MS Windows
briani 27239
Ændre startmappe i Stifinder
Fra : Pipeline

Dato : 20-03-06 01:35

WinXP Home.
Når jeg åbner Stifinder, så starter den op i C:\Documents and
Settings\......\Menuen Start

Hvorledes sætter jeg den til at starte et andet sted?
MVH
Pipeline

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 20-03-06 12:19

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Settings\......\Menuen Start
>
> Hvorledes sætter jeg den til at starte et andet sted?

Hvor vil du have den til at starte?
lav en genvej til stifinder på skrivebordet
højre klik / egenskaber
og prøv at smide denne her i stifinder under destination
%SystemRoot%\explorer.exe /e,c:
Så starter den i roden af C drevet
mvh Bjarne

Fra : L.E.P.

Dato : 20-03-06 12:42

Mon, 20 Mar 2006 01:34:36 +0100, skrev "Pipeline" <000000ng3@odeu.dk>
:

> [...]
>Settings\......\Menuen Start
>
>Hvorledes sætter jeg den til at starte et andet sted?

Hvis det er den Stifinder man kan åbne ved at højre-klikke på
Start-knappne, så kan man ikke ændre start-mappen.

Hilsen Lars

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 20-03-06 13:39

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Hvis det er den Stifinder man kan åbne ved at højre-klikke på
> Start-knappne, så kan man ikke ændre start-mappen.

Start Progammer tilbehør
højrklik og send stifinder
som genvej til skrivebordet
Bjarne

Fra : L.E.P.

Dato : 20-03-06 14:05

Mon, 20 Mar 2006 13:39:05 +0100, skrev "Bjarne Christensen"
<no_Spam@web.dk> :

>"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

>Start Progammer tilbehør
>højrklik og send stifinder
>som genvej til skrivebordet
>Bjarne

Det ændrer da ikke start-mappen!

Hilsen Lars

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 20-03-06 21:46

> Det ændrer da ikke start-mappen!
>

> Hilsen Lars

Nej der skal jo et parameter ind som
f.eks. %SystemRoot%\explorer.exe /e,/select,%systemroot%
Der findes mange andre men med den her viser den
alle mapper på C drevet i højre side
og alle dine drev kontrolpanel papirkurv osv. i venstre siden.
Jeg har lagt en genvej til stifinder lige ved siden af startknappen
nede i proceslinien.
mvh Bjarne

Fra : Rado

Dato : 20-03-06 15:29

On Mon, 20 Mar 2006 01:34:36 +0100, "Pipeline" <000000ng3@odeu.dk>
wrote:

>WinXP Home.
>Når jeg åbner Stifinder, så starter den op i C:\Documents and
>Settings\......\Menuen Start
>
>Hvorledes sætter jeg den til at starte et andet sted?

Her er noget forskelligt om det:

OPSTART I BESTEMT MAPPE:

C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /N, /E, C:\mappensnavn
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /N, /E,

Open Explorer, and go to your Start Menu folder.
Find the shortcut for Explorer, right click on it, and select
Properties.
Click on the Shortcut tab, and change the Target so it reads:
c:\windows\EXPLORER.EXE /n, /e, d:\myfolder (where c:\windows is your
Windows directory, and d:\myfolder is the directory in which you want
Explorer to start.)

Tip: To have Explorer start with My Computer, so no branches are
initially expanded, use the following command line options: /n, /e,
/select, c:\

Note: this won't work if you try to start Explorer by right-clicking
on the Start Menu (here's why). Just put a shortcut to EXPLORER.EXE in
the top level of your Start Menu folder for easy access.

My documents: %SystemRoot%\explorer.exe
My Computer: %SystemRoot%\explorer.exe
/e,/n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} eller
%SYSTEMROOT%\EXPLORER.EXE /E,/SELECT,C:\

(default:
%SystemRoot%\explorer.exe
%HOMEDRIVE%%HOMEPATH%

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : David T. Metz

Dato : 20-03-06 16:29

Pipeline skrev:
> WinXP Home.
> Når jeg åbner Stifinder, så starter den op i C:\Documents and
> Settings\......\Menuen Start

Du højreklikker formodentlig på startknappen?

Prøv med tastaturgenvejen: Windowstast+E (åbner i "denne computer")

David

Fra : Per Ahm

Dato : 20-03-06 18:43

> [...]
> Settings\......\Menuen Start
>
> Hvorledes sætter jeg den til at starte et andet sted?

1.. Klik Start og peg på Alle programmer,
peg på Tilbehør,
og højre-klik Windows Stifinder.
2.. På den viste menu klikkes på Egenskaber.
3.. I feltet Destination tilføjes "/e, " efter "%SystemRoot%explorer.exe"
kommandoen, efterfulgt af stien til den mappe hvor Stifinderen skal starte.
F.eks.
%SystemRoot%Explorer.exe /e, C:FirmaDok
4.. Klik OK.
Per Ahm