MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Alternativ mappedeling på windows ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-04-06 15:07

Findes der alternativer til den indbyggede mappedeling i Windows ?

Gerne noget i stil med Samba som så vidt jeg kan se ikke findes til
Windows...

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : John

Dato : 22-04-06 15:42

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
> the roof and gets stuck." - George Carlin

Ikke nogen jeg kender, men fildeling er en del af selve filsystemet lige som
Read/Write, System on/off, archive on/off, Hidden on/off og fildatoer.
Derfor tror jeg ikke et sådant system kan bruges til ret meget i Windows,
men det kan da sagtens laves.

John

Fra : Leif Neland

Dato : 22-04-06 17:29

> [...]
> Findes der alternativer til den indbyggede mappedeling i Windows ?
>
> Gerne noget i stil med Samba som så vidt jeg kan se ikke findes til

Samba *er* windows mappedeling for ikke-windows.

Så det giver ikke rigtig mening at tale om samba for windows.

Leif

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-04-06 23:51

Leif Neland wrote on 22-04-2006 :
> Samba *er* windows mappedeling for ikke-windows.

> Så det giver ikke rigtig mening at tale om samba for windows.

Tjaa, nu er samba jo også en server - og eftersom fildeling i XP Home
sucks for vildt kunne det jo være smart at lave det lidt smartere...

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : jda

Dato : 25-04-06 01:03

Sun, 23 Apr 2006 00:51:19 +0200, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Henrik Stidsen sig i
dk.edb.system.ms-windows på følgende måde:

> Tjaa, nu er samba jo også en server - og eftersom fildeling i XP Home
> sucks for vildt kunne det jo være smart at lave det lidt smartere...

Hvis du snakker om XP Home, så er der ikke rigtigt nogen indbygget
fildeling. Løsningen på problemet er at opgradere til Pro
--
Jakob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-04-06 20:43

jda brought next idea :
> Hvis du snakker om XP Home, så er der ikke rigtigt nogen indbygget
> fildeling. Løsningen på problemet er at opgradere til Pro

Den kan da fint dele mapper - men det der med rettigheder er "ens for
alle", ikke særlig smart.

"Tell them, what you’re going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham