MS Windows
briani 27239
"flytte" profil / bruger
Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-04-06 16:03

Hej derude,

Jeg har et netværk med en win2k3 server med AD samt nogle klienter. Jeg har
haft brug for at installere en ny server - samme domaene navn m.v.

Den/de gamle klienter skulle så melde sog ind i domaenet/AD på den nye
server hvilket betyder, at der dannes nye skriveborde til brugerne.

Hvordan kan jeg "beholde" de gamle skriveborde - er det muligt at kopiere
settings m.v via stifinder?

Jeg kan tilføje, at jeg stadig har den gamle disk med den gamle
serveropsætning - hvis det kan bruges til "noget" i forhold til oprindelig
brugerprofil.

Torben Brøndum

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 04-04-06 07:18

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan tilføje, at jeg stadig har den gamle disk med den gamle
> serveropsætning - hvis det kan bruges til "noget" i forhold til oprindelig
Hej
Jeg tror du kan bruge denne her.
Jeg har godt nok aldrig selv brugt den.
Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer\guiden overførsel
mvh Bjarne

Fra : Torben Brøndum

Dato : 05-04-06 14:34

"Bjarne Christensen" <no_Spam@web.dk> skrev

> Jeg tror du kan bruge denne her.
> Jeg har godt nok aldrig selv brugt den.
> Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer\guiden overførsel

Tak for svar - det var dog desværre ikke lige det, jeg mente.

Nævnte pc er da stadig intakt - den er bare nu meldt ind i sammen domaene,
men på en ny server - det genererer en ny brugerprofil på pc´en. Som sagt er
det sammen domaene - jeg vil gerne kunne bevare oprindelig brugerprofil -
hvordan gør jeg det ?

Torben Brøndum

Fra : Herulf

Dato : 09-04-06 21:28

On Wed, 5 Apr 2006 15:34:23 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote:

> [...]
>det sammen domaene - jeg vil gerne kunne bevare oprindelig brugerprofil -

Egentlig skjønner jeg ikke problemet ditt (helt)...
Sørg bare for at Profile Path i AD er satt. Dermed skulle ikke noe
være problem, bortsett fra at sentrale profiler tar mye plass og
bruker masse båndbredde ved av- og pålogging..
--
Herulf Skogheim
http://nord-troms.no