MS Windows
briani 27239
Maskinen er sløv - hvordan . . ?
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 31-03-06 15:41

Kære folks i gruppen!

Min maskine, P III, 1000Mhz, 384 MB RAM, XP-Pro + SP2, virker sløv -
langsom ved opstart. Den står med blinkende lampe og ligesom tygger på
tingene i et par minutter, inden den er klar til opgaver.
Mangler den hukommelse - RAM? - og i så fald, er der nogle bestemte jeg
skal gå efter, og i hvilken mængde?
Gode råd efterlyses - på forhånd mange tak!
Palle

Fra : John

Dato : 31-03-06 15:55

"Palle Bugtrup" skrev i en meddelelse

> Min maskine, P III, 1000Mhz, 384 MB RAM, XP-Pro + SP2, virker
> sløv - langsom ved opstart.

Jeg har gode erfaringer med følgende to tips:

http://www.tweakxp.com/article37006.aspx

http://www.tweakxp.com/article37496.aspx

> Mangler den hukommelse - RAM?

Det kan sløve computeren ganske meget, hvis du har flere og/eller
store sikkerheds-programmer kørende i baggrunden, fx og ikke
mindst Norton. Her vil ekstra 572 GB sikkert kunne gøre en
forskel.

Mvh John

Fra : Leonard

Dato : 31-03-06 16:31

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote:

>Her vil ekstra 572 GB sikkert kunne gøre en
>forskel.

Det var godt nok en slat ... tror du selv på at XP kan tælle den
mængde op?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : John

Dato : 31-03-06 16:46

"Leonard" skrev i en meddelelse

> Det var godt nok en slat ... tror du selv på at XP kan tælle
> den
> mængde op?

Uhada..slåfejl..mener selvfølgelig 572 MB..:(

Mvh John

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 31-03-06 17:07

> Uhada..slåfejl..mener selvfølgelig 572 MB..:(

og nu vi er ved det, så mener du vel også 512 og ikke 572..... ;-D

--
mvh. Peter
www.peterbj.dk (over 1000 vitser)

Fra : John

Dato : 31-03-06 18:14

"Peter Brandt Jørgensen" skrev i en meddelelse

> og nu vi er ved det, så mener du vel også 512 og ikke 572.....
> ;-D

Jeps..men det var da noget med 5...

Det er vist én af de dage, men så er det godt, at I er vågne..
:))

Mvh John

Fra : Calle.

Dato : 01-04-06 09:09

Palle Bugtrup wrote:
> [...]
> jeg skal gå efter, og i hvilken mængde?
> Gode råd efterlyses - på forhånd mange tak!

Mon ikke det er dit AV der scanner, hvilket kører du med?

--
*** Calle ***

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 01-04-06 15:29

'AV' - lige et øjeblik, hvad står 'AV' for? - Nåh jo, NORTON, - ja men,
det kan jeg jo ikke ændre på.- vel?
Palle

Fra : John

Dato : 01-04-06 16:31

"Palle Bugtrup" skrev i en meddelelse

> NORTON, - ja men, det kan jeg jo ikke ændre på.- vel?

Joo... Norton er jo kendt som en resurse-sluger, så du kan:

1) Putte mere ram i computeren
2) Vælge et mindre resurse-forbrugende program
3) Leve med det

Der findes glimrende (og oven i købet gratis) alternativer til
Norton.

Mvh John

Fra : Calle.

Dato : 01-04-06 20:36

Ja, f.eks http://free.grisoft.com

--
*** Calle ***

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 02-04-06 04:27

Palle Bugtrup <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> wrote:

> [...]
> skal gå efter, og i hvilken mængde?
> Gode råd efterlyses - på forhånd mange tak!

hvor tit genstarter du da din maskine?
Min bærbare (1,3Ghz, 768RAM, 80G hd) har i skrivende stund kørt uafbrudt
i næsten 11 dage..

Jeg vil mene at hvis den bruger et par min mere hver anden uge, er det
da noget man kan leve med.. bare den er frisk til hverdag, og ikke
virker sløv hele tiden.

Du har nok antivirus software kørende i baggrunden, samt en masse andet
snavs. Kør evt. msconfig under start > kør.. og fjern de programmer, der
ikke skal starte under opstart.
Der findes software til at scanne din computer for spyware / malware,
herunder kan anbefales følgende:
- adaware
- spybotsd
- microsoft anti spyware ?
- housecall.trendmicro.com (online scanner - også virus)

Antivirusscanner som ikke bruger mange resourcer, og er gratis, kan du
hente her:
free.grisoft.com (AVG antivirus).

Du kan sætte den til at gå i gang på bestemte tidspunkter af døgnet.
F.eks. kan du sætte den til at starte hver dag kl. 05.00, så skulle den
være klar og virus-fri til kl. 07.00. Dette kræver så at du lader din
computer stå tændt natten over, men du kan så passende få den til at
hente seneste Windows opdatering inden du går i seng, så når du står op,
er det hele klar til brug, og du er sikker på at have en virusfri og
fuldt opdateret computer.
--
Jeg har talt