på en eller anden måde igen kalde
"huske-spørgsmålet" frem i den konkrete sammenhæng og så sige ja tak?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : News

Dato : 06-05-06 09:21

Hej

Ja det kan du godt
Funktioner -> internetindstillinger -> Indhold -> autofuldførelse -> der
skal så være flueben i den nedeste*S*

Hilsen
Lars

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-05-06 16:50

"News" skrev bl.a.:

> Ja det kan du godt
> Funktioner -> internetindstillinger -> Indhold -> autofuldførelse ->
> der skal så være flueben i den nedeste*S*

Hm, desværre du! Der *er* flueben det sted, så løsningen på problemet må
ligge et andet sted - hvis den findes.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 06-05-06 19:18

Jørgen Grandt skriblede:

> Hm, desværre du! Der *er* flueben det sted, så løsningen på
problemet
> må ligge et andet sted - hvis den findes.

Jow jow, men hvis du nu fjerner det flueben og
genstarter IE og bagefter sætter det tilbage, vil
det så ikke virke....Lad nu værre med at være
så negativ, det er et MS program, så en gang
i mellem skal man tænke i omvendt rækkefølge.

--
Lars Fragstrup

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-05-06 19:43

Lars Fragstrup skrev bl.a.:

> [...]
> det så ikke virke....Lad nu værre med at være
> så negativ, det er et MS program, så en gang
> i mellem skal man tænke i omvendt rækkefølge.

Niks! Det hjælper ikke. Heller ikke hvis jeg genstarter maskinen uden
fluebenet og derefter sætter det på igen.

Sagen er den at ved mine to ældste websteder svarede jeg nej til
spørgsmålet om dyret skulle huske mine koder, når jeg uploadede. Med det
resultat at jeg er nødt til at indskrive dem selv hver eneste gang. I
modsætning til nyere websteder, hvor jeg svarede ja tak; dér husker
dyret hele dynen og jeg kan nøjes med at klikke på én knap.

Noget tyder vist på der ikke er nogen fortrydelsesparagraf ...?

Fra : Peter T.

Dato : 06-05-06 20:48

Jørgen Grandt udviste en rettidig omhu og skrev:

> Noget tyder vist på der ikke er nogen fortrydelsesparagraf ...?

Det troede jeg også. Men programmet cain&abel (freeware) fra
<http://www.oxid.it/cain.html> fortalte mig noget andet. Det finder gamle
indtastede logins og passwords. Og det fandt også et par stykker fra
sites, hvor jeg ved jeg valgte, at windows *ikke* skulle huske det.

Programmet er forresten forrygende, da det kan en pokkers masse (oftest
unyttige) ting. :)

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.