Flere navne / binavn i enkeltmandsvirksomh~
Fra : Lars [2000]

Dato : 03-06-06 15:33

Jeg er ved at starte en enkeltmandsvirksomhed, men vil gerne have den kendt
under 3 forskellige navne, som eksempelvis: abcdef ; abcdef.dk og abc-def.
Formålet er primært at undgå at andre tager de andre 2 navne.

Men så vidt jeg kan se må et enkeltmandsfirma ikke registere flere navne
eller binavne.

Findes der en nem løsning på det problem? Kan man f.eks. registere flere
enkeltmandsfirmaer og på den måde løse problemet.

M.v.h.

Lars M

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-06-06 15:44

Lars [2000] skrev:
> [...]
>
> Findes der en nem løsning på det problem? Kan man f.eks. registere flere
> enkeltmandsfirmaer og på den måde løse problemet.

Ja, du kan have flere administrative enheder og derved flere navne.
Det kræver så vidt jeg husker, at du så betaler moms hver måned.

http://www.eogs.dk/sw14434.asp

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Lars [2000]

Dato : 03-06-06 16:03

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, du kan have flere administrative enheder og derved flere navne.
> Det kræver så vidt jeg husker, at du så betaler moms hver måned.

> [...]

Tak for oplysningen, jeg kendte ikke begrebet delregistering. Det med momsen
lyder lidt underligt, normalt er det jo omsætningsbestemt.
Men ved at søge på delregistering har jeg fundet følgende på
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=96165&chk=201130#pos:

"M.1.4 Delregistrering § 47, stk. 3, 2. pkt.

Hvis en momspligtig person har flere virksomheder (f.eks. flere filialer,
afdelinger eller forretninger), skal disse som udgangspunkt registreres som
én virksomhed. Det betyder bl.a., at virksomhederne skal udveksle varer og
ydelser uden momsmæssige konsekvenser, og at fradragsretten opgøres under
ét.

Virksomhederne kan dog efter anmodning blive registreret hver for sig
(delregistreret), hvis der føres særskilt regnskab for hver enkelt
virksomhed. Hver enkelt virksomhed vil herefter blive betragtet som
selvstændig."

Det tyder jo på at man kan registere flere firmaer uden delregistering.

M.v.h.

Lars M

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-06-06 16:08

Lars [2000] skrev:
> [...]
> selvstændig."
>
> Det tyder jo på at man kan registere flere firmaer uden delregistering.

Tjaa, jeg fik det andet svar med månedlig momsafregning for dem alle da
jeg ringede og spurgte nærmere til det.

Fra : Lars [2000]

Dato : 03-06-06 16:03

> [...]

selvstændig."

Det tyder jo på at man kan registere flere firmaer uden delregistering.

Den har indtil videre sparet mig for at få 22436 spam-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 03-06-06 15:51

Lars [2000] wrote:
> [...]
>
> Findes der en nem løsning på det problem? Kan man f.eks. registere
> flere enkeltmandsfirmaer og på den måde løse problemet.

Nå, dit indlæg røg nok i salatskålen 2 gange.

Nuvel. Der skulle da ikke være noget problem i at registrere mere end et
domænenavn - altså hvis de er frie. Det kan du jo prøve ved at kalde dem.
Selvom de ikke nødvendigvis er i brug, hostes de jo et elkler andet sted,
hvor du må betale for hvert domænenavn.

Du kan evt. hoste hos dk-hostmaster Indtil du finder et web-hotel, hvortil
dine domænenavne så overføres.
Karsten H. Jensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-06-06 15:53

Karsten H. Jensen skrev:
> [...]
> sted, hvor du må betale for hvert domænenavn.
>
> Du kan evt. hoste hos dk-hostmaster Indtil du finder et web-hotel,

Jeg tror han mente firmanavne, ikke domænenavne.
F.eks. har jeg vist omkring 16 domænenavne til mit firma, og det kan man
som du jo skriver, fint have, f.eks. til markedsføring af forskellige
produkter.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Lars [2000]

Dato : 03-06-06 16:06

"Karsten H. Jensen" <bi2@karby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor du må betale for hvert domænenavn.
>
> Du kan evt. hoste hos dk-hostmaster Indtil du finder et web-hotel, hvortil

Tak for hjælpen, men det drejer sig ikke om domænenavne (de er på plads),
men om registering i virksomhedsregisteret. Jeg købte for i øvrigt mine
domæner hos gratisdns.dk, der kan de også stå parkeret gratis.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-06-06 20:20

Karsten H. Jensen wrote:
> Du kan evt. hoste hos dk-hostmaster Indtil du finder et web-hotel,
> hvortil dine domænenavne så overføres.

Og lige for at rette fejlen - det er ikke muligt at "hoste" domænenavne
hos Dk-Hostmaster... de er udelukkende administrator for de danske .dk
domænenavne. I stedet bør man - hvis man er ude for efter en billig
(læs: gratis) løsning til domænenavne bruge GratisDNS.dk hvor domænerne
kan ligge i bero gratis (udover selvfølgelig de "normale" udgifter til
årlige afgifter osv..).

mvh
Johan