"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse 
news:448058f9$0$38632$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg fik bilen tilbage i går efter at værkstedet har haft den i over 3 uger 
> pga. en skade med et vist rådyr.
>
> De skiftede et par lygter, køler, lavede noget air-con, samt kølerhjelmen 
> + malede den!
>
> Det gik fint fint den første tur. Men i dag, da jeg kørte på motorvejen 
> med 140 km/t ville den pludselig ikke tage gas. Jeg tænkte, at det kunne 
> være noget med at computeren havde sat en grænse på ved de 140. Men da jeg 
> kørte fra motorvejen, skete der heller ingenting. Jeg kunne overhovedet 
> ikke accelere. Der er et lille bitte punkt på "speeder-gangen" hvor jeg 
> kan få lidt gang i den. Men træder jeg speederen i bund sker der intet. 
> Gearet skifter hver gang ved 2000 omdrejninger.
>
> Værkedet har naturligvis lukket nu og åbner ikke før om 3 dage! Det er sgu 
> lang tid, når man endelig har fået bilen tilbage.
>
> Er der nogen der har idé til hvad det kan være (Måske dig Ole 

 ?
>
Jamen det har jeg da 
 
Der er 2 muligheder. Vi tager den værste først - så er det overstået 
 
Det lyder som om det er en utæthed i CDI-systemet. Har prøvet det samme med 
en C-klasse hvor den haltede sig igennem en weekend. Så er det i hvert fald 
så som så med kvikke overhalinger.
Der kostede det en ny turbo - heldigvis på garantien (derfor ved jeg eller 
ikke hvor dyr en reperation det er, men decideret billig er den næppe).
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så trækker den jævnt (men ikke optimalt) til 
den hver eneste gang skifter gear allerede ved de 2000 omdrejninger, men 
uanset hvor meget du stamper til den kører den ikke mere end de 140 vel? Du 
kan med andre ord slet ikke presse den i nogen gear - heller ikke selv om du 
trækker den ud af D på gearvælgeren vel? Kick-down virker ikke, men den 
skifter fint gennem alle gear? (hvis den f.eks. kun kører i tredje hele 
tiden kunne det i stedet være styreboksen til gearkassen den var gal med så 
den kører på nødprogram).
Spørgsmålet er så om den har opført sig sådan lige siden du hentede den, 
eller om det er kommet undervejs.
Den gode nyhed er nemlig at det kan skyldes noget så simpelt som at de på 
værkstedet har glemt at sætte en slange på turboen, og derfor kan der ikke 
leveres nok/noget tryk.
Det er set før - specielt hvis de har rodet med aircon'en (og de har jo mere 
eller mindre haft hele den forreste del af motorrummet skilt ad). Hvis den 
ikke var sat på da du hentede bilen har den opført sig som beskrevet hele 
tiden. Alternativt kan det være at den ikke er sat ordentligt fast, og er 
hoppet af undervejs. Jeg krydser fingre for at det er det der er galt 
 
Under alle omstændigheder skal den på liften på tirsdag eller når de har 
tid. Der burde ikke ske noget ved at du kører i den indtil da - det gjorde 
der i hvert fald ikke med vores i de par dage vi kørte i den indtil den 
kunne komme til doktoren.
-- 
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved