MS Windows
briani 27239
ny genvejstast til sluk og genstart
Fra : TP

Dato : 18-03-06 20:11

hej.

sidder og eksperimenter lidt,vil så lave en fungerende genvejstast til
ovenstående der kan flyttes lidt rundt,kan man det og er der en venlig sjæl
der vil forklare mig hvordan det gøres.

M.V.H.
Tommy.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 19-03-06 08:52

"TP" <tommyskrald@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ovenstående der kan flyttes lidt rundt,kan man det og er der en venlig
> sjæl der vil forklare mig hvordan det gøres.

Nu skriver du ikke hvilket OS vi snakker om, men jeg formoder det er XP..

Du kan placere genvejene hvor du vil. Mine ligger på proceslinien.

Højreklik ude på f.eks skrivebordet og vælg ny genvej. I feltet hvor du skal
angive hvor det er placeret skriver du: shutdown -s klik på næste og giv
genvejen et passende navn. Bagefter kan du skifte ikonet til noget passende.
Denne lukker computeren ned.

shutdown -r
genstarter computeren

shutdown -l
logger nuværende bruger af

shutdown -f
Lukker alle kørende applikationer ned. Dette kan være meget nyttigt i de
tilfælde hvor man har forvildet sig ind på en side hvor det bare vælter op
med sider, hurtigere end du kan lukke dem ved at klikke på x i hjørnet.
Denne her laver et kill på det hele i eet hug!

God fornøjelse.

/ Michael...