MS Windows
briani 27239
XP key not valid??
Fra : B.

Dato : 04-04-06 20:51

Hej!
Jeg er i gang med at geninstallere min kammerats PC, og bruger en Xp Pro DK
skive jeg har liggende.
PC er en bærbar FujitsuSiemens som er leveret med Windows Xp Pro DK, så det
burde jo ikke være et problem!, eller??.
I hvert fald melder Win XP under installationen at Key'en, som jeg har taget
fra PC'ens klistermærke, ikke er valid :O|
Hvad gør jeg?, skal jeg have restore CD'en fundet (Kammi kan nemlig ikke
finde den!), eller hvad gør jeg ?.

Mvh. B.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 04-04-06 21:02

"B." <b_denmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> taget fra PC'ens klistermærke, ikke er valid :O|
> Hvad gør jeg?, skal jeg have restore CD'en fundet (Kammi kan nemlig ikke
Mit Gæt
Din WIN XP CD er bundet op på din Key.
Hvis du indtaster den key installerer den.
Men det vil så give et aktiveringsproblem.
Med mindre din version er til flere computere.
Så I må nok hellere finde restore CDen.
Der vil jo nok også blive problemer med drivere osv.
mvh Bjarne

Fra : Calle.

Dato : 04-04-06 21:32

B. wrote:
> [...]
> har taget fra PC'ens klistermærke, ikke er valid :O|
> Hvad gør jeg?, skal jeg have restore CD'en fundet (Kammi kan nemlig

der findes flere forskellige licens typer til Pro, og din key er nok ikke
til den samme som CDen indeholder

--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 09:35

> [...]
> taget fra PC'ens klistermærke, ikke er valid :O|
> Hvad gør jeg?, skal jeg have restore CD'en fundet (Kammi kan nemlig ikke

Hvilket klistermærke bruger du ? Det skal være det klistermærke som sidder
på den PC din Windows XP blev leveret sammen med og IKKE et klistermærke på
din kammerats PC (hvis et sådan skulle forefindes). Hvis du sidder med en
Windows XP OEM version eller Windows XP recovery version skal du nok ikke
regne med at lave det nummer ret mange gange (max 2 (IMHO)) før din XP skal
aktiveres telefonisk hos Microsoft. De vil spørge dig om du har installeret
din XP på andre computere fordi det ikke er lovligt i forhold til Microsofts
politik hvad angår den slags versioner af Windows XP.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-06 19:09