MS Windows
briani 27239
Defrag?
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 02-04-06 22:36

Hej.

Jeg har her haft et software inde på min Windows XP Pro UK, der hedder
defrag lite.

Uheldigvis har jeg slettet backup af Microsoft's defrag, der er med i XP,
og jeg kan ikke retablere med msconfig, da det skete er udenfor mulig
retablering.

Hvad kan jeg gøre nu ?

Med venlig hilsen
Erik Jakobsen

Fra : John

Dato : 02-04-06 23:13

"Erik Jakobsen" skrev i en meddelelse

> [...]

> med i XP,
> og jeg kan ikke retablere med msconfig, da det skete er udenfor

Køre en System Gendannelse, hvis dette er aktiveret, eller måske
vælge mellem et par gratis alternativer:

O&O Defrag 2000 Freeware Edition 3.5.562 (nok den bedste af de
to):
http://majorgeeks.com/download.php?det=4545

Diskeeper Lite 7.0 Build 418:
http://majorgeeks.com/download.php?det=1207

Mvh John

Fra : lajka1ster@gmail.com

Dato : 02-04-06 23:21

John wrote:

> [...]
> mellem et par gratis alternativer:
>
> O&O Defrag 2000 Freeware Edition 3.5.562 (nok den bedste af de to):

Det er ikke, som jeg skrev muligt, at køre en system gendannelse. Det
var det, jeg prøvede med msconfig.

Men tak for de 2 links

Mvh, Erik

Fra : John

Dato : 02-04-06 23:33

<lajka1ster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke, som jeg skrev muligt, at køre en system
> gendannelse. Det
> var det, jeg prøvede med msconfig.

OK, den kendte jeg ikke..:)

-men prøv at kigge her:

http://www.andreasroom.com/blog/archive/2004/01/18/defrag.aspx

Mvh John

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 02-04-06 23:53

John wrote:

> OK, den kendte jeg ikke..:)
>
> -men prøv at kigge her:
>
> http://www.andreasroom.com/blog/archive/2004/01/18/defrag.aspx
>
> Mvh John

Hej John.

Jeg kendte den heller ikke, før jeg idag opdagede den på en Google
søgning

Tak for det nye link. Jeg vil se på det i morgen, for nu er det nat.

Iøvrigt fandt jeg noget på MCSE.MS, hvor jeg kørte en kommando, der
hedder sfc /scannow. den scanner så hele harddisken igennem for
manglende ting og sager. Install cd'en skal være i, for der vil blive
kopieret det, der mangler herfra. men det lykkedes ikke med denne metode.

Erik

Fra : John

Dato : 03-04-06 00:00

"Erik Jakobsen" skrev i en meddelelse

> Tak for det nye link.

Velbekomme!

> Jeg vil se på det i morgen, for nu er det nat.

Jep. Andreas' forklaring ser lovende ud, så held og lykke!

Mvh John

Fra : jama

Dato : 03-04-06 15:35

"Erik Jakobsen" <erik_ja@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Uheldigvis har jeg slettet backup af Microsoft's defrag, der er med i XP,
> og jeg kan ikke retablere med msconfig, da det skete er udenfor mulig

Gå den hårde vej rep din XP og så må du tage alle update bagefterigen.Sorry
Mvh.Jama