MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
W2000, SP4 installationsproblem
Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 14:30

Hej

Jeg forsøger at installere W2000 på min nye computer; P4 med P5ND2-SLI
bundkort (Primetech AvantGarde 900 SLI, hvis det betyder noget) og Maxtor
300 GB HD.
Først under installationen fandt jeg ud af, at W2K ikke understøtter diske
over 137GB. Jeg har set Maxtor har big_driver-enabler.exe som i kombination
med MS Servicepack 3 og 4 kan løse problemet. Jeg har også set anvisninger
på, at det kan lade sig gøre at rette i registreringsdatabasen.
Jeg har nu installeret de nyeste opdateringer til W2K og næsten fået løst
problemet med, at en uventet handling i lsass.exe hele tiden lukkede
systemet ned.

Mit problem er, at jeg ikke kan installere Service Pack 3 eller 4. Når jeg
starter programmet bliver filerne pakket ud, men når installationsprogrammet
når til dialogboksen hvor jeg skal acceptere diverse betingelser, lukker det
igen. Det er kun fremme i ét sekund.
Samme problem har jeg med Regedit.exe, dos-prompt og mange andre programmer.
Jeg har virkelig brugt timer på at google efter en løsning, men jeg forstår
stadig ikke, hvad der sker. Der kommer ingen fejlmeddelelser til mig, så det
er svært at finde ud af. Jeg har aldrig tidligere haft problemet med W2K.

Er der nogen, som har en idé om, hvad der er galt? Ellers kører computeren
sådan set fint, og jeg kan også komme på internettet uden problemer.
Er jeg nødt til at droppe W2K og installere XP?

Håber, at nogen har et forslag.

på forhånd mange tak

Joachim

Fra : John

Dato : 30-03-06 15:44

"J. Larsen" <joac01-snabela-yahoo-punktum-com> skrev i en
meddelelse

> Jeg har nu installeret de nyeste opdateringer til W2K
> Mit problem er, at jeg ikke kan installere Service Pack 3 eller
> 4

Jeg har kun beskeden erfaring med win2k, men:

Er dette din computer?:

Hvis ja, er din computer sikkert allerede inficeret med alt
muligt spændende.

Du kan evt forsøge at 'reparere', ved at scanne for virus (fx med
gratis AVG) og spyware (fx med gratis Ad-Aware), og dernæst
opdatere Internet Explorer til 6sp1, der kan downloades separat

fx her (vælg engelsk eller dansk:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

- eller her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1E1550CB-5E5D-48F5-B02B-20B602228DE6

Generelt bør du ikke tilslutte internettet, før du minimum har
installeret servicepacks, antivirus og firewall (gem dem på
CD-rom). Installér dernæst alle vigtige opdateringer fra
windowsupdate.

Underholdende relateret læsning:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20324

Mvh John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-03-06 20:27

J. Larsen <joac01-snabela-yahoo-punktum-com> wrote:

> [...]
> 300 GB HD.
> Først under installationen fandt jeg ud af, at W2K ikke understøtter diske

Det gør W2K med de senere service packs (3 eller 4 - men du installerer
selvfølgelig dem alle inkl senere sikkerhedspatches til styresystemet og
IE6).

Problemet er, at når du begynder installationen, så er SP3&4 ikke på
plads.

Jeg har hørt, at problemet måske kan løses ved at brænde en CD, eller
oprette en mappe på et drev, der er tilgængeligt under installationen
(et netværksdrev f.eks) hvor alle SPerne er "påført". Kig i
dokumentationen om hvordan det gøres.

En anden mulighed er at låne en Xp installations CD og bruge den til at
opdele og formatterer disken (brug NTFS). Xp understøtter som bekendt
diske over 137GB. Problemet med Xp er aktiveringen, men det er jo
ligegyldigt når du bare skal forberede disken, men ikke installerer Xp.