MS Windows
briani 27239
Afinstallering af Norton antivirus?
Fra : Erling S

Dato : 16-03-06 11:30

Hej.
Jeg har været ved at afinstallere Norton Antivirus m.m.
på mit barnebarns computer.
Jeg gjorde det manuelt, fordi jeg ikke kunne se det i
kontrolpanel -> afinstallering af programmer.
Bagefter opdager jeg, at det skulle have været gjort i
Packard Bell hjælpeprogrammer, der er på den bærbare.
Jeg prøvede så at geninstallere det igen, men får den
besked, at der ligger en rest, der skal afinstalleres
ved at gå ind i kontrolpanel -> afinstallering, men
der er den jo stadig ikke.
Hvad gør jeg for at komme af med det sidste.
Jeg har været inde i programmer og slettet det, samt
i Fælles Filer og i Denne computer og slettet hvad der
var der.
Er der nogen der ved hvordan jeg sletter den sidste rest.
Problemet er nemlig at jeg ikke kan komme på visse hjemmesider
nu.
mvh
Erling Simonsen

Fra : emj

Dato : 16-03-06 12:07

Erling S skrev:

>Er der nogen der ved hvordan jeg sletter den sidste rest.

Prøv at lave en gendannelse fra før du begyndte at slette Norton og
afinstaller den så som foreskrevet.

Hilsen emj

Fra : John

Dato : 16-03-06 13:36

"Erling S" skrev i en meddelelse

> Jeg prøvede så at geninstallere det igen, men får den
> besked, at der ligger en rest, der skal afinstalleres

Prøv evt at kigge her:

http://majorgeeks.com/download.php?det=4749

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039?Open&src=&docid=2001092114452606&nsf=nav.nsf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

http://majorgeeks.com/download4601.html

Mvh John

Fra : Erling S

Dato : 16-03-06 14:35

John wrote:

> Prøv evt at kigge her:

> [...]
Hej.
Tusind tak - det virkede bare!!
Så nu kan vi bruge msn messenger + diverse andet.
Ha' en god dag.
/Erling

Fra : John

Dato : 16-03-06 14:43

"Erling S" <ozzie.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tusind tak - det virkede bare!!

Velbekomme..(men hvilken/hvilket?)

> Ha' en god dag.

I lige måde!

Mvh John

Fra : Erling S

Dato : 16-03-06 14:49

John wrote:

> Velbekomme..(men hvilken/hvilket?)
Nummer 2 link fra Symantec. Der var 3 filer der skulle
downloades og køres

> Mvh John

mvh Erling

Fra : John

Dato : 16-03-06 15:00

"Erling S" <ozzie.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nummer 2 link fra Symantec. Der var 3 filer der skulle
> downloades og køres

Tak for tilbagemelding! Kan evt være til nytte for andre.

Godt problemet er løst!

Mvh John

Fra : Pico

Dato : 17-03-06 01:15

Erling S wrote:

> Nummer 2 link fra Symantec. Der var 3 filer der skulle
> downloades og køres

Ja den har jeg også været på, min svigerinde har også købt en Pachard
Bell hvor Norton automatisk blev installeret, Pachard Bell har hentet
den gratise 90 dages version fra nettet. Jeg synes det er rigtigt
dårligt for Norton vil ikke give nogen support på de udgaver, jeg måtte
næsten tigge en supporter om at fortælle mig hvor man fandt
afinstaleringsfilerne.
Det er noget skidt at lægge programmer på maskinerne der ikke kan ses i
Tilføj/Fjern, så måtte de hellere undlade programmet eller lave det
sådan at man skulle foretage noget aktivt for at det blev installeret.
Pico

Fra : John

Dato : 17-03-06 02:05

"Pico" skrev i en meddelelse

> Norton vil ikke give nogen support på de udgaver, jeg måtte næsten tigge
> en supporter om at fortælle mig hvor man fandt afinstaleringsfilerne.

Spørg blot her, Pico..jeg skal nok forsøge at være der med 'mine' små
nyttige links..:)

> Det er noget skidt at lægge programmer på maskinerne der ikke kan ses i
> Tilføj/Fjern, så måtte de hellere undlade programmet eller lave det sådan
> at man skulle foretage noget aktivt for at det blev installeret.

Jep, ganske enig. Det er mit indtryk, at Symantec lever fedt og godt af sine
erhvervskunder, mens private brugere ikke er noget man ofrer service (penge)
på. Business er business, og (heller ikke) Symantec sliber uden vand.

Grisoft (AVG) har en langt mere sympatisk politik: De tjener givet også gode
gedigne penge på deres erhvervs-kontrakter, men tilbyder samtidig gratis et
godt produkt til os fattig-røve! Dét du'r!

Dér ku' mikroblød måske lære lidt.. med alle deres fjollede pirat-tiltag..
(suk)!

Min holdning er fremdeles: Hvorfor ofre (årlige) penge på
sikkerheds-software, sålænge der findes gode og gratis alternativer?

Mvh John

Fra : Pico

Dato : 17-03-06 22:23

John wrote:

> Spørg blot her, Pico..jeg skal nok forsøge at være der med 'mine' små
> nyttige links..:)

Det skulle jeg så have gjort

> [...]
>
> Min holdning er fremdeles: Hvorfor ofre (årlige) penge på
> sikkerheds-software, sålænge der findes gode og gratis alternativer?

Jeg har også lagt AVG på hendes maskine, det gør jeg på næsten alle de
PC'er jeg "servicere" Det er bare pudsigt at på denne, min hoved PC
bruger jeg McAfee, nå det er så også til vennepris
Pico