'Knække' password på MS-WORD-filer
Fra : Moller

Dato : 17-06-01 10:26

Ja ja, jeg ved det jo dybest set godt; Der er et formål med psswrd. men
alligevel: Jeg har en del ældre word-filer der ikke har været i bruge meget
meget
længe, og nu kan mine psswrd's pludselig ikke benyttes længere.
Dokumenterne er oprettet i en tidlig version af Word (5 el. 6 så vidt jeg
husker) men psswrd virker ikke når filerne åbnes i Word97, som om de er
inkompatible med nyere versioner af et program.
Hvorledes 'knækker' jeg denne nød?
Kunne jo prøve at lede med lys og lygte efter en 'gammel' Word,
meeeennnn....
Håber nogen har et godt tip.
BTW: Nu jeg alligevel er her, hvor i DK kan ZoneAlarm Pro købes (Stor Kbh)?

Mvh Moller

Fra : Flemming Riis

Dato : 17-06-01 11:20

On Sun, 17 Jun 2001 11:26:19 +0200, "Moller" <moller36@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>husker) men psswrd virker ikke når filerne åbnes i Word97, som om de er
>inkompatible med nyere versioner af et program.

http://www.google.com/search?q=crack+msword+password&hl=da&lr=

Hjælp til selvhjælp

>BTW: Nu jeg alligevel er her, hvor i DK kan ZoneAlarm Pro købes (Stor Kbh)?

forhåbentlig ingen steder,

Fra : Moller

Dato : 17-06-01 16:07

---KLIP----
Kbh)?

> forhåbentlig ingen steder,

Hvorfor den slags svar?
Hvis man ikke kan komme med konstruktiv kritik så lad være med at svare....
Mvh Moller

Fra : Flemming Riis

Dato : 17-06-01 16:30

On Sun, 17 Jun 2001 17:06:47 +0200, "Moller" <moller36@yahoo.dk>
wrote:

>Hvorfor den slags svar?
>Hvis man ikke kan komme med konstruktiv kritik så lad være med at svare....

Det bliver en kold dag i helvede den dag andre bestemmer hvad jeg
poster eller ikke poster så længe jeg overholder min isp regler for
brug af usenet.

Fra : Moller

Dato : 17-06-01 16:31

Måske, men en begrundelse for svaret ville være på sin plads.

Flemming Riis <flemming@riis.nu> skrev i en
nyhedsmeddelelse:t4jpit4p8966e484ahjbp99gha8qsksv5a@4ax.com...

Fra : Christian Laursen

Dato : 17-06-01 17:06

"Moller" <moller36@yahoo.dk> writes:

> Måske, men en begrundelse for svaret ville være på sin plads.

http://usenet.dk/netikette/quote.html

Christian Laursen

Fra : TeameT

Dato : 19-06-01 08:11

Kbh)?

> forhåbentlig ingen steder,

Zonealarm pro er det samme som Zonealarm! Forbedringerne er så små, at jeg
ikke sr nogen grund til at betaler for dem! Du kan hente en trial til
Zonealarm Pro på zonealarms hjemmeside.

Fra : Torbenth

Dato : 19-06-01 22:29

TeameT skrev i meddelelsen
<3b2efb77$0$31240$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
Du kan hente en trial til
>Zonealarm Pro på zonealarms hjemmeside.

Hej.

Det er ingen trial. Zonealarm er gratis for privatbrugere.

Mvh.
Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-01 15:03

Torbenth wrote:

> TeameT skrev i meddelelsen
> <3b2efb77$0$31240$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
>
> Det er ingen trial. Zonealarm er gratis for privatbrugere.

ZoneAlarm Pro koster penge, uanset om man er firma eller privatbruger.
^^^^

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Torbenth

Dato : 20-06-01 22:03

Kim Ludvigsen skrev i meddelelsen <3B30AD27.6561@post4.tele.dk>...

>ZoneAlarm Pro koster penge, uanset om man er firma eller privatbruger.
> ^^^^

Hej.
Svjv har man som alm. privatbruger ikke brug for de ekstra faciliteter som
er i Pro i forhold til den gratis udgave.

Mvh.
Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-06-01 07:39

Torbenth wrote:

> Svjv har man som alm. privatbruger ikke brug for de ekstra faciliteter som
> er i Pro i forhold til den gratis udgave.

Så vidt jeg husker, er det kun Pro-udgaven, der understøtter mere end en
computer.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-06-01 11:57

"Torbenth" <torbenth@it.dk> writes:

> Hej.
> Svjv har man som alm. privatbruger ikke brug for de ekstra faciliteter som
> er i Pro i forhold til den gratis udgave.

SvJv er en af de faciliteter evnen til at tillade forbindelser kun til
enkelte porte, noget jeg bruger hele tiden i Tiny Personal Firewall....
men jeg er nok heller ikke en almindelig privatbruger, jeg ved trods
alt hvad en port er. :)

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@daimi.au.dk
This message may be reproduced freely for non commercial purposes.

Fra : Torbenth

Dato : 21-06-01 19:08

Lasse Reichstein Nielsen skrev i meddelelsen ...
>men jeg er nok heller ikke en almindelig privatbruger, jeg ved trods
>alt hvad en port er. :)

Og?
Det ved alm. brugere så ikke?
Pas på med ikke at få for høje tanker om dig selv.

Mvh.
Torben

Fra : Alex Holst

Dato : 21-06-01 20:12

Torbenth <torbenth@it.dk> wrote:

> Og?
> Det ved alm. brugere så ikke?
> Pas på med ikke at få for høje tanker om dig selv.

Faa brugere ved hvad en TCP port er. Faa brugere ved hvad en UDP port er.
Faa brugere kender forskellen paa TCP og UDP. Det er faktisk. Det har ikke
noget med hoeje tanker at goere.

Brugere _boer_ ikke noedvendigvis vide hvad en TCP port er. De bruger blot
deres OS som et vaerktoej, saa det skal blot forstaa hvordan dette vaerktoej
kan knaekke og ramme dem i hovedet hvis de ikke taenker sig lidt om.

Fra : Torbenth

Dato : 21-06-01 21:21

Alex Holst skrev i meddelelsen ...
>Faa brugere ved hvad en TCP port er. Faa brugere ved hvad en UDP port er.
>Faa brugere kender forskellen paa TCP og UDP. Det er faktisk. Det har ikke
>noget med hoeje tanker at goere.

Det vil altså sige at hvis man ved hvad en port er, er man ikke en alm.
bruger. Hvis det er eneste parameter der skal bruges for at skelne mellem
alm. og ikke alm. brugere, så står det ikke så sløjt til her i Danmark.
Bare finde ud af hvad en port er og henvend dig derefter til et firma og
fortæl at du ikke er en alm. bruger af pc og du af denne årsag ønsker at
søge arbejde.
Høje tanker. Det ved jeg ikke, men det var absolut ikke slemt ment. Det er
bare ikke så let at lægge et spøgefuldt tonefald ind i en skreven tekst.
Jeg er en alm. bruger synes jeg selv og det på trods af at jeg har arbejdet
med pc i 10 år og hjulpet i hundredevis af personer med problemer omkring
brug/opsætning af pc og internetforbindelse (ISDN + alm. modem). Jeg tror
nok jeg nemmere kan få folks computere ned med nakken end de kan få min ned.
I hvertfald ikke så jeg ikke kan få den op igen.
En alm. bruger er i mine øjne een som surfer lidt på nettet, sender/modtager
mails, henter diverse småprogrammer og drivere m.m., men som ikke er koblet
på nettet hele tiden.
En ikke alm. bruger er i mine øjne een der er koblet op hele tiden og
downloader vidt og bredt og dermed mere sårbar overfor angreb.
Mange af de spørgsmål som stilles i denne gruppe kommer netop fra mennesker
som bruger computeren som jeg selv, men som bliver nervøse p.g.a. diverse
spørgsmåls art.
F.eks. zonealarm + et godt antivirusprogram ( med opdatering hele tiden) er
nok for alm. brugere og så naturligvis ikke åbne vedhæftede filer fra
personer man ikke kender. Og får man programmer fra andre da lige scanne dem
med antivirusprogrammet. Bruger selv 3 forskellige.

Mvh.
Torben

Fra : Alex Holst

Dato : 21-06-01 22:33

Torbenth <torbenth@it.dk> wrote:

> Det vil altså sige at hvis man ved hvad en port er, er man ikke en alm.
> bruger.

Nej.

> Jeg er en alm. bruger synes jeg selv og det på trods af at jeg har arbejdet
> med pc i 10 år og hjulpet i hundredevis af personer med problemer omkring

En "almindelig bruger" har ikke noget med tidsrammer eller hvor lang tid man
bruger paa nettet at goere. Computere er et vaerktoej. Nogle mennesker har
behov for at sende email, og laerer dette. Andre har behov for at foere
regnskab i et regneark. Andre igen skal programmere microprocessorer eller
disassemble et andet program. Disse mennesker forstaar at bruge et stykke
teknologi til at loese en opgave. De er brugere. Hurra.

TCP porte er en del af hvordan Internet teknologi virker og kendskab til
samme er ikke paakraevet for at kunne loese foernaevnte opgaver, eller mange
andre opgaver med en computer.

Med dette har intet med sikkerhed at goere.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-06-01 01:50

On Thu, 21 Jun 2001 22:21:13 +0200, "Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote:

>Det vil altså sige at hvis man ved hvad en port er, er man ikke en alm.
>bruger.

Ikke nødvendigvis. Problemet er, at mange ZoneAlarm-brugere ikke ved,
hvad en port er. Tingene bliver fremstillet som om, det er nogle
porte, der er farlige. En port er en port. Applikationer, derimod...

--
- Pede
Professionel nørd