MS Windows
briani 27239
Remote access til pc
Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 21:30

Jeg får brug for at skulle have adgang til en pc som står et andet sted i
landet (min mors). Hvilke programmer findes, som kan bruges til det formål?
Helst så billigt som muligt - gerne gratis selvfølgelig.
Begge pc'er bruger Win XP.

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 21:34

> [...]
> landet (min mors). Hvilke programmer findes, som kan bruges til det
> formål? Helst så billigt som muligt - gerne gratis selvfølgelig.

Prøv
www.logmein.com

Bruger det selv til at kunnne gå på min pc ude på arbejdet hjemme fra.

Fra : Kent Friis

Dato : 05-04-06 21:36

Den Wed, 5 Apr 2006 22:30:14 +0200 skrev Peter S.:
> [...]
> landet (min mors). Hvilke programmer findes, som kan bruges til det formål?
> Helst så billigt som muligt - gerne gratis selvfølgelig.

Du mener noget i retning af Terminal Services / Fjernskrivebord?

Mvh
Kent

Fra : Fjollefrans

Dato : 05-04-06 21:55

> [...]
> landet (min mors). Hvilke programmer findes, som kan bruges til det
> formål? Helst så billigt som muligt - gerne gratis selvfølgelig.

hvis den du skal ha' fat på er en XP Pro, så er Remote Desktop allerede
tilstede, hvis det er en Home, skal du have fat på f.eks. VNC, gratis og kan
findes her http://www.realvnc.com/ (hvis du googler efter VNC vil du opdage
der findes andre versioner, jeg kan ikke sige om der er en speciel god grund
til at vælge den ene eller den anden)

- FF

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-06 21:59

Fjollefrans wrote:
> (hvis du googler efter VNC vil du opdage der findes andre
> versioner, jeg kan ikke sige om der er en speciel god grund
> til at vælge den ene eller den anden)

Før i tiden var TightVNC hurtigst, derfor bruger jeg det idag,
men jeg ved ikke om det stadig er gældende.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-06 21:58

Peter S. wrote:
> [...]
> kan bruges til det formål? Helst så billigt som muligt - gerne
> gratis selvfølgelig. Begge pc'er bruger Win XP.

Som Kent skriver, så er Fjernskrivebord en indbygget mulighed i
XP. Jeg mener dog ikke at man kan se hver der sker på "den
overtagne PCs skærm", dvs. din mor kan ikke se når du er færdig.
Jeg bruger derfor www.tightvnc.com, er logger man bare ind via en
browser (Java skal være installeret).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Calle.

Dato : 05-04-06 22:55

Peter S. wrote:
> [...]
> til det formål? Helst så billigt som muligt - gerne gratis
> selvfølgelig. Begge pc'er bruger Win XP.

via windows egen netmeeting, eller www.realvnc.com
(begge gratis)

--
*** Calle ***

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-04-06 17:17

Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> via windows egen netmeeting, eller www.realvnc.com
> (begge gratis)

Jeg ved ikke om sikkerheden er så god i Netmeeting. Kan du sige noget om
det?

Fra : Calle.

Dato : 07-04-06 18:08

Axel Hammerschmidt wrote:

> Jeg ved ikke om sikkerheden er så god i Netmeeting. Kan du sige noget
> om det?

Nej, bruger det ikke selv, men ved det findes.
Men man kan jo bare lade være med at vinge af, at det skal publificeres, så
skal man jo kende adressen, for at finde computeren. Mendmindere man scanner
efter det

--
*** Calle ***