/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
nyt windows??
Fra : Thomas Hansen


Dato : 14-04-06 00:57

Hej gruppe jeg overvejer at skifte til et nyere windows men hvilke??
lige nu køre jeg med win2000 og jeg vil godt prøve noget nyt, men jeg kan
bare
ikke helt finde ud af hvad det skal være altså xp home, pro, mediecenter
eller 64bit,
det skal lige siges at jeg ikke har en 64bit processer men det kommer jo nok
engang :)

håber i kan hjælpe mig

på forhånd mange tak
mvh. thomas



 
 
Lyrik (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 14-04-06 02:44


"Thomas Hansen" <HennyMadMan@TheHennys.dk> skrev i en meddelelse
news:yyB%f.184$as.73@news.get2net.dk...
> Hej gruppe jeg overvejer at skifte til et nyere windows men hvilke??
> lige nu køre jeg med win2000 og jeg vil godt prøve noget nyt, men jeg kan
> bare
> ikke helt finde ud af hvad det skal være altså xp home, pro, mediecenter
> eller 64bit,
> det skal lige siges at jeg ikke har en 64bit processer men det kommer jo
> nok engang :)
>
> håber i kan hjælpe mig
>
> på forhånd mange tak
> mvh. thomas
+++++++++++++++++++++++++++++
Windows XP sp2 home eller Pro, den billigste du kan få. Ikke 64 bit. Der er
for meget bøvl.
Hvis opgraderingsversionerne kan opgradere fra win 2000 bliver det nok det
billigste med en opgradering.
Den er magen til fuldversionerne, men skal se din 2000 hver gang du skal
installere fra en blank disk.Det tager et øjeblik.
Fuldversionerne vil ikke opgradere. Det kan ind imellem være et minus. Og så
er de generelt dyrere.
Det er bare mine 25 øre...
Hilsen
Jens



DonE_8700 (14-04-2006)
Kommentar
Fra : DonE_8700


Dato : 14-04-06 10:39

Lyrik skrev:
> "Thomas Hansen" <HennyMadMan@TheHennys.dk> skrev i en meddelelse
> news:yyB%f.184$as.73@news.get2net.dk...
>
>>Hej gruppe jeg overvejer at skifte til et nyere windows men hvilke??
>>lige nu køre jeg med win2000 og jeg vil godt prøve noget nyt, men jeg kan
>>bare
>>ikke helt finde ud af hvad det skal være altså xp home, pro, mediecenter
>>eller 64bit,
>>det skal lige siges at jeg ikke har en 64bit processer men det kommer jo
>>nok engang :)
>>
>>håber i kan hjælpe mig
>>
>>på forhånd mange tak
>>mvh. thomas
>
> +++++++++++++++++++++++++++++
> Windows XP sp2 home eller Pro, den billigste du kan få. Ikke 64 bit. Der er
> for meget bøvl.
> Hvis opgraderingsversionerne kan opgradere fra win 2000 bliver det nok det
> billigste med en opgradering.
> Den er magen til fuldversionerne, men skal se din 2000 hver gang du skal
> installere fra en blank disk.Det tager et øjeblik.
> Fuldversionerne vil ikke opgradere. Det kan ind imellem være et minus. Og så
> er de generelt dyrere.
> Det er bare mine 25 øre...
> Hilsen
> Jens
>
>
Jeg ligger lige 25 øre mere oveni
--
DonE

Axel Hammerschmidt (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 14-04-06 12:37

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> Windows XP sp2 home eller Pro, den billigste du kan få.

Den er nok udemærket, men det er et skridt tilbage sikkerhedsmæssigt fra
W2K Pro. OP bør overveje Xp Pro.

Jan Vestergaard (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 14-04-06 10:58

Thomas Hansen wrote:
> ikke helt finde ud af hvad det skal være altså xp home, pro,
> mediecenter eller 64bit,

Xp Home opfylder de flestes behov - og er den billigste - så tag bare den


Sørg for at få den med SP2, så du ikke skal bruge en masse tid på at hente
opdateringer.

XP Pro kan lidt ekstra med netværk bl.a. logge på et domæne og andet, som du
normalt ikke har brug for hjemme.

XP 64 bit lider stadig af lidt børnesygdomme bl.a. mangel på drivere

XP MCE - det er en Pro der er udvidet med lidt ekstra omkring
multimedie/tv/video - men hvis den ikke skal bruges specielt til det formål,
så kan de ting klares på anden måde......

--
Jan
<Signatur ude af drift>



Claus Tersgov (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 14-04-06 13:51


"Thomas Hansen" <HennyMadMan@TheHennys.dk> skrev

> Hej gruppe jeg overvejer at skifte til et nyere windows men hvilke??
> lige nu køre jeg med win2000 og jeg vil godt prøve noget nyt, men jeg kan
> bare
> ikke helt finde ud af hvad det skal være altså xp home, pro, mediecenter
> eller 64bit,
> det skal lige siges at jeg ikke har en 64bit processer men det kommer jo
> nok engang :)

Hvorfor vil du dog skifte, du har allerede den bedste windows version?
Hvad er det, w2k ikke er god nok til?

Claus



Hans Paulin \(6310\) (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 14-04-06 15:00

Claus Tersgov skrev:

> Hvad er det, w2k ikke er god nok til?

Systemgendannelse?
Udseende?
--
Med venlig hilsen
Hans



Claus Tersgov (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 15-04-06 10:18


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

>> Hvad er det, w2k ikke er god nok til?
> Systemgendannelse?

w2k går aldrig ned, så der er ikkebrug for systemgendannelse. det er kun XP


> Udseende?

tjaaaa......

Claus



Hans Paulin \(6310\) (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 15-04-06 14:24

Claus Tersgov skrev:

> w2k går aldrig ned, så der er ikkebrug for systemgendannelse. det er
> kun XP

Nå, okay - dét vidste jeg ikke!
--
Med venlig hilsen
Hans



Axel Hammerschmidt (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 17-04-06 00:38

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> wrote:

> Claus Tersgov skrev:
>
> > w2k går aldrig ned, så der er ikkebrug for systemgendannelse. det er
> > kun XP
>
> Nå, okay - dét vidste jeg ikke!

Det er faktisk rigtigt!

Men der er nogle forudsætninger. De installerede drivers skal som regel
være godkendt af Microsoft. Eller du skal være heldig med de drivers du
bruger.

Jeg har haft W2K gå ned et par gange med en driver til mit trådløse
PCMCIA kort på min TP. Driveren giver WPA-PSK/TKIP kryptering med
kortet, som er meget gammelt og kun understøtter 802.11b. Og driveren er
ikke signeret af Microsoft.

Hans Paulin \(6310\) (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-04-06 12:56

Axel Hammerschmidt skrev:

> Det er faktisk rigtigt!

Snip en masse

Interessant!
--
Med venlig hilsen
Hans



Rado (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 17-04-06 14:01

On Mon, 17 Apr 2006 01:37:59 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> wrote:
>
>> Claus Tersgov skrev:
>>
>> > w2k går aldrig ned, så der er ikkebrug for systemgendannelse. det er
>> > kun XP
>>
>> Nå, okay - dét vidste jeg ikke!
>
>Det er faktisk rigtigt!

Det kan jeg kun tilslutte mig. Win2000 er uhyre stabilt hvis hardware
og drivere ellers er OK.


--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Hans Paulin \(6310\) (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-04-06 16:27

Rado skrev:

> Det kan jeg kun tilslutte mig. Win2000 er uhyre stabilt hvis hardware
> og drivere ellers er OK.

Kan man stadig købe det / kan man smide det på flere computere uden at
aktivere?

(Dét ku jeg naturligvis aldrig drømme om - kun et akademisk spørgsmål )
--
Med venlig hilsen
Hans



Claus Tersgov (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 18-04-06 22:12


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Kan man stadig købe det / kan man smide det på flere computere uden at
> aktivere?

Ja, men det bliver nok snart udfaset, desværre. Før eller siden stopper de
udviklingen.

Der er ikke noget med aktivering i w2k, der er bare en produktnøgle og der
kan sagtens køre flere maskiner med samme nøgle på netværket.

Claus




Rado (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 19-04-06 12:32

On Tue, 18 Apr 2006 23:11:56 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>
>"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev
>
>> Kan man stadig købe det / kan man smide det på flere computere uden at
>> aktivere?
>
>Ja, men det bliver nok snart udfaset, desværre. Før eller siden stopper de
>udviklingen.

Desværre ja. Nu havde MS endelige fået lavet noget der fungerede, og
så ødelægger de det igen med XP.

>Der er ikke noget med aktivering i w2k, der er bare en produktnøgle og der
>kan sagtens køre flere maskiner med samme nøgle på netværket.

Jep. Jeg kan iøvrigt heller ikke se hvorfor man skal betale for to
licenser hvis der kun er een bruger, der blot har valgt at uddelegere
sit arbejde til to eller flere maskiner, fremfor en enkelt. De fleste
andre softwareproducenter tillader dette.


--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-04-06 13:40

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> writes:

> Jep. Jeg kan iøvrigt heller ikke se hvorfor man skal betale for to
> licenser hvis der kun er een bruger, der blot har valgt at uddelegere
> sit arbejde til to eller flere maskiner, fremfor en enkelt. De fleste

Sådan er Microsofts licenspolitik. Det maksimerer formentlig deres profit.

> andre softwareproducenter tillader dette.

Det er så dejligt nemt med de gratis operativsystemer, når man
alligevel bare skal køre server side java ting :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen


Axel Hammerschmidt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 19-04-06 16:05

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

<snip>

> Jeg kan iøvrigt heller ikke se hvorfor man skal betale for to licenser
> hvis der kun er een bruger, der blot har valgt at uddelegere sit arbejde
> til to eller flere maskiner, fremfor en enkelt. De fleste andre
> softwareproducenter tillader dette.

Nu har jeg ikke licensen til min W2K ved hånden (den er selvfølgelig
lovlig!) men i den Office 2002 Pro (Publisher og hele svineriet) licens
jeg har, kan jeg læse, at jeg må installere pakken, udover på een
maskine også på en bærbar, sålænge denne kun anvendes af mig.

Axel Hammerschmidt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 19-04-06 16:53

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:
>
> <snip>
>
> > Jeg kan iøvrigt heller ikke se hvorfor man skal betale for to licenser
> > hvis der kun er een bruger, der blot har valgt at uddelegere sit arbejde
> > til to eller flere maskiner, fremfor en enkelt. De fleste andre
> > softwareproducenter tillader dette.
>
> Nu har jeg ikke licensen til min W2K ved hånden (den er selvfølgelig
> lovlig!) men i den Office 2002 Pro (Publisher og hele svineriet) licens
> jeg har, kan jeg læse, at jeg må installere pakken, udover på een
> maskine også på en bærbar, sålænge denne kun anvendes af mig.

Nu har jeg fundet slutbrugerlicensen til W2K og den er andeledes.

Der står, under installation og brug, at man har kun ret til at
installere mv een kopi af Produktet på en enkelt computer. Men der
fortsættes: en "Licenspakke" giver ret til installere mv yderligere
kopier af Produktet op til det antal licenserede kopier, der er angivet
ovenfor.

Ovenfor står der så: Licenserede kopier: 1

Hvad mon der menes med yderligere kopier op til det antal, der er
angivet? Betyder det yderligere een? Eller kun een ialt?

Der står også, under overdragelse - intern, at man har ret til at flytte
Produktet til en anden computer.

Der er åbenbart ingen begrænsning her.

Der står under overdragelse til trediemand, at man har ret til en
engangsoverdreagelse og at alt skal med, og det må ikke være en
indirekte overdragelse, som f.eks konsignation. Og at slutbrugeren, som
Produktet overdrages til, skal forudgående acceptere
slutbrugerlicensaftalen.

Konsignation er, iflg W E von Eyben, Juridisk Ordbog, 7. udg 1987,
videreforhandling, uden opgivelse af ejendomsretten til det solgte.

Hans Paulin \(6310\) (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 19-04-06 18:14

Claus Tersgov skrev:

> Ja, men det bliver nok snart udfaset, desværre. Før eller siden
> stopper de udviklingen.

snip

Okay - tak!
--
Med venlig hilsen
Hans



Calle. (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 16-04-06 08:18

Claus Tersgov wrote:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev
>
>>> Hvad er det, w2k ikke er god nok til?
>> Systemgendannelse?
>
> w2k går aldrig ned, så der er ikkebrug for systemgendannelse. det er
> kun XP
>
så fortæl det ligetil den skod w2k maskine vi havde på jobbet.
--
*** Calle ***



Hans M. Pedersen (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Hans M. Pedersen


Dato : 15-04-06 11:04


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse news:443faad4$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Claus Tersgov skrev:
>
>> Hvad er det, w2k ikke er god nok til?
>
> Systemgendannelse?
> Udseende?
> --

W2K er da rigtig træls og langsom (opstart) til hjemmebrug.
Desuden har jeg tit haft bøvl med drivere og inkompatibilitet.


Claus Tersgov (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 16-04-06 07:46


"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev

> W2K er da rigtig træls og langsom (opstart) til hjemmebrug.

Ja, men til gengæld er det stabilt. Hvad hjælper det, at XP er lynhurtigt at
starte op, når det får ned for et godt ord?

Jeg vægter et stabilt system langt hurtigere end en hurtig opstart, da jeg
ikke starter mit system 140 gange om dagen....

> Desuden har jeg tit haft bøvl med drivere og inkompatibilitet.

Tit?
Det er samme kerne som i XP, så virker driveren ikke til w2k, så burde den
heller ikke virke i XP

Kan du give noglet eksempler på hardware, som er inkombatibelt med w2k?

Claus



Thomas Hansen (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 15-04-06 01:02


"Thomas Hansen" <HennyMadMan@TheHennys.dk> skrev i en meddelelse
news:yyB%f.184$as.73@news.get2net.dk...
> Hej gruppe jeg overvejer at skifte til et nyere windows men hvilke??
> lige nu køre jeg med win2000 og jeg vil godt prøve noget nyt, men jeg kan
> bare
> ikke helt finde ud af hvad det skal være altså xp home, pro, mediecenter
> eller 64bit,
> det skal lige siges at jeg ikke har en 64bit processer men det kommer jo
> nok engang :)
>
> håber i kan hjælpe mig
>
> på forhånd mange tak
> mvh. thomas
>


mange tak for alle svar
jeg har lige kigget lidt priser på nettet
og xp home har jeg fundet til 729kr
og xp mediecenter til 869kr
kan det så ikke bedst svare sig at købe xp mediecenter??
altså så får man jo en xp pro(mediecenter) for ca 100kr mere..

mvh thomas



Jan Vestergaard (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 15-04-06 01:17

Thomas Hansen wrote:
> mange tak for alle svar
> jeg har lige kigget lidt priser på nettet
> og xp home har jeg fundet til 729kr

Narh - 635,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43774

> og xp mediecenter til 869kr
> kan det så ikke bedst svare sig at købe xp mediecenter??
> altså så får man jo en xp pro(mediecenter) for ca 100kr mere..

Kommer an på om du har noget at bruge de ekstra ting til

Hvis man ikke bruger de ekstra ting i Pro/mce så kan det vel bedre betale
sig at kobe en Home ?

--
Jan
<Signatur ude af drift>



Poul Erik Lindaa (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Poul Erik Lindaa


Dato : 15-04-06 09:24

On Sat, 15 Apr 2006 02:17:28 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Thomas Hansen wrote:
>> mange tak for alle svar
>> jeg har lige kigget lidt priser på nettet
>> og xp home har jeg fundet til 729kr
>
>Narh - 635,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43774
>
>> og xp mediecenter til 869kr
>> kan det så ikke bedst svare sig at købe xp mediecenter??
>> altså så får man jo en xp pro(mediecenter) for ca 100kr mere..
>
>Kommer an på om du har noget at bruge de ekstra ting til
>
>Hvis man ikke bruger de ekstra ting i Pro/mce så kan det vel bedre betale
>sig at kobe en Home ?

Har du en 98/ME kan du købe en Home Upgrade for 499 i Kvickly.


--
Slet transportmidlet før dk
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.cykeldk
==== (¤)/ (¤)
------------------------------------------------------------
http://skivsamling.nu/show.pl?id=26228

Claus Tersgov (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 15-04-06 10:20


"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.cykeldk> skrev

> Har du en 98/ME kan du købe en Home Upgrade for 499 i Kvickly.

Det kan næppe betale sig, når man se på besværet ved den ekstra tid ved
installation. Så skal den i hvert fald kunne installeres på en blank HD.

Claus



BC (15-04-2006)
Kommentar
Fra : BC


Dato : 15-04-06 10:32


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:4440bac1$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.cykeldk> skrev
>
>> Har du en 98/ME kan du købe en Home Upgrade for 499 i Kvickly.
>
> Det kan næppe betale sig, når man se på besværet ved den ekstra tid ved
> installation. Så skal den i hvert fald kunne installeres på en blank HD.
>
> Claus
Hvis han har en 98 / ME CD
Kan han godt installere på en tom HD
XP skal "bare" lige snuse til CDen med 98 på.
BC



Calle. (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 16-04-06 08:19

Claus Tersgov wrote:
> "Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.cykeldk> skrev
>
>> Har du en 98/ME kan du købe en Home Upgrade for 499 i Kvickly.
>
> Det kan næppe betale sig, når man se på besværet ved den ekstra tid
> ved installation. Så skal den i hvert fald kunne installeres på en
> blank HD.
det kan da ikke gå an. novadata sælger oem versionen for 599,-

--
*** Calle ***



Hans Paulin \(6310\) (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 15-04-06 14:25

Jan Vestergaard skrev:

> Thomas Hansen wrote:
>> mange tak for alle svar
>> jeg har lige kigget lidt priser på nettet
>> og xp home har jeg fundet til 729kr
>
> Narh - 635,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43774

599,- Hos Nova Data i Sønderborg pt.
--
Med venlig hilsen
Hans



Thomas Hansen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 16-04-06 01:49


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4440f436$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jan Vestergaard skrev:
>
>> Thomas Hansen wrote:
>>> mange tak for alle svar
>>> jeg har lige kigget lidt priser på nettet
>>> og xp home har jeg fundet til 729kr
>>
>> Narh - 635,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43774
>
> 599,- Hos Nova Data i Sønderborg pt.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
>
>
jeg kan kun finde den til 787,50kr...hos nova data



Calle. (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 16-04-06 08:20

Thomas Hansen wrote:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4440f436$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jan Vestergaard skrev:
>>
>>> Thomas Hansen wrote:
>>>> mange tak for alle svar
>>>> jeg har lige kigget lidt priser på nettet
>>>> og xp home har jeg fundet til 729kr
>>>
>>> Narh - 635,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43774
>>
>> 599,- Hos Nova Data i Sønderborg pt.
>> --
>> Med venlig hilsen
>> Hans
>>
>>
> jeg kan kun finde den til 787,50kr...hos nova data

så får du nok ikke ugeavisen, hvor han har en helsides annonce

--
*** Calle ***



Hans Paulin \(6310\) (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 16-04-06 08:32

Thomas Hansen skrev:

> jeg kan kun finde den til 787,50kr...hos nova data

news:lem0g.13$QB6.12@news.get2net.dk
--
Med venlig hilsen
Hans



Thomas Hansen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 16-04-06 01:56


"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse
news:44403b97$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Thomas Hansen wrote:
>> mange tak for alle svar
>> jeg har lige kigget lidt priser på nettet
>> og xp home har jeg fundet til 729kr
>
> Narh - 635,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43774
>
>> og xp mediecenter til 869kr
>> kan det så ikke bedst svare sig at købe xp mediecenter??
>> altså så får man jo en xp pro(mediecenter) for ca 100kr mere..
>
> Kommer an på om du har noget at bruge de ekstra ting til
>
> Hvis man ikke bruger de ekstra ting i Pro/mce så kan det vel bedre betale
> sig at kobe en Home ?
>
> --
> Jan
> <Signatur ude af drift>
>
>
det kan du have helt ret i men havd kan pro som home ikke kan?



Thomas Hansen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 17-04-06 16:06


"Thomas Hansen" <HennyMadMan@TheHennys.dk> skrev i en meddelelse
news:yyB%f.184$as.73@news.get2net.dk...
> Hej gruppe jeg overvejer at skifte til et nyere windows men hvilke??
> lige nu køre jeg med win2000 og jeg vil godt prøve noget nyt, men jeg kan
> bare
> ikke helt finde ud af hvad det skal være altså xp home, pro, mediecenter
> eller 64bit,
> det skal lige siges at jeg ikke har en 64bit processer men det kommer jo
> nok engang :)
>
> håber i kan hjælpe mig
>
> på forhånd mange tak
> mvh. thomas
>
jeg har lige et sidste spørgsmål kan man aktivere sin xp lige så mange gange
man vil
altså på samme maskine, jeg tænker på når man formatere en gang imellem så
skal den
vel aktiveres igen når man installere den



Bjarne (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-04-06 16:26


"Thomas Hansen" <HennyMadMan@TheHennys.dk> skrev i en meddelelse
news:V8O0g.106$yg6.6@news.get2net.dk...
>
> "Thomas Hansen" <HennyMadMan@TheHennys.dk> skrev i en meddelelse
> news:yyB%f.184$as.73@news.get2net.dk...
>> Hej gruppe jeg overvejer at skifte til et nyere windows men hvilke??
>> lige nu køre jeg med win2000 og jeg vil godt prøve noget nyt, men jeg kan
>> bare
>> ikke helt finde ud af hvad det skal være altså xp home, pro, mediecenter
>> eller 64bit,
>> det skal lige siges at jeg ikke har en 64bit processer men det kommer jo
>> nok engang :)
>>
>> håber i kan hjælpe mig
>>
>> på forhånd mange tak
>> mvh. thomas
>>
> jeg har lige et sidste spørgsmål kan man aktivere sin xp lige så mange
> gange man vil
> altså på samme maskine, jeg tænker på når man formatere en gang imellem så
> skal den
> vel aktiveres igen når man installere den
http://www.microsoft.com/danmark/licens/piracy/activation/piracy_productactivation_faqproductactivation.mspx
Antallet af aktiveringer på den samme pc med den samme nøgle er ubegrænset.
Produktaktivering fungerer ved at kontrollere, at produktnøglen ikke er
blevet brugt på flere pc'er end tilladt. Oplysningerne fra produktnøglen
sendes i form af et produkt-ID. Brugerens hardwareinformation er ikke kendt
af Microsoft og bliver heller ikke sendt til Microsoft. At sikre brugerens
privatliv er et af de primære elementer i udviklingen af produktaktivering.
Aktiveringen udføres direkte over internettet eller over telefonen. Antallet
af aktiveringer på den samme pc med den samme nøgle er ubegrænset.

--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen



Hans Paulin \(6310\) (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-04-06 16:30

Bjarne skrev:

> Antallet af aktiveringer på den samme pc med den samme nøgle er
> ubegrænset.

At det så nogen gange bliver nødt til at foregå over telefonen (efter
udskiftning af fx. et cd-romdrev) nævnes bare for fuldstændighedens skyld!


Og ja - jeg ved så godt at det så ikke længere er den "samme" pc.
--
Med venlig hilsen
Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste