ssssssseadoo - dårlige motorer?
Fra : MK

Dato : 03-06-06 18:44

Jeg kigger lidt efter en 2 motorers Seadoo Speedster, fordi
det kunne være morsomt med sån een til sommer. Der er
ikke så mange til salg (vil helst ha mindst 2x110 hk), og flere
har fået nye maskiner. Lever bådene generelt et hårdt liv?

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 10-06-06 17:03

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Lever bådene generelt et hårdt liv?

Det var dælme ik' mange kommentarer, der var til dét emne

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 10-06-06 22:26

> Det var dælme ik' mange kommentarer, der var til dét emne

næææ det er fordi sejlsport folket ikke er specielt til de både...

Jeg har ikke erfaring på egen hånd, men slidtage er et problem på de
højtydende motorer.
Ikke kun i motoren, men også i jet-drevet.
Det er kun de 2-3 nyeste årgange hvor det blev muligt at få dem
ferskvandskølet.
Stempelringene slides hurtigt grundet de høje omdr. og jeg har set fejl på
tændsmodul
Jet-drevet har uanset hvor godt du vedligeholder det, en begrænset levetid.
Huset hvori jet-rører sidder er støbt i, og huset er af alu. Det korroder så
og klemmer samme om røret og så sidder tubinen/skruen fast. Jet-røret kan
kun bores/hones x-antal gange og så er det helt slut.

Men du får ikke noget sjovere.. gashåndtaget i bund på de 2x85 eller 2
x110hk og der udaf med 50+kn
så hiver man ellers rattet helt i borde og den drejer på en 5øre eller
begraver agten en meter under vandet og bliver skudt op som en raket.

Mvh
Leon

Fra : MK

Dato : 14-06-06 18:33

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> næææ det er fordi sejlsport folket ikke er specielt til de både...

Dette forum er vel ikke kun for "sejl" ?

> Jeg har ikke erfaring på egen hånd, men...
<clip af en masse guldkorn>

Thanx !

Jeg var forbi Jetzone igår, men må indrømme, at "forretningens"
udseende skræmte mig LANGT bort !

Fra : BJ

Dato : 14-06-06 18:54

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

Dette skulle være importøren.

Måske de kan henvise til andre forhandlere.

http://www.brp.com/en/Sales.Network/Scandinavia/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~