MS Windows
briani 27239
XP Home, kræver pludselig password, HJÆLP
Fra : VIP

Dato : 19-04-06 22:54

Hjælp

Min bærbare pc med XP Home kræver efter en genstart password af alle tre
brugere af pcén.

Når der klikkes på en bruger, kommer der nu en password boks, hvis der
klikkes ok uden der indtastes noget, kommer der følgende fejl tekstboks:
"Den lokale polik på dette system tillader ikke, at der logges interaktivt
på"

Hvis administratoren forsøger at logge på med korrekt password kommer
følgende tekstboks:
"Du kan ikke logge på, Årsagen er en begrænsning på din konto"

jeg har forsøgt følgende:
Nulstillet Administrator passwordet med NT password recovery, det hjalp ikke
noget
Repareret XP Home ved hjælp af cdén, det hjalp heller ikke noget.

Hvad kan der være galt ?

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : jama

Dato : 20-04-06 04:43

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke noget
> Repareret XP Home ved hjælp af cdén, det hjalp heller ikke noget.

Må indrømme,at det lyder mærkeligt,at XPhome pludselig kræver password.Hvis
du ikke kan rep den i fejlsik.tilstand,ja så ville jeg format og ny
install.igen.
Men alt kommer selvfølgelig an på,hvor meget du har på den og her er det jo
godt,hvis du har delt din PC op i flere drev.Så er det jo med at få
filerne,der er vigtige over på det andet drev,ellers ja der jo den
mugelighed,at bruge en USB Pen og lægge de vigtige filer og ting på den.
Mvh.Jama

Fra : VIP

Dato : 20-04-06 07:43

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> filerne,der er vigtige over på det andet drev,ellers ja der jo den
> mugelighed,at bruge en USB Pen og lægge de vigtige filer og ting på den.

Det tyder på at det kan være Hotfix 902400 der er skyld i problemet.
nu skal jeg bare finde en metode til at afinstallere den !

Hvordan kan jeg fjerne en MS hotfix når jeg ikke kan komme ind i windows ?

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Calle.

Dato : 20-04-06 09:10

VIP wrote:

> [...]
> nu skal jeg bare finde en metode til at afinstallere den !
>
> Hvordan kan jeg fjerne en MS hotfix når jeg ikke kan komme ind i

kan du ikke starte i fejlsikret tilstand, og så komme ind.

--
*** Calle ***

Fra : silent

Dato : 20-04-06 19:53

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> kan du ikke starte i fejlsikret tilstand, og så komme ind.
>
> --
> *** Calle ***

der er el lille smart program der hedder ERD søg på googel..det kan klare
dit problem

Fra : Calle.

Dato : 20-04-06 21:17

silent wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> der er el lille smart program der hedder ERD søg på googel..det kan
> klare dit problem

jeg har intet problem.
Lær at poste rigtigt under den post du svarer på.

--
*** Calle ***

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 20-04-06 21:30

Calle. dansede stepdans på tastaturet og ramte følgende taster:

[KLIP en megacitering]

>jeg har intet problem.
>Lær at poste rigtigt under den post du svarer på.

Lær at klippe det fra du ikke svarer på!

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : VIP

Dato : 21-04-06 09:43

"silent" <fin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> der er el lille smart program der hedder ERD søg på googel..det kan klare
> dit problem

Det er forsøgt ERD commander hjælper ikke noget

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : VIP

Dato : 21-04-06 09:43

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> kan du ikke starte i fejlsikret tilstand, og så komme ind.
>
> --
> *** Calle ***

jeg har konstateret at Administratoren på XP home, kan logge på i fejlsikker
tilstand !

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Calle.

Dato : 21-04-06 10:02

VIP wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> jeg har konstateret at Administratoren på XP home, kan logge på i
> fejlsikker tilstand !

ok, så kan man komme ind og slette adgangkoderne for de andre brugere ved af
skrive følgende i kør/run feltet:
control userpasswords2

--
*** Calle ***

Fra : VIP

Dato : 23-04-06 14:13

> ok, så kan man komme ind og slette adgangkoderne for de andre brugere ved
> [...]
Det hjælper ikke, ingen af brugene har noget password !
Det er en local policy, der er "puttet" på brugere, hvordan ved jeg ikke.

--
Venlig hilsen

Viggo