MS Windows
briani 27239
$Mft - Master File Table
Fra : Jørgen

Dato : 23-04-06 20:01

Hej

Jeg har et problem med 2 eksterne harddiske som jeg har organiseret som
NTFS.
Jeg anvender et lille bat-program til at lave back-up fra min faste disk til
de eksterne diske. bat-programmet læser arkiv-bitten - hvis den er sat
bliver filen kopieret og arkivbitten slettet.
Jeg får tit en fejludskrift om at Windows? ikke kan skrive alle dataene i
$Mft.
Jeg kører Windows XP Home edition - er der nogen der kan hjælpe mig med
dette problem?

Med venig hilsen
Jørgen

Fra : Snuden

Dato : 23-04-06 21:33

On Sun, 23 Apr 2006 21:00:42 +0200, "Jørgen" <buh@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>$Mft.
>Jeg kører Windows XP Home edition - er der nogen der kan hjælpe mig med

Det *kan* være et problem med den forsinkede skrivning til den faste
disk eller til de eksterne diske (write caching). Prøv at slå det
fra:

Højreklik på Denne Computer => Administrer => Diskhåndtering =>
Højreklik på drevet => Egenskaber => fanebladet Hardware => markér det
pågældende drev => knappen Egenskaber => fanebladet Policies (nr. 2
fra venstre) => Fjern krydset => OK => OK => Genstart PC'en.

Tag drevene ét ad gangen til problemet forsvinder.
--
Snuden