MS Windows
briani 27239
Spørgsmål til at totalt fjerne et program
Fra : Ukendt

Dato : 03-04-06 12:58

Spørgsmål til at totalt fjerne (af-installere) et program

Jeg har de seneste dage puklet med at få Mc Affe (virusscanner) til at
fungere som det skal. Forleden satte jeg en såkaldt ”ægte” version af
Windows WP (Home) i en af computerne. I den forbindelse kom jeg til at
installere et program uhensigtsmæssigt og kunne efterfølgende ikke
af-installere dette program helt og holdent så jeg så mig nødsaget til at
lave en systemgendannelse. Dette lykkedes også men nu begyndte Mc Affe og
lave knuder med hele tiden at fortælle mig at jeg skal registrere for at
downloade en vigtig opdatering på Mc Affe spamkiller og Mc Affe Firewall.
Men uanset at jeg gør det foretager Mc Affe sig ingenting. Jeg tror at der
er gået komplet ged i Mc Affe i computeren og geninstallation af programmet
nytter ikke for det ser ikke ud til at jeg kan få computeren til at glemme
Mc Affe selv om jeg også sletter det i registreringsdatabasen.

Hvor hænger det fast henne ? Hvordan får jeg computeren til at glemme alt
om at Mc Affe nogensinde har været installeret ? Er der en
konfigurations-fil at reparere til formålet ?

Er der nogen der kan hjælpe mig med et råd så jeg kan afhjælpe det
irriterende problem. Jeg har en fornemmelse af at fejlen kunne ligge i filen
ntdll.dll (i mappen c:\windows\system32) – er jeg helt på vildspor ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Kim S

Dato : 03-04-06 13:43

> [...]
> irriterende problem. Jeg har en fornemmelse af at fejlen kunne ligge i
> filen ntdll.dll (i mappen c:\windows\system32) - er jeg helt på vildspor ?

Du skal nok ind i registregingsdatabasen og manuelt slette
sporene efter McAfee.
Vælg: Start/Kør/regedit.

Mvh, Kim

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 03-04-06 14:19

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev:

> [...]
>irriterende problem. Jeg har en fornemmelse af at fejlen kunne ligge i filen
>ntdll.dll (i mappen c:\windows\system32) – er jeg helt på vildspor ?

Der findes et afinstalleringsprogram på McAffee's hejmmeside

http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/VSCleanupTool.exe

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 11:13

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes et afinstalleringsprogram på McAffee's hejmmeside
>
> http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/VSCleanupTool.exe

Mange tak for tippet, det ser ud til at have hjulpet

Jeg af-installerede Mc Affe, fjernede oplysninger fra registreringsdatabasen
og kørte programmet fra dit link. Bagefter har jeg geninstalleret Mc Affe
men jeg har stadig en fejl med Mc Affe Quick Clean som nok skyldes noget
andet. De mest irriterende ovenfor omtalte problemer ser ud til at være
afhjulpet.