sms til Arkansas, USA?
Fra : Erling Simonsen

Dato : 03-06-06 08:21

Hej.
Jeg har forgæves prøvet at sende sms til en ven jeg har
i Arkansas.
Hans nummer begynder med 479 og har yderligere syv cifre,
eksempelvis 4796853333.
Jeg har prøvet at sætte +1, som er landekoden for USA foran,
men det virker ikke.
Er der nogen af jer, der har et tips eller evt. en link til

mvh
Erling Simonsen

Fra : Nicolai

Dato : 03-06-06 08:23

"Erling Simonsen" <erlingxxxx@gmail.com> wrote in message
> [...]
> men det virker ikke.
> Er der nogen af jer, der har et tips eller evt. en link til

Jeg mener da, at når man skal taste nummeret, at man skal skrive 001 og ikke
+1. Ved jeg ikke om du har prøvet?

Fra : Erling Simonsen

Dato : 03-06-06 08:38

Nicolai skrev:

> Jeg mener da, at når man skal taste nummeret, at man skal skrive 001 og ikke
> +1. Ved jeg ikke om du har prøvet?

Hej Nicolai.
Ja på en alm. fastnet-telefon skal man trykke 001.
På en mobiltelefon udgør + de to 00.

mvh
Erling

Fra : Nicolai

Dato : 03-06-06 12:55

"Erling Simonsen" <erlingxxxx@gmail.com> wrote in message

> Hej Nicolai.
> Ja på en alm. fastnet-telefon skal man trykke 001.
> På en mobiltelefon udgør + de to 00.

Når jeg sender sms til rusland, så skriver jeg netop 00 og ikke +.. og mine
kommer frem.

> mvh
> Erling

Nicolai

Fra : Per Bau

Dato : 03-06-06 13:03

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg sender sms til rusland, så skriver jeg netop 00 og ikke +.. og
> mine kommer frem.

Fordelen ved at angive numret som +(landekode) og nummer, er at din mobil
altid burde vide hvordan den kalder numret op, uanset hvilket land du
befinder dig i.
Det opnår du ikke ved at angive numret, som du har gjort. Derfor kan det
også være en fordel at angive danske numre, som +45xxxxxxxx. Så fungerer de
også fra udlandet.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

http://erik.richard.er.irriterende.dk/

Fra : Max

Dato : 03-06-06 08:26

Hej Erling

> Hans nummer begynder med 479 og har yderligere syv cifre,
> eksempelvis 4796853333.
> Jeg har prøvet at sætte +1, som er landekoden for USA foran,

Sådan ser mine USA numre også ud, altså +1 og så 10 cifre til
og det virker fint, hvad sker der når du ringer til nummeret ?

Mvh Max

Fra : Erling Simonsen

Dato : 03-06-06 08:36

Max skrev:
> Hej Erling

> Sådan ser mine USA numre også ud, altså +1 og så 10 cifre til
> og det virker fint, hvad sker der når du ringer til nummeret ?
>
> Mvh Max

Hej Max
Jeg har ikke prøvet at ringe til ham, men vi har ugentlig kontakt
via email.
Nu er det en ældre mand, der lige har fået en mobiltelefon, så jeg
ved ikke om han har checket rigtigt, at han har fået en sms.
Nu vil jeg prøve at aftale med ham, at jeg kalder ham op på et
givet tidspunkt, så må vi se om jeg kan få kontakt.

mvh
Erling

Fra : Erling Simonsen

Dato : 03-06-06 18:24

Max wrote:
> Hej Erling

> Sådan ser mine USA numre også ud, altså +1 og så 10 cifre til
> og det virker fint, hvad sker der når du ringer til nummeret ?
>
> Mvh Max

Hej Max.
Har lige prøvet at ringe til nummeret her kl. 19,00 og
fik kontakt, godt nok til et mobilsvar fra ham.
Så det virker åbenbart den den.
Så må vi kikke lidt på om han nu også får sms'er fra mig.

mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 03-06-06 19:48

Hej Erling

> Har lige prøvet at ringe til nummeret her kl. 19,00 og
> fik kontakt, godt nok til et mobilsvar fra ham.
> Så det virker åbenbart den den.
> Så må vi kikke lidt på om han nu også får sms'er fra mig.

Fint nok, men måske er han ikke tilmeldt en udbyder
der tilbyder SMS, hvem ved :)

Mvh Max

Fra : Chr Larsen

Dato : 03-06-06 15:59

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe, men jeg har før været ude for at sms'er
til Australien kun kom igennem hvis jeg undgik æ,ø og å. Det var til en
dansk mobil (+45)

ChrL

Fra : Erling Simonsen

Dato : 03-06-06 16:42

Chr Larsen wrote:
> Jeg ved ikke om dette kan hjælpe, men jeg har før været ude for at sms'er
> til Australien kun kom igennem hvis jeg undgik æ,ø og å. Det var til en
> dansk mobil (+45)
>
> ChrL

Hej.
Nej han er amerikaner, så jeg skriver på engelsk til ham.
/Erling

Fra : A - 6400

Dato : 03-06-06 20:08

Hvad med at bruge Messenger i stedet for. Det er både hurtigere og
billigere.

/A

Fra : Rasmussen

Dato : 03-06-06 21:19

Hvis du vil sende sms'er, kan du prøve med Skype,
det er billigt og det har virket hver gang for mig når jeg har sendt til
diverse lande.

Mvh
Rasmussen

Fra : Erling Simonsen

Dato : 04-06-06 16:00

A - 6400 skrev:
> Hvad med at bruge Messenger i stedet for. Det er både hurtigere og
> billigere.

Hej.
Jeg tror ikke det er så smart.
Sagen er, at hvis jeg f.eks. er i udlandet på ferie, ville jeg gerne
kunne sende ham en sms med min mobil. Der har jeg jo ikke lige msn ved
hånden.

/Erling

Fra : A - 6400

Dato : 04-06-06 18:21

Netcaferne er opfundet. Så kunne man jo aftale at man mødtes over Messenger
på aftalt tidspunkt...

/A

Fra : Nicolai

Dato : 05-06-06 08:55

"A - 6400" <2662070m001xxxxFJERNESxxx@stofanet.dk> wrote in message

> Netcaferne er opfundet. Så kunne man jo aftale at man mødtes over
> Messenger på aftalt tidspunkt...
>
> /A

Det er utroligt at du gider bruge tid på at komme med så tåbelige forslag
hele tiden. Han kunne jo også bare tage over at besøge ham, så slap han for
alle tekniske vanskeligheder.

Prøv at svare på spørgsmålet, i stedet for at tro at andre mennesker er lige
så dumme som dig selv, og skal have hjælp med at tænke sig til andre
løsninger.

Nicolai

Fra : A - 6400

Dato : 05-06-06 10:23

PLONK

/A

Fra : Arne Larsen

Dato : 04-06-06 15:58

Det nemmeste er at ringe og spørge TDC mobil
80 80 80 20, de ved det sikkert

Hilsen
Arne

Fra : Erling Simonsen

Dato : 04-06-06 16:07

Arne Larsen skrev:
> Det nemmeste er at ringe og spørge TDC mobil
> 80 80 80 20, de ved det sikkert
>

> Hilsen
> Arne

Hej.
Ringede til nummeret i aftes og fik forbindelse, så det er ikke
der problemet ligger.
Problemet ligger nærmere i, at hans telefon ikke er sat rigtig
op til at modtage sms.
Jeg blev ihvertfald krediteret for sms'en hos Tele2.
Desuden tror jeg ikke at TDC vil supportere mit Tele2 nummer

/Erling

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-06-06 16:19

Erling Simonsen <erlingxxxx@gmail.com> wrote in news:4481387c$0$184
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg har forgæves prøvet at sende sms til en ven jeg har
> i Arkansas.

Når vi taler USA og SMS er der flere fælder:

1) Muligvis understøtter modtagerens abo ikke SMS. Det kan stadig være en
dyr fornøjelse i USA og er derfor ikke nødvendigvis inkluderet.

2) Nogle US teleselskaber har ingen aftaler om udveksling af SMS med Europa
eller dele af Europa.

3) Nogle US teleselskaber (f.eks. Sprint) har deres eget SMS system. Hvad
det er eller hvordan det virker aner jeg ikke, men disse kunder kan ikke
modtage rigtige SMS'er.

Til gengæld har mange US teleselskaber en online SMS service, hvorfra man
gratis kan sende text beskeder til deres kunder. Tjek om ikke din vens
teleselskab har en sådan.

Fra : Erling Simonsen

Dato : 04-06-06 16:30

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
>
> Til gengæld har mange US teleselskaber en online SMS service, hvorfra man
> gratis kan sende text beskeder til deres kunder. Tjek om ikke din vens
Hej.
Ja jeg tror du er inde på noget af det rigtige.
Jeg vil prøve at kontakte ham pr. mail og spørge ham om, hvilken udbyder
han har.
Han påstod nemlig at han kunne ringe gratis fra sin mobiltelefon til
bl.a. Danmark.
Da han så skulle prøve det, kunne han overhovedet ikke få forbindelse
til mig.
Noget andet mærkeligt er, at når jeg kalder op til hans mobiltelefon,
får jeg deres telefonsvarer på deres fastnetnummer, selvom mobilen
er tændt derovre.

Så det er meget mystisk.

mvh
Erling