MySql fejl
Fra : Alexia Dahl

Dato : 03-06-06 18:13

Hej NG!

Jeg har lige flyttet mit webhotel fra en udbyder til en anden. På min
hjemmeside har jeg en blog liggende og når jeg prøver at oprette nyt indlæg
kommer følgende fejl:

det indsendte indlæg blev ikke tilføjet: Duplicate entry '0' for key 1

Venligst Alexia

Fra : YJ

Dato : 03-06-06 23:29

"Alexia Dahl" <alexia@FJERNDETTEstorring.dk> wrote in message
> [...]
indlæg
> kommer følgende fejl:
>
> det indsendte indlæg blev ikke tilføjet: Duplicate entry '0' for key 1

Der er givetvis et felt i databasen, der hedder noget med ID.
Dette er ikke længere AUTO_INCREMENT, men fortsat PRIMARY.

Den defaulter så til 0 og du render ind i en konflikt med din primære nøgle.

Når den sættes til autonummerering igen forsvinder problemet.

YJ

Fra : Alexia Dahl

Dato : 05-06-06 08:54

> [...]
> nøgle.
>
> Når den sættes til autonummerering igen forsvinder problemet.

Mange tak for hjælpen, det virkede :) Hav en god dag!