Asrock K8NF4G (Nforce 4) med Win 98 ??
Fra : Haastrup

Dato : 02-06-06 22:38

Hej - håber nogen kan hjælpe:

Ja - jeg har også en partition med win 98 men
uanset hvilken Nvidea driver version jeg prøver, kan
jeg ikke få det indbyggede grafikkort til
at køre andet end som "standard VGA" i
640x480 16 farver.
I device manager er der også en del
gule udråbstegn vedr. PCI drivere.

Bundkortet er Asrock K8NF4G-SATA2

Northbridge: Geforce 6100
Southbridge nForce 410 MCP
Onboard Grafik: NV44

mvh. Søren.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 03-06-06 05:39

"Haastrup" <abc3@noplanet.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja - jeg har også en partition med win 98 men
> uanset hvilken Nvidea driver version jeg prøver, kan
> jeg ikke få det indbyggede grafikkort til

Problemet er vel, at der ikke findes en driver til Win98?

Fra : SKOVTROLDEN

Dato : 04-06-06 22:24

Ja mon ikke
og hvad f....
skal man også med et dårligt system som 98??????????

Fra : Hans

Dato : 04-06-06 22:48

Haastrup wrote:
> [...]
>
> Ja - jeg har også en partition med win 98 men
> uanset hvilken Nvidea driver version jeg prøver, kan
> jeg ikke få det indbyggede grafikkort til

Der er ikke support for Win98 på bundkortet, så det får du ikke til at køre.

Hans

Fra : Haastrup

Dato : 05-06-06 12:05

On Sun, 4 Jun 2006 23:48:15 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Der er ikke support for Win98 på bundkortet, så det får du ikke til at køre.
>Hans

Jo - det kører såmænd. Bare ikke mht. grafikken og så kunne
det jo være at man kunne bruge en anden driver....
Men det kan man så ikke kan jeg høre.

mvh. Søren

Fra : Hans

Dato : 05-06-06 12:19

Haastrup wrote:

> Jo - det kører såmænd. Bare ikke mht. grafikken og så kunne
> det jo være at man kunne bruge en anden driver....
> Men det kan man så ikke kan jeg høre.

Du skriver jo selv at der er gule klatter i enhedshåndteringen, bl.a.
omkring PCI-enheder, hvilket indikerer at chipsættet ikke er initialiseret,
og derfor får du ikke systemet til at hænge sammen.

Så nej - Det kører ikke.

Hans