MS Windows
briani 27239
Sløv XP opstart....
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 01-05-06 10:50

Hej ng

Jeg arbejder på 2 maskiner, som har XP pro installeret, og det ser ud som om
at de begge to ifm. opstart/boot ligesom kræver en tænkepause...

Den ene låser mens XP start-op-billedet er på; den blå "slange" der kører
mens boot kører, går i stå i op til 30 - 40 sekunder før den færdiggør
boot...

Den anden kører færdig i samme XP start-op-billede, men præsenterer så en
sort skærm i ca. samme tidsrum inden den færdiggør boot..

Er der nogen af jer der har en god ide til hvad jeg skal slå på for at få
maskinerne til at droppe sløveriet....???

Mvh Keld

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-05-06 10:16

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mæil.dk> skrev

> [...]
> Er der nogen af jer der har en god ide til hvad jeg skal slå på for at få
> maskinerne til at droppe sløveriet....???

Hvad med at slå dig selv oven i hovedet?

Der må da være noget galt, hvis du ikke engang kan vente 30 sekunder på, at
verdens mest avancerede styresystem gør sig klar?

Hvad har du så travl med, siden 30 sekunder kan ødelægge din dag?

Claus

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 02-05-06 12:20

> [...]
> verdens mest avancerede styresystem gør sig klar?
>
> Hvad har du så travl med, siden 30 sekunder kan ødelægge din dag?

Det var da ikke et særlig konstruktivt forslag....

Hvorfra ved du at det er verdens mest avancerede styresystem???

Sælger du MS produkter ??????

Det undrer mig bare at der i det ene tilfælde står to ens maskiner og den
ene er mere end et ½ minut længere om at boote.........

/Keld

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-05-06 19:31

Keld Rosenberg wrote:

> Det var da ikke et særlig konstruktivt forslag....

Måske ikke, men det var velment.

> Hvorfra ved du at det er verdens mest avancerede styresystem???

Kan du da nævne et styresystem, som er mere avanceret???

> Sælger du MS produkter ??????

Næh, gør du?

> Det undrer mig bare at der i det ene tilfælde står to ens maskiner og
> den ene er mere end et ½ minut længere om at boote.........

Er de 100% ens, også med hensyn til, hvilken software, der er installeret.
Er der optimeret harddisk og filsystem?

Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 02-05-06 19:59

Den Tue, 2 May 2006 20:31:29 +0200 skrev Claus Tersgov:

> Kan du da nævne et styresystem, som er mere avanceret???

Spurgte du om fire et halvt minut før du fortalte mig at man ikke
kan noget så simpelt som at installere et spil på en anden disk.

Hmmm...

Mvh
Kent

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 03-05-06 08:09

> Måske ikke, men det var velment.

> Kan du da nævne et styresystem, som er mere avanceret???

> Næh, gør du?

Nej... og jeg vil heller ikke påstå jeg kender alle operativsystemer..

Men blot fordi XP er markedsførende gør det ikke til verdens _bedste_
styresystem...

Men lad nu det ligge - jeg har fået et konstruktivt forslag til hvor jeg
skal kigge....

Ha' en go' dag...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-05-06 18:20

Keld Rosenberg skrev:

> Men blot fordi XP er markedsførende gør det ikke til verdens _bedste_
> styresystem...

Hvem påstår daogså det?

Ikke mig... jeg kan ikke fordrage XP!

Claus

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 02-05-06 18:43

Keld Rosenberg skrev:
> [...]
>
> Er der nogen af jer der har en god ide til hvad jeg skal slå på for
> at få maskinerne til at droppe sløveriet....???

Jeg kan kun give dig ret i at det er for langsomt. Jeg har en "standard
prodecudre" jeg plejer at gå frem efter når jeg skal hjælpe folk med at
kvikke deres computer op:

Hente de nyeste opdateringer fra WindowsUpdate.
Opdatere viruspogrammet og skanne hele computeren for virus.
Gå alle installerede programme igennem, for at slette dem der ikke
bruges mere.
Finde de Temp-biblioteker der findes for så at slette indholdet af
disse eller alternativt vælge egenskaber for c-drevet - diskoprydning og
slette alt hvad der er( her kan CCleaner også bruges[1])
Rense for spyware o.lign.Spybot S&D[2].
Rens din registerings database evt. med RegClean[3] eller CCleaner[1].
Defragmentere harddisken.
evt. køre Bootvis[4] bagefter.

Alternativet kunne det også være at dit system leder efter en IP adresse.
Hvis du har flere netforbindelser som du ikke bruger så, prøv at deaktivere
dem.

[1] http://www.ccleaner.com/
[2] http://www.safer-networking.org/
[3] http://downloads-zdnet.com.com/3000-2094-881470.html?tag=lst-0-1
[4] http://www.soft32.com/download_19687.html

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 03-05-06 08:05

"Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:30b15$44579a0b$55da8586$21303@news.galnet.dk...

> [...]
>
> Alternativet kunne det også være at dit system leder efter en IP adresse.
> Hvis du har flere netforbindelser som du ikke bruger så, prøv at

Now we are talking

Den der med at søge efter flere netforbindelser vil jeg bore lidt mere i...
i første omgang

Tak !!

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 03-05-06 19:54

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mæil.dk> skrev i en meddelelse news:445856c0$0$175$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> skrev i en Now we are talking
>
> Den der med at søge efter flere netforbindelser vil jeg bore lidt mere i... i første omgang

XP er god til at styre netværksforbindelser og går ikke død som f.eks. Win98 gjorde.
Der er utrolig mange parametre der spiller ind i forhold til hvor længe en maskine er
om at boote og de forslåede er normalt ikke synderne.

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 04-05-06 11:14

> [...]
> maskine er
> om at boote og de forslåede er normalt ikke synderne.

Okay.... Kan du give et par stikord.....??

/Keld

Fra : John

Dato : 03-05-06 00:59

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mæil.dk> skrev i en meddelelse

> god ide til hvad jeg skal slå på for at få maskinerne til at
> droppe sløveriet....???

Ryd op. Defragmentér.

Tips:

http://www.tweakxp.com/article37006.aspx