MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Pauseskærm
Fra : Bo

Dato : 27-03-06 08:23

Hejsa venner

Min arbejdsgiver har gjort, så jeg ikke kan ændre min pauseskærm på tiden -
10 min. - det er træls på en hjemmearbejdsplads - hvordan kan jeg selv æmdre
det? Hvilken windowsfil styrer dettte ???

Håber I kan hjælpe
MVH
Bo

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 08:59

Hej BO
Det kan da godt være at du syntes der er lidt træls, men mon ikke at
der er en dybere mening med at det er blevet indført ?.
Så det er jo nok ikke meningen at det er noget du skal bruge tid på at
"lave om på", det var nok bedere at du snakkede med din admin.

Her i bixen er sådan en handling = 1.mundlig advarsel, 2. Skriftlig
advarsel, 3.fyring

Fra : Bo

Dato : 27-03-06 11:40

Tak for dit meget konstruktive og informative svar, hvilket jeg ikke kan
bruge til noget som helst.......

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 11:50

Hej Igen
Mon ikke at der er noget du kan bruge i mit svar, jeg vil mene at den
rigtige vej er at snakke med din admin, på den måde vil du få det
ændret med firmaet godkendelse, men det vil jo kræve at du har nogle
argumenter der er brugbare og ikke kun at det er træls.

Sorry hvis du er blevet stødt over mit indlæg, men jeg mener ikke at
den alm bruger bare skal ændre på opsætningen som er bestemt fra
firmaet.

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-03-06 11:54

Michael ramte sit keyboard den 27-03-2006 12:49 og fik dette ud af det:
> [...]
> ændret med firmaet godkendelse, men det vil jo kræve at du har nogle
> argumenter der er brugbare og ikke kun at det er træls.

Det er da slet ikke sikkert der skal nogle argumenter til af særlig grad.
Det kan sagtens være en default indstilling, som man så bare får lov til
at ændre.

Derfor: spørg sys-admin om det.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 27-03-06 17:27

<Michael> skrev i en meddelelse news:4427c353$0$109$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> ændret med firmaet godkendelse, men det vil jo kræve at du har nogle
> argumenter der er brugbare og ikke kun at det er træls.

Jeg syntes det er mere end argument nok - og jeg kan ikke finde bare en
fornuftig forklaring på det skulle være sådan.
Har du prøvet at ændre pauseskærm evt. ?
De ligger i Windows-mappen - men du har måske heller ikke adgang
til dit C: drev

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-03-06 11:49

Bo ramte sit keyboard den 27-03-2006 12:40 og fik dette ud af det:
> Tak for dit meget konstruktive og informative svar, hvilket jeg ikke kan
> bruge til noget som helst.......

Hvilken del af "det var nok bedere at du snakkede med din admin." fik du
ikke fat i da ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Max

Dato : 27-03-06 11:51

Hej Bo

> Tak for dit meget konstruktive og informative svar, hvilket jeg ikke
> kan bruge til noget som helst.......

Så kunne du måske spørge hvor det var mest nærliggende at
spørge, nemlig hos den IT-ansvarlige i den virksomhed hvor
du arbejder.

Mvh Max

Fra : John

Dato : 27-03-06 12:05

"Max" skrev i en meddelelse

> Så kunne du måske spørge hvor det var mest nærliggende at
> spørge, nemlig hos den IT-ansvarlige i den virksomhed hvor
> du arbejder.

Lyder da som et fornuftigt råd! Det er ham, der af og til må træffe
upopulære beslutninger..men også ham, der får r_vfuldene, hvis der er 'grus
i maskineriet'..

Mvh John

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 27-03-06 17:25

<Michael> skrev i en meddelelse news:44279b3f$0$121$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> "lave om på", det var nok bedere at du snakkede med din admin.
>
> Her i bixen er sådan en handling = 1.mundlig advarsel, 2. Skriftlig

og hvad skal han bruge det til ? godt man ikke bruger sin tid på sådan
et firma.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 28-03-06 15:47

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <Michael> skrev i en meddelelse

> og hvad skal han bruge det til ? godt man ikke bruger sin tid på sådan
> et firma.

Firmaet stiller et arbejdsværktøj til rådighed, ikke et legetøj.
Følg firmaets politik hvad værktøjet angår, meget simpelt og meget
fornuftigt.
Jeg finder ovenstående sekvens mere end rimelig...

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 22:09

Bo wrote:
> [...]
> tiden - 10 min. - det er træls på en hjemmearbejdsplads - hvordan kan
> jeg selv æmdre det? Hvilken windowsfil styrer dettte ???

Hvilken Windows version taler vi om?
Har du administrator rettigheder?

-E.G.