MS Windows
briani 27239
Tweak UI kan ikke startes mere
Fra : Max

Dato : 16-03-06 00:33

Hej

Køre Win2K og har pillet et sted i TweakUi hvor man åbenbart ikke
skal pille, så nu kan jeg hverken starte kontrol panelet eller TweakUI
og en hel del andre ting kan heller ikke køre mere.

Kik her

http://www.wintip.dk/9x/tools/tweakui.htm

Nede under IE har jeg fjernet krydset i "Show Control Panel"

Nogen der kender en vej ud af denne kattepine ?

Mvh Max

Fra : John

Dato : 16-03-06 02:02

"Max" skrev i en meddelelse

> Køre Win2K og har pillet et sted i TweakUi hvor man åbenbart ikke
> skal pille, så nu kan jeg hverken starte kontrol panelet eller TweakUI

Har Googlet lidt til dig:

http://www.safalra.com/other/tweakui.html

http://www.mcse.ms/archive54-2005-5-1591638.html

Håber det kan bringe dig på vej!

Mvh John

Fra : Max

Dato : 16-03-06 08:00

Hej John

> Håber det kan bringe dig på vej!

Kikker på det når jeg kommer hjem, tak.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 16-03-06 16:23

Hej John

> http://www.safalra.com/other/tweakui.html

Løsningen på denne side løste mit problem, jeg
takker tusinde gange for at du fandt til mig hvad
jeg ikke lige selv kunne finde.

Mvh Max

Fra : John

Dato : 16-03-06 17:34

"Max" skrev i en meddelelse

> Løsningen på denne side løste mit problem, jeg
> takker tusinde gange for at du fandt til mig hvad
> jeg ikke lige selv kunne finde.

Mig en fornøjelse og glæde, velbekomme, og tak for tilbagemelding!

Herligt at ku' gi' en hjælpende hånd i ny og næ...:)

Mvh John

Fra : Max

Dato : 16-03-06 18:47

Hej John

> Herligt at ku' gi' en hjælpende hånd i ny og næ...:)

Jeg kan også love dig for at det er rart at få den helt rigtige
hjælp når man har brug for det. Jeg var begyndt at frygte
geninstallation som løsningen :)

Mvh Max

Fra : John

Dato : 16-03-06 19:08

> Jeg kan også love dig for at det er rart at få den helt rigtige
> hjælp når man har brug for det. Jeg var begyndt at frygte
> geninstallation som løsningen :)

Det forstår jeg så udmærket!

Du er én af de få, der godt gider melde tilbage at rådet virkede, til glæde
for os alle!

Tak for det, Max!

I morgen er set måske mig, der står med håret i postkassen og har brug for
råd..:)

Mvh John

Fra : Max

Dato : 16-03-06 20:00

Hej John

> I morgen er set måske mig, der står med håret i postkassen og har
> brug for råd..:)

Så håber jeg så inderlig jeg eller andre kan hjælpe dig.

Mvh Max

Fra : John

Dato : 16-03-06 20:09

"Max" skrev i en meddelelse

> Så håber jeg så inderlig jeg eller andre kan hjælpe dig.

Det er jeg ganske sikker på! :)

Mvh John

Fra : John

Dato : 16-03-06 02:09

"Max" skrev i en meddelelse

> Køre Win2K og har pillet et sted i TweakUi hvor man åbenbart ikke
> skal pille, så nu kan jeg hverken starte kontrol panelet eller TweakUI

Tip fra Microsoft:

http://support.microsoft.com/?kbid=274849&sd=RMVP

Mvh John

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 16-03-06 06:57

Max skriblede:
> [...]
>
> Nede under IE har jeg fjernet krydset i "Show Control Panel"
>
> Nogen der kender en vej ud af denne kattepine ?

Find WinNT\System32 og du har filen
TWEAKUI.CPL deri, den kan garanteret
starte TweakUI.

Så skulle den ged været barberet.

--
Lars Fragstrup

Fra : Max

Dato : 16-03-06 08:01

Hej Lars

> Find WinNT\System32 og du har filen
> TWEAKUI.CPL deri, den kan garanteret
> starte TweakUI.

Det kan man garanteret ikke, man får en melding om at
handlingen ikke kan udføres på grund af restriktioner
på maskinen.

Mvh Max

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 16-03-06 08:18

Max skriblede:

> Det kan man garanteret ikke, man får en melding om at
> handlingen ikke kan udføres på grund af restriktioner
> på maskinen.

Så må du mangle admin rettigheder, for på
min Win2000 SP4 kan jeg udføre dette.

Kan du heller ikke starte nogen af de andre
*.CPL filer?

Kan du afsinstallere TweakUI?

--
Lars Fragstrup

Fra : Max

Dato : 16-03-06 08:35

Hej Lars

> Så må du mangle admin rettigheder, for på
> min Win2000 SP4 kan jeg udføre dette.

Også med Kontrol panelet fjernet fra start ? (lad være med at prøve)

Jeg har admin rettigheder.

> Kan du heller ikke starte nogen af de andre
> *.CPL filer?

Nej.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 16-03-06 08:58

Hej Max
> Også med Kontrol panelet fjernet fra start ? (lad være med at prøve)
>
> Jeg har admin rettigheder.

Kommer i tanke om, at jeg havde samme
problem på en Win98 for et par år siden
(man skal jo prøve sig frem :) og da valgte
jeg at at geninstallere gøjemøget

--
Lars Fragstrup

Fra : Olsen

Dato : 16-03-06 13:49

Med xp har Tweakui så stadig sin berettigelse ?

\Olsen

Fra : Max

Dato : 16-03-06 14:00

Hej Olsen

> Med xp har Tweakui så stadig sin berettigelse ?

Da MS stadigvæk laver den, også til XP, ja så må
der jo være et behov.

Mvh Max

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-03-06 15:43

Hej Olsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Med xp har Tweakui så stadig sin berettigelse ?

Afgjort!

Windows XP mangler en del og ikke uvæsentlige features, der kan kan
fikses vha. TweakUI.

Jeg har desværre aldrig brugt Windows 2000, da jeg gik direkte fra
Windows 98 2. Ed. til Windows XP SP2.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm