|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hjælp>>:: Mercedes E220 2,2 Classic aut. 4~ Fra : LH
 | 
 Dato :  02-06-06 19:46
 | 
 |  | Hejsa Kære gruppe
 
 I har før hjulpet med meget kyndige svar på biler jeg har været tæt på
 at anskaffe mig, men efter jeres råd har droppet.
 Nu er jeg på den igen, har forelsket mig i dette store lokum. Det er
 virkelig sukkertøj.
 
 Den har 450Tkm på klokken, men er det farligt at købe sådan en kasse,
 risikere man den er opslidt ?
 
 Nogen her der har erf.med at købe disse lidt udtjente mercere??
 
 
 |  |  | 
  jan@stevns.net (02-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  02-06-06 20:01
 | 
 |  | LH <lhj26@hotmail.com> skrev :
 
 >Den har 450Tkm på klokken, men er det farligt at købe sådan en kasse,
 >risikere man den er opslidt ?
 
 I et af bilmagasinerne har de nyligen gennemgået en E serie - og
 fortalte om dens svagheder
 
 med det antal km på klokken, skal undervognen nok have en tur, inden
 man er helt godt kørende, men det er absolut en herrebil ;)
 
 
 --
 jan@stevns.net
 (Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)
 
 
 |  |  | 
  MK (02-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  02-06-06 20:02
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:9l2182lml5vs7hppjquhqmcelbsnsq74if@dtext.news.tele.dk...
 
 > med det antal km på klokken, skal undervognen nok have en tur, inden
 > man er helt godt kørende, men det er absolut en herrebil ;)
 
 OG karrosseriet !
 
 
 
 
 |  |  | 
   jan@stevns.net (02-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  02-06-06 20:30
 | 
 |  | "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :
 
 >OG karrosseriet !
 
 jada -  men er den iorden - kørte jeg da gerne en 270'er , ingen tvivl
 om det.
 
 
 --
 jan@stevns.net
 (Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)
 
 
 |  |  | 
    MK (02-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MK
 | 
 Dato :  02-06-06 21:16
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:ri3182trj1s1nvg8ndbkobdjf478hbbk7d@dtext.news.tele.dk...
 
 > men er den iorden - kørte jeg da gerne en 270'er
 
 270'er - der er tale om en 220'er !
 
 
 
 
 |  |  | 
     jan@stevns.net (02-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  02-06-06 21:18
 | 
 |  | "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :
 
 >270'er - der er tale om en 220'er !
 
 rust/karosseri på E220 og 270 er vist tæt på det samme
 
 men du har ret - jeg finder dog 220'eren lidt undermotoriseret
 
 
 --
 jan@stevns.net
 (Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (02-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  02-06-06 20:37
 | 
 |  | 
 "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse 
 news:yW%fg.3351$E02.725@newsb.telia.net...
 >
 > <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse 
 > news:9l2182lml5vs7hppjquhqmcelbsnsq74if@dtext.news.tele.dk...
 >
 >> med det antal km på klokken, skal undervognen nok have en tur, inden
 >> man er helt godt kørende, men det er absolut en herrebil ;)
 >
 > OG karrosseriet !
 Det hele da.
 Sæder, gearkasse, styretøj og alt andet gejl.
 Det er kun en Mercedes, og den 250E jeg omtalte
 for en stund siden var imho ikke 80.000,- værd.
 Sæderne var ringe trods ingen taxakørsel.
 Man ku mærke dårlig støtte og man sad
 som direkte på fjedrene og det 'orange træindlæg'
 på instrumentpanelet var virkelig billigt !
 Gearkassen skiftede på en måde som gør
 een stresset og der er ingen ryk i sådan en 5 cyl. 2.5 diesel.
 Finish i sådan en MB 250E er heller ikke noget at råbe hurra for,
 så det var en mixed emotion at køre i sådan et lokum uden
 lækker fornemmelse i kabinen og samtidig sidde og kikke ud
 på stjernen...herrevogn..her kommer jeg..med plastic-træ-indlæg hehe..
 Men ok, din er nok også nyere end 93'er.:   |  |  | 
    CBA (02-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : CBA
 | 
 Dato :  02-06-06 22:38
 | 
 |  | 
 
            > Men ok, din er nok også nyere end 93'er.:   >
 > Men ok, din er nok også nyere end 93'er.:   Og en W210...........men som skrevet står længere oppe i tråden så er det
 ikke ligefrem den model Mercedes-Benz har høstet mest ros for......og en
 E220 er efter min mening gevaldigt undermotoriseret.........find en
 gennem-restaureret E290 Turbodiesel eller endnu (meget    ) bedre en E270
 CDI......så er du godt kørende.........
 Mvh
 Claus 
            
             |  |  | 
     Michael Westi (03-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Westi
 | 
 Dato :  03-06-06 03:53
 | 
 |  | 
 
            > Og en W210...........men som skrevet står længere oppe i tråden så er det
 > ikke ligefrem den model Mercedes-Benz har høstet mest ros for......og en
 > E220 er efter min mening gevaldigt undermotoriseret.........find en
 > gennem-restaureret E290 Turbodiesel eller endnu (meget    ) bedre en E270
 > CDI......så er du godt kørende.........
 >
 > Mvh
 >
 > Claus
 Drop for Gud skyld en 270. Mage til l****motor skal man lede længe efter. I 
 det hele taget er E-klassen (W211) en skodspand. Det er måske lidt hårde 
 ord, men jeg har kørt disse som taxi i 3 år. Af de 3 motorer (220,270 og 
 320) var 270 den mest ustabile.Desuden er det et under at de efterhånden kan 
 godkendes som taxi´er. Der er ingen plads tilbage i dem. Sæderne er de mest 
 uergonomiske der findes. (mange chauffører har klaget over sæderne). 
 Indstignings og pladsforhold bag i, er en direkte joke.Utroligt at man kan 
 byde bagpassagerer sådanne forhold.
 Gearkasserne gik i stykker for et godt ord. Turboerne ligeså. Desuden 
 havde/har de mange elektroniske fejl. En del er rettet, men faktum er at 
 Mercedes i dag, IMO, ikke er en bønne værd....
 Men det er jo bare min mening,,,
 Mvh Michael
 (som ikke kører Mercedes mere  ) ) 
            
             |  |  | 
      Jørgen M. Rasmussen (03-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  03-06-06 06:42
 | 
 |  | 
 "Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse news:3Q6gg.1
 ____SNIP____
 > Mercedes i dag, IMO, ikke er en bønne værd....
 >
 > Men det er jo bare min mening,,,
 >
 Nu vil MB begave samtiden med et museum, mon det ikke skal betragtes som et 
 grav-monument?: http://ekstrabladet.dk/biler/article200595.ece |  |  | 
      Basil (03-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Basil
 | 
 Dato :  03-06-06 07:10
 | 
 |  | 
 
            Den 03-06-2006, skrev Michael Westi:
 >> Og en W210...........men som skrevet står længere oppe i tråden så er det
 >> ikke ligefrem den model Mercedes-Benz har høstet mest ros for......og en
 >> E220 er efter min mening gevaldigt undermotoriseret.........find en
 >> gennem-restaureret E290 Turbodiesel eller endnu (meget    ) bedre en E270
 >> CDI......så er du godt kørende.........
 >>
 >> Mvh
 >>
 >> Claus
 > Drop for Gud skyld en 270. Mage til l****motor skal man lede længe efter. I 
 > det hele taget er E-klassen (W211) en skodspand. Det er måske lidt hårde ord, 
 > men jeg har kørt disse som taxi i 3 år. Af de 3 motorer (220,270 og 320) var 
 > 270 den mest ustabile.Desuden er det et under at de efterhånden kan godkendes 
 > som taxi´er. Der er ingen plads tilbage i dem. Sæderne er de mest 
 > uergonomiske der findes. (mange chauffører har klaget over sæderne). 
 > Indstignings og pladsforhold bag i, er en direkte joke.Utroligt at man kan 
 > byde bagpassagerer sådanne forhold.
 > Gearkasserne gik i stykker for et godt ord. Turboerne ligeså. Desuden 
 > havde/har de mange elektroniske fejl. En del er rettet, men faktum er at 
 > Mercedes i dag, IMO, ikke er en bønne værd....
 >
 > Men det er jo bare min mening,,,
 >
 > Mvh Michael
 > (som ikke kører Mercedes mere  ) )
 Ham Taxachauffutten jeg kender siger stort set det samme.
 Han køber dog en Mercer i ny og næ i Faderlandet, for man kan altid 
 finde en tumbe at sælge dem til, og tjene lidt mønter, siger han.
 Kai
            
             |  |  | 
       Michael Westi (03-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Westi
 | 
 Dato :  03-06-06 12:10
 | 
 |  | 
 
            > Ham Taxachauffutten jeg kender siger stort set det samme.
 > Han køber dog en Mercer i ny og næ i Faderlandet, for man kan altid finde 
 > en tumbe at sælge dem til, og tjene lidt mønter, siger han.
 > Kai
 >
 Sidder bare og smiler. Kommentarer unødvendige   /Michael 
            
             |  |  | 
      Ukendt (04-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-06-06 01:52
 | 
 |  | Michael Westi wrote:
 > Drop for Gud skyld en 270. Mage til l****motor skal man lede længe
 > efter. I det hele taget er E-klassen (W211) en skodspand. Det er
 > måske lidt hårde ord, men jeg har kørt disse som taxi i 3 år. Af de 3
 > motorer (220,270 og 320) var 270 den mest ustabile.Desuden er det et
 > under at de efterhånden kan godkendes som taxi´er. Der er ingen plads
 > tilbage i dem. Sæderne er de mest uergonomiske der findes. (mange
 > chauffører har klaget over sæderne). Indstignings og pladsforhold bag
 > i, er en direkte joke.Utroligt at man kan byde bagpassagerer sådanne
 > forhold. Gearkasserne gik i stykker for et godt ord. Turboerne ligeså.
 > Desuden
 > havde/har de mange elektroniske fejl. En del er rettet, men faktum er
 > at Mercedes i dag, IMO, ikke er en bønne værd....
 
 Jeg har den modsatte opfattelse. Men nu er Mercedes jo nok også ligeglade
 med hvad danskere synes om deres biler. Vi er INTET marked for dem
 alligevel. Der findes nok folk ude i verden som med glæde vil køre Mercedes.
 Og jeg har også kørt mange km i både W210 og W211 og det er glimrende biler.
 De har begge lidt af børnesygdomme. Desværre. Men en frikørt taxa kan være
 svær at gennemskue... jeg ville nok aldrig selv købe en bil med 450.000 km
 på tælleren. Til gengæld har jeg kørt i en E300D med 270.000 km og den kørte
 som en ny bil! Alting kan ødelægges... også en Mercedes. Især af nogle
 evnesvage chauffører der hamrer op og ned af kantsten og trapper osv.
 Men ellers vil jeg sige, at 270'er motoren går MEGET grov. Den ny 280'er og
 320'er går MEGET bedre. Men det føles som om 270 har mere bundtræk end de 2
 andre. Måske noget med 5-cyl. kontra 6 cyl. 220'eren er okay til bilen.
 Hverken mere eller mindre.
 Jeg har aldrig oplevet en MB fejle et eneste gearskift med aut.gear. Men
 igen.. man kan jo ødelægge alt... selv en Space Shuttle til 3 mia. $.
 Det var bedre plads i den gamle W210 end i den nye W211. Ingen tvivl om det.
 Og bagsædet havde springfjedre i den gamle. Det var nice.
 Adgangsforholdene er jo en smag-sag, men jeg synes og de er blevet dårligere
 på den nye.
 Men alligevel synes jeg Mercedes laver dejlige biler. En taxa er et
 arbejdsredskab og kan vel næppe være repræsentativ for mærket som sådan, når
 vi snakker om biler der har kørt >300.000 km. De er slidt og har været kørt
 hårdt. Og det er dét man køber, og kan derfor ikke forvente en hel masse.
 Uanset hvad sælgeren siger. En ny Mercedes er derimod en glimrende bil, som
 desværre ikke har en chance herhjemme pga. vores afgiftspolitik. De færreste
 danskere får lov at eje en "ordentlig" bil i deres liv. I næste liv måske...
 
 MVH P.
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |