Giftige planter
Fra : Poul Kragh Jensen

Dato : 03-06-06 16:29

Jeg skal have sået nogle planter og med to nysgerrige katte i lejligheden er
jeg ret sikker på, at der vil blive prøvesmagt. Jeg vil selvsagt ikke
risikere noget, så herunder er en liste over de planter, jeg vil så. Skulle
der være nogle blandt dem, der er giftige for katte, må du meget gerne lade
mig vide det. På forhånd tak:

Skønhedsøje (coreopsis tinctoria)
Timian (thymus vulgaris)
Dværgbasilikum (ocimum basilicum)
Dukkekrave (brachyscome iberidifolia)
Tagetes (tagetes patula nana)
Ærteblomst/lathyrus (lathyrus odoratus)

Fra : Kathrine Jørgensen

Dato : 03-06-06 20:00

> [...]
> der være nogle blandt dem, der er giftige for katte, må du meget gerne lade

Hej Poul,

Her kan du selv slå mange planter op og læse om deres giftighed:
http://www.killingelisten.dk/planter/
Jeg blev selv noget overrasket over, hvor mange planter der egenlig er
giftige, da jeg besøgte siden første gang.

Med venlig hilsen
Kathrine Jørgensen

Fra : Ben

Dato : 03-06-06 20:06

Hej.

Her er et par links der henviser til artikler og en oversigt over planter
der er gifte for katte.

Jeg gør selv følgende, hvis jeg er i tvivl om en plante og ikke kan se nogen
steder om den er giftig, så undlader jeg at den er tilgængelig for min kat.

http://www.netdyredoktor.dk/sw15405.asp

http://www.netdyredoktor.dk/sw11088.asp

Mvh
Ben

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Poul Kragh Jensen

Dato : 04-06-06 10:22

"Ben" <benjornNOSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg gør selv følgende, hvis jeg er i tvivl om en plante og ikke kan se
> nogen steder om den er giftig, så undlader jeg at den er tilgængelig for

desværre har drengene efterhånden fundet ud af, hvordan de kan nå ethvert
punkt OVERALT i lejligheden (de kan også lukke døre op), så den mulighed har
jeg desværre ikke : )

Poul

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-06-06 22:44

> [...]
> Skulle der være nogle blandt dem, der er giftige for katte, må du meget
> gerne lade mig vide det. På forhånd tak:

Du kan selv kigge efter på Ann Rudbecks udmærkede side www.siamis.com. I
menuen på forsiden skal du ind i 'Katte & helbred', og der er der en stor
oversigt over giftige og ugiftige planter.

Venlig hilsen Dikte

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda